aerox ei käivitu elektri starterist.

Discussion in 'Help!' started by Miikk99, Okt 23, 2011.

  1. Miikk99

    Miikk99 New Member

    163
    0
    0
    Mure on selline et masin ei käivitu enam elektri starterist. varem käivitus (aku uus ja veab hästi ringi) aga siis ka suhteliselt pika käiamise peale. aga nüüd enam ei lähe üldse käima. jalaga lüües läheb kohe.
    palun aidake,
    Mikk
     
  2. paul94

    paul94 New Member

    152
    0
    0
    Mootor hõre tõenäoliselt.
     
  3. Miikk99

    Miikk99 New Member

    163
    0
    0
    see võib ka täiesti nii olla. aga kudias ma selle kindlaks teha saan? mingi mõõdik on vist selle jaoks mis kompresiooni ära mõõdab?
    ja kuidas etha kindlaks kas ai on silkus või kolvi rõngastes?
     
  4. paul94

    paul94 New Member

    152
    0
    0
    Kompressiooni mõõtja ongi selle jaoks, küünla asemel keeratakse sisse ja saad mõõta. Kindlaks ei saagi enne teha kui võtad silku maha, et kummas on viga. Võid viia kuskile motopoodi/ töökotta silindri ja seal öeldakse mis läbi võib olla, kui ise aru ei pruugi saada. Vist :D
     
  5. Miikk99

    Miikk99 New Member

    163
    0
    0
    on see kompresiooni mõõtmise asi väga kallis ja? kuskilt laenata ei saaks, et korra ära proovida?
     
  6. Z0ne

    Z0ne Ürituste korraldaja Meeskonnaliige Super Moderaator Ürituste korraldaja

    6,380
    1
    38
    Seda kas saab laenata või ei saa, ei oska öelda. Muidu saab ka umbes aru kas kompressioon on korralik kui sa võtad küünla maha ning paned näpu küünlaaugu ette. Annad starterit, ja kui näppu tugevalt ära puhub küünlaaugu eest siis peaks olema piisavalt kompressiooni.

    Kindlaks saad teha ainult lahti võttes, kui silindris on kriimud, siis viga silindris. Muul juhul võib olla kas kolvirõngad ära kulunud või lisaõhk.
    Käima saamiseks võid veel proovida topkat: Küünal maha - nõelaga 5ml bensiini silindrisse - küünal peale piibuga ja käia.
     
  7. Miikk99

    Miikk99 New Member

    163
    0
    0
    kas hõre mootor võib põhjustada ka seda et kui mootor on juba soe siis ta ei taha hästi vabakäigul töödata?
    ja kui on hõre siis võib kas võib olla ka nii et näiteks pöördeid on 9000 aga tipp kiirus on väike ? (varem oli 9000 pöörde juures kiirus 90km/h)
     
  8. MaiceL

    MaiceL New Member

    812
    0
    0
    Endal ka starterist käima ei lähe, starter veab ilusti, silinder hõre? See oli vanasti nii, nüüd ei lähe kickist ka käima. Kas see on tingitud lahja seguga sõitmisest. Vabandan kui siia teemasse küsisin.
     
  9. Z0ne

    Z0ne Ürituste korraldaja Meeskonnaliige Super Moderaator Ürituste korraldaja

    6,380
    1
    38
    miikk99 - Karpa timmist ära
    MaiceL - võimalik, aga võib ka muu probleem olla.
    Mõlemale - Gaasi andes ka midagi ei tee? Hõreda silindriga on vaja suuremat küttekogust et tööle läheks.
     
  10. MaiceL

    MaiceL New Member

    812
    0
    0
    Mul ainult topkaga läheb tööle. Panin suurema düüsi 90 ja ikka poob ja sureb välja. Gaasi vajutades sureb välja üldse. Ja kui gaasi peal hoian ja vänta löön, siis ei lähe topkaga kah. Karpat sai timmitud ja üks spetsalist ütles et silinder on hõre.
     
  11. Miikk99

    Miikk99 New Member

    163
    0
    0
    hmm tõsi. mul on nii et kui gaasi annan vaikselt siis ei taha hästi liikuda ja kui natuke veel gripist gaasi peale keeran siis läheb järsku ja hästi. Kas mul on siis mõlemas viga, nii karpas kui ka hõredas silindris?:S
     
  12. MaiceL

    MaiceL New Member

    812
    0
    0
    Sul ei tohiks silinder hõre olla, karpa timmist ära. Sul vähemalt liigub, mul ennem liikus (kuid sitasti), nüüd ei liigu üldse. Mul nagu ei jõua karpast kütet silindrisse imeda.
     
  13. Miikk99

    Miikk99 New Member

    163
    0
    0
    Gaasi siisber on küll sooneline ja vahest kui august läbi käia jääb ka gaas peale. Äkki jääb siis siisber kinni. Ja mu meelest pole nõel ka päris okkis.
    Kas eraldi saab kuskilt ka gaasisiibrit ja nõela osta?
     
  14. Z0ne

    Z0ne Ürituste korraldaja Meeskonnaliige Super Moderaator Ürituste korraldaja

    6,380
    1
    38
    Oleneb mis karpale, kui mingi tuuning oma (17,5 ja suurem dellorto) siis saab, muidu eriti ei usu.
     
  15. Miikk99

    Miikk99 New Member

    163
    0
    0
    vot ma ei tagi eriti suurust, arvan et stock. aga kuna asi on juba jamasti siis peaks ära vahetama.
    selline imelik on sõita. et sõidad rahulikult ja siis vahest võtab hoogu maha kergelt, siis paned hästi natuke gripist gaasi juurde ja kiirendab enam vähem kiiresti põhja välja.
     
  16. yamuyz125

    yamuyz125 New Member

    302
    0
    0
    Juhul kui on hästi pikkade juhtmetega ja ergsust üldse pole siis vaata ka klapilehed üle
     
  17. Miikk99

    Miikk99 New Member

    163
    0
    0
    ma klapilehtedest küll ei jaga aga ka need tundusid imalikud.
    Kui ma ühku ise suuga peale puhusin siis liikus ainult üks klapileht ja kui ikka väga kõvasti puhusin siis hakkas teine ka kuidagi liikuma. kas see peabki nii olema?
     
  18. Z0ne

    Z0ne Ürituste korraldaja Meeskonnaliige Super Moderaator Ürituste korraldaja

    6,380
    1
    38
    Carbon või plekk klapid?
    Plekk klapid võivad olla ära paindunud.
    Kuigi eriti ei tahaks uskuda et klappides viga.
    Pmst klappe ei puhuta lahti, mootoris tekib vaakum mis imeb klapid lahti ning tänu sellele saab küttesegu silindrisse liikuda.
    Kui kompressioon on liiga madal, ei jaksa mootor klappe lahti imeda.

    Aga ma praegu mõtlen seda, et kui kickist läheb alati ühe löögiga tööle, starterit ketrates õrnalt gaasi anda - mis juhtub? Kui tööle läheb kergemini siis on kompressiooni viga. Kui siis enam üldse ei lähe siis ma ausalt öeldes eriti ei teagi pakkuda asju :D
     
  19. Miikk99

    Miikk99 New Member

    163
    0
    0
    orginaal lehed peaks seal olema. plekk ma arvan:D
    Kikist läheb ka siis käima kui gaasi vähemalt poole peal hoian. Aga e starter ei vea üldse käima. Oleks vaja kuidagi ikka kindlaks teha kas asun karmat uurima või on silinder hõre.:p
     
  20. Z0ne

    Z0ne Ürituste korraldaja Meeskonnaliige Super Moderaator Ürituste korraldaja

    6,380
    1
    38
    Mm..
    Kui pool gaasi siis pakun et päris hõre.
    Sooja mootoriga peaks kergemini minema.
    Aga on 2 võimalust kuidas kergemini käima läheks -
    Segu rikkamaks
    Kõrgem kompressioon(uued rõngad vähemalt)
    Alustuseks küsin et kas sul üldse toores on olemas?
    Kui jah siis kas töötab?

    Kui viitsid, langeta nõelaastet(et nõel kõrgemal istuks), ning proovi siis kas läheb kergemini. Kui läheb, on vaja karpat veel timmida.
     

Jaga seda lehte