Intro: Silindrid on testitud Yamaha Aeroxi peal(Minarelli horisontaal LC). Kuna enamus silindrid lähevad pöördesse kuni 12-13rpm on alla pandud järgmised jupid: Stage6 HPC väntvõll (12mm) ja Stage6 laagrid 149€ Stage6 CNC kollektor ja eraldaja 62€ Stage6 R/T 24mm VHST Dellorto karburaator 125€ Stage6 Double Layer õhufilter 27€ Variaator on blokeeritud, et tagada õiged tulemused ja iga silidriga prooviti kolme erinevat summutajat: Stage6 R1200 269€ Polini For Race 3 335€ Top Performances Nardo 235€ Ei tehtud ühtegi muudatust mootori plokil, ei muudetud voolavamaks ja igal silindril jäeti originaal tihendid. Dyno Graafidel on punasega märgitud kõige võimsam tulemus. Kuna on kasutatud erinevait summuteid, siis leiate värvi tähenduse graafiku alt. Rot = Punane, Blau = Sinine, Grün = Roheline. Stage6 Racing 70cc LC 190€ / 15,1 hp / 13.569 rpm Kombineerides Stage6 R1200 summutiga loob see tüüpilise Stage6'e väga laia powerbandi. Kindlasti killer combo, mida on kerge seadistada 10 nm pöördemomendiga. T kujuline väljalaske port lubab teha täiustusi ja on tehtud high-end portimisi, kus selle silindriga on kätte saadud 20hp. Italkit Alu 70cc LC 216€ / 14,8 hp / 12.288 rpm Silindril on traditsiooniline ovaalne väljalaske port ja toodab vapustava 10nm'ise pöördemomendi kombineerides Stage6 R1200 summutiga. Küll on aga see silinder kallim võrreldes teistega, kes on hindu langetanud. Ikkagist on see hea alus traditsionaalseks portimis projektiks. Hebo Manston Replica 70cc LC 190€ / 14,7 hp / 12.713 rpm Manston Replica on pettumus, oma väga väikse powerbandi ja pöördemomendiga. Portimine aitaks tõsta üldist jõudlust, aga selle hinna eest on Manston nendest kõige halvim valik. Airsal Racing 70cc LC 150€ / 14,1 hp / 12.256 rpm Jällegi on R1200 kõige parem selle silindriga. Üllatavalt on Airsal kasutanud kahe rõngalist kolbi, mis väljendub suuremas kompressioonis ning sestap ka on pöördemoment suurem. Kahjuks on pöördemoment madalal, umbes 8,5 hp peal ja üldiselt väga väike powerband. T kujuline väljalaske port lubab palju tuuningut, aga peaks kaaluma kolvi vahetamist ühe rõngalise vastu, et vähendada hõõrdumist ja sellepärast ka kuumust. Motorforce Racing 70cc LC 145€ / 13,5 hp / 11.927 rpm Eelnevatest on see kõige odavam silinder, pakub väga laia powerbandi, kuigi maksimum hobujõud on hoitud pigem madalal. Kasutatud on ühe rõngalist kolbi ja kolmik väljalaske ava, see silinder lubab palju huvitavat portimist ja võimalust tõsta jõudlust. Selle väikse hinna pärast peaks see olema väga hea silinder, mida portida ja pole kahju kui midagi peaks halvasti minema. Järeldus: Stage6'e silinder on kahtlemata nendest kõige parem ja suurima powerbandiga kombineerides R1200 summutajaga. Ainuke silinder mis on lähedal sellisele powerbandile on Motoforce Racing, hoolimata sellest et jõudlust oli sellel kõige vähem. Hebo Manston Replica on kõige suurem pettumus selles testis. Testist on puudu MHR Replica ja Top Performance Due Plus ja TPR. Kuigi need ei tohiks olla niipalju ees Stage6 Racingust. Silmas tuleks ka pidada et Streetbuzz (kust see artikkel originaalselt pärit on) ja Scooter-Attack aka Stage6 on väga lähedased, ehk siis osade summutitega võivad osad silindrid paremad olla, kuid mitte Stage6 Racing & R1200, sest need on loodud üksteise jaoks. Stage6 Racing & Stage6 1200 on Minarelli LC Lõppsõna: Artikkel on tõlgitud minupoolt ning ilma minu loata seda kopeerida ei tohi. Originaal artikkel: http://www.tuningmatters.com/2011/1...replica-vs-airsal-racing-vs-motoforce-racing/
Ma peale Marten12 vastust hakkasin mõtlema ja sain sellest aru. Aga tänud,et seletad selle ka teistele ära!