Õpetusi ja nippe silindri ja mootori ploki portimise kohta

Discussion in 'Tuuning' started by 4stroke, Aug 12, 2009.

  1. 4stroke

    4stroke Bännitud Bännitud

    1,217
    0
    0
    noniii siis tahaks ennast natuke harida sellel alal aga ei ole välja googeldand veel midagi sellist kust ma saaksin piisavalt informatsiooni nende asjade kohta.
    Et kui palju poleks palutud siis võiksite siia jagada oma teadmisi jahm ka anda linke, oleksin väga tänulik!
     
  2. rallitaja

    rallitaja New Member

    3,139
    0
    0
    tegelikult on portimisega niisugune asi:
    ingl. k. PORTING on silindri akende kuju, kaldenurga, suuruse, kestuse js muutmine VÕI silindripea sisse- ja väljalaskekanalite muutmine
    ingl. k. MATCHING on silindri ülevoolukanalite ja karteri ülevoolukanalite kokkusobitamine (mida ekslikult siin foorumis kõik portimiseks kutsuvad)

    Vaja on sul head dremelit, väikeseid käiakivikesi sinna otsa, väikeseid freese sinna otsa (ümarad, silindrilised, koonuselised, eri suurustega), kahju ei teeks ka poleerimiskettad ja vastav pasta. On vist olemas ka spetsiaalseid tööpinke, aga neid sa siit maalt soetada ei saa.

    Mõlema töö juures on ühine soovitus - vaata et läbi seina ei lase dremeliga. Teatud mootorid omavad karteri ülevoolukanalite juures kohti, mis on väga õhukesed ja kerge on dremeliga sealt läbi uhada. Ja kindel pauk on see, et ära reklaami end selle teenuse osutajana niikaua, kuni sa mitut (korruta kümnega) soovitatavalt isiklikku mootorit teinud ei ole. Silindri portimine on töö, millega sa silindri väga kergelt persse keerad, kuna igasugune silindri akende kaldenurkade, kestuse jms muutmine avaldub jõhkralt ka mootori töös ja kui sa ei tea, mida ja kuidas maha freesida-viilida, siis ära mängi tarka ja jää karteri ja silindri sobitamise, mitte silindri modimise juurde.
    Silindripea portimise juures pead jälle hull füüsik olema, lihtsalt avade suurendamine ei ole veel midagi ja paremal juhul jääb mootori töö samaks, halvemal juhul läheb asi hullemaks kui tehase originaal.

    Portida maksab ilmselt vaid siis, kui tõsine aerofüüsik ja 2T spets oled. Vastasel juhul...
    saad rolleri omanikult täiega kümpi
     

Jaga seda lehte