01 RTR , MBK Nitro 70cm³ , 1997

Discussion in 'Lugejate rollerid' started by 01 RTR, Juuli 28, 2010.

  1. 01 RTR

    01 RTR New Member

    17
    0
    0
    Tere kõigile kaasmaalastele,

    Olles rollerimaailmas olnud juba 6-7 aastat, aga oma isiklikku võrri veel omanud pole. Hiljuti andis sõber alla oma projektile ja nii tekkis mul väga soodne võimalus haarata enda ligi üks eelnevalt tuunitud ja kindlasti ka juba varem paljudele teada üks MBK Nitro, mis olevat kandnud ka nimetust "Ida-Virumaa kiireim roller". Selle tiitli üle pikemalt arutama ei hakkaks, aga vähemalt samaväärseks ma selle teha luban...

    Rolleri ostis mu sõber ühel ilusal suvepäeval kaks aastat tagasi... sõitis ühe suve, siis oli roller väga timmis ja nagu arvata võite, esiratas maas ei püsinud... vahepeal läks ainult kolm paari rihmu, jahutustaldriku labade puudumise pärast. Seejärel ühel külmal ja pimedal hilissügisõhtul tuli sõber koos oma tuttavaga meile rollereid näitama, vaja oli üle saada vähem kui meetrilaiusest sillast ning peale esimese rolleri ülejõudmist oli järg Nitro käes. Juhtus aga nii, et tagaratast silla peale ajades kadus sõbrast (täiesti kainel, muidugi) juhil tasakaal ning ta kukkus koos Nitroga jõkke sisse nii, et mõlemad käisid täienisti vee all :| Rolleri ja sõbra tõime oma jõududega veest välja, kuid mida polnud, oli endiselt töötav roller. Edasised ligi 2 aastat veetis roller soojas garaažis, mil võeti kogu roller lahti ja selgus ka karm tõde, plokk oli mõraline...

    Nüüd, kui karmid tõed juba ammu teada ja väike rahasüst ka tekkinud, otsustasin selle õnnetu saatusega MBK endale võtta ja teha temast see, mis ta algul oli.

    Roller ise on siis ilmselt 1997. aasta MBK Nitro, huvitavaks faktiks see, et see on kunagi Coca-Colaga võidetud, värvi alt tuli välja punane-valge Coca kombinatsioon.

    Tehniline
    Mootoriplokk tuli vahetada välja, asemele tuli 100-se Aeroxi plokk, mis on pmst porditud 50-ne...
    Silinder: Dr. Evo 70cm³, kolvirõngad tutikad
    Summuti: Yasuni R, miski millest on "vesistatud" aastaid, kõige õigema häälega summuti lihtsalt...
    Väntvõll: Metrakiti mingisugune kangem 70-se jaoks mõeldud variant (Metrakit Pro Race?)
    Väntvõllilaagrid: C4 SKF
    Klapilehed: Malossi Carbon
    Karburaator: Dellorto 21mm
    Sidur: Malossi Delta Clutch, sidurivedrude värvi ei mäleta momendil...
    Variaator: Polini Speed Control, kollane survevedru
    Rihm on kulunud Yamaha Stock
    Jahutustaldrik oli Polini labadeta variant, aga vahetatud sai labadega versiooni vastu, kuna sõi rihmu...
    Kollektor on vahetatud, kuid ei tea mille vastu...

    Optiline
    Värvus on mattmust ja jääb ka selleks, roller on pigem "rotika" stiili.
    Undertail
    Vedruta, kroomitud tagaamort, meenutab kangesti Dopplerit...
    TNT amordikõrgendus
    TNT downhill-lenks
    TNT downhill-lenksu puks
    TNT piduriheeblid
    TNT kickstarter

    Tulemas on kindlasti mõni tuuning-esituli, talve poole jätaks gondlite korrastamise, tahaks see suvi lihtsalt sõita ja rollerit vähe täpsemalt tundma õppida.

    2 pilti alguseks, paremad tulevad lähipäevil, praegu lähen ostan kickstarteri poolkuu ja süütepooli ära...
    [​IMG]

    Ja lõpuks, suurimad tänud selle projektiga seoses lähevad kasutajale ogivara, kes on kogu nõu ja jõuga abiks olnud ehk põhimõtteliselt selle ise kokku pannud...
     
  2. JussPB

    JussPB Active Member

    1,384
    19
    38
    Oli jah ida-viru püss.
    Tore et lõpuks saame teada mis masinast saanud on... Kuulsime vahepeal jah et vees oli käinud.
    Masin oli ikka korralikult ära tehtud mulgimotos oli arve 18 000kr ja hiljem müüdi mingi tühise 20k eest maha.
    Mina ega s6ber seda t2iesti tagurattale ei saanud. Aga peale minu timmimist oli minek ja kiirendus tõesti paremad.
    Masin oli igatahes SUPER korras, kui müüdi. Ehitaja oli perfektsionist vms..
    Masin võideti tühise coca-cola pudeli eest 97 aastal. Oleks siis praegugi selliseid loosimisi:D
    Sõitsis ta mingi 20+ tuhat kilomeetrit stockina.
    Kollektor oli super sellel 360 kraadi pööratav ja ülesse kaldu. Metrakiti koonukas sobis nagu rusikas silma auku. Kollektor koos karpaga maksis vist 1200kr mulgist (kasutatud)
    Müügipõhjuseks oli see, et sõber ostis yamaha r1 endale..
    Räägi, kas mootoris tuleb ka midagi uut?
    Masin tehtigi rotikaks:D
    Aga kust sa seda ida-viru püssi juttu olen kuulnud?
    ja mis hinnaga ära ostsid kui saladus pole? (võid PSi kirjutada)
    Pikk kommentaar:D
    Aga edu masinaga.. Oleks raha siis olnud oleks ise selle ära võtnud.
     
  3. 01 RTR

    01 RTR New Member

    17
    0
    0
    No, kui mina kõndisin rahulikus tempos mööda teed, siis rolleri eelmine omanik veeres tagarattal minu kõrval 8) Lisaks pani eelmine omanik kahekesi tagarattal Rannamõisa teel autodest mööda 8)

    Esialgu mootori poole pealt mitte(sai just plokk kah vahetatud, silku ja kolvirõngad täiesti korras ja silku pidi lihtsalt ka kestma), tahaks sõita lihtsalt ja talvel vaataks vähe välimuse poole(mõned gondlid kergelt kriimulised, nagu ikka...)

    Seda juttu kuulis sõber(eelmine omanik) üle-eelmiselt omanikult(sinu sõbralt?)

    Olgem ausad, täielik pontšikuraha, sellest 20k-st võid sa julgelt mõned KORRAD maha jagada... Soomes saad selle raha eest nädalake süüa ehk...
     
  4. m1k0

    m1k0 New Member

    386
    0
    0
    Päris vanake teine ja see roller on vist ikka elu näinud :p
    Ning otsi üles coca-cola värvilahendus ja tee see uuesti, see masin oleks seda väärt
     
  5. 01 RTR

    01 RTR New Member

    17
    0
    0
    Asi on nüüd nii palju edenenud,et saime tööle täna tegime ringi ka väga julmalt liikus :DHomme tahaks kondlid peale saada ja õhufiltri külge ja valmis ta ongi PS.käis lihtsalt mega puhtalt ja äkiliselt edasi USKUMATU:D:D
     
  6. flip MBK

    flip MBK Member

    306
    0
    16
    VÄGA ulmeline aparaat oli kunagi see. Kui ma ei eks siis gondlid tehti mingi kivikaitsega üle, et võimalikult rotikas jääks.
     
  7. JussPB

    JussPB Active Member

    1,384
    19
    38
    Jap. Kivikaitse lasi püstoliga peale.
    Vaeva oli masinaga tohutult nähtud. Kuid omanik ise j6udis mingi 300km s6ita ja siis müüs maha.
    Rääkige miskit head veel sellest masinast. Oleks huvitav kommentaare lugeda:)
    Ja kus tal veel see piiraja sumpsis oli? silenceris??
     
  8. flip MBK

    flip MBK Member

    306
    0
    16
    Tagaamort YSS Diamond. See on üks kindel asi :D
     
  9. mardixas

    mardixas New Member

    4
    0
    0
  10. tms

    tms New Member

    1,192
    0
    0
    JUTu järgi on see masin nn.tõelist elu näinud,kuid tee siis masin valmis:)


    EDU 8)
     
  11. 01 RTR

    01 RTR New Member

    17
    0
    0
    Masin on t6esti korralikult elu näinud ja sai valmis ka. Kergelt vaja veel timmida, aga kuna ma hetkel soomes raha teenimas siis peab veic ootama.Soomest tulles plaan osta uue sidur ja uued rullid kui vaja. Esialgu sidur vaatab mis muutub, siis oleks vist vaja panna veel suurem düüs ka, kuna täis gaasil s6ites suurelt hoolt gaasi lahti lastes ja uuesti gaasi andes tahaks nagu ära surra ja poob kinni hetkeks. Äkki on milleski muus probleem ?Sest düüs peaks tegelt suht suur olema seal see võtab k6ik ära mis sisse paned ja nõuab juurdegi:D
     
  12. omen

    omen New Member

    638
    0
    0
    survekas viga ;)
     
  13. *Chris*

    *Chris* New Member

    1,702
    0
    0
    kuidas saab survekal olla ?? nagu poob kinni et ei saa kütet peale..
    Muidu suht äge siuke rotikas :D
     
  14. omen

    omen New Member

    638
    0
    0
    taldrikuid ei jõua enam kinni suruda ja rihm rohkem kiiruse asendis mitte kiirenduse, sp ei jõua enam vedada. Aga võimalik et düüsis asi ka.
     
  15. 01 RTR

    01 RTR New Member

    17
    0
    0
    ma väga ei tahaks uskuda, et survekas asi on.Tundub nagu ei saaks kätte mingi hetk vms, t6mbab hetkeks kinni ja siis jälle k6ik OK.
    Ma ei tea peab hakkama katsetama vms kyll selle vea ylesse leiab.Varsti kui Eestis panen pildid ka koos rollerist ylesse saate muljetada:D
     
  16. grip

    grip New Member

    218
    0
    0
    Asi on ikkagi survekas mul oli täpselt samamoodi.
     
  17. JussPB

    JussPB Active Member

    1,384
    19
    38
    Uputab üle proovi karpa ära puhastada täiesti.
     
  18. 01 RTR

    01 RTR New Member

    17
    0
    0
    Karpa on täiesti puhas läigib vb on karpa asend vale ja mingi hetk lihtsalt t6mbab karpa tyhjaks üks vend pakkus mulle siukest varjanti see tundub ka suht loogiline:D
     
  19. 01 RTR

    01 RTR New Member

    17
    0
    0
    Krt sõber hakkas pilte ülesse panema laadis k6ik era ja ma oleks pidanud ainult seda sisesta nuppu vajutama aga kuna ma tulin veic hiljem arvuti taha siis panin selle automaatselt kinni ja nii see jäigi ja nüüd olen ma jälle 10-neks päevaks soomes:SAga need tuleb ülesse panna enivei nii et kui tagasi hakkan sellega aktiivselt tegelema ennem kui rollleri uuesti lahti v6tan:D
     
  20. Rannu

    Rannu New Member

    579
    0
    0
    Juss mõtles, et sa puhastaksid karpat seestpoolt kompressoriga. Tee karpa täiesti juppideks kõik düüsid/kruvid keera välja ja lase kompressoriga üle iga viimne auk ja pimedam nurk 8)

    Edu masinaga :p
     

Jaga seda lehte