Elvise Zazerati 968 V4

Discussion in 'Lugejate autod' started by FreeZeR, Okt 15, 2012.

  1. FreeZeR

    FreeZeR Active Member

    1,136
    0
    36
    Tervist,

    Igavusest hakkan siis siin oma rallisapakast päevikut pidama. Kokku on see masin lapatud 3 aastat tagasi. Selle aja sees palju jamamist olnud, alles eelmine hooaeg sai asja enam-vähem ilusti veerema. Siiamaani on suht räbalas seisus sõidetud, kuid nüüd sai lõpuks enne talve hakatud masinat ehitama, mitte nagu tavaliselt, enne võistlusi veidi aega kuidagi sõitma. Hetkel vaikselt iga päev keretöid, kuna kere ühissõitudes suhteliselt vedelaks ja romuks muutunud(viimane sõit sai korraliku paugu tagaossa, nüüd üles pekstud, tagaots veel teha, tugevdada(rauad sisse) ja värvida, hetkel tagaosani krunt peal.
    Mootoriks on originaal 1,2 V4 õhkjahutusega mootor. Vahetatud üleelmine hooaeg kolvirõngad, webberi karpa peale pandud, kollektorid paremaks tehtud, klapid lihvitud,puhastatud ja regullitud. Muud nagu midagi, selleks talveks plaan aretada korralik väljalaskesüsteem ja kubatuuri suurendada. Kere poole pealt on masin aetud võimalikult kergeks. Jäärajaks on laiendatud veljed.

    Auto ajaloost nii palju, et sõitnud on ta isegi korra laitses show sõidul, seal sai nopitud 1 koht, raplamaa lumerajasõitude eelmine hooaeg sai tagaveos pandud kinni 1. koht + ühissõitude üldliider. Ehk siis eelmine talv tõi selle autoga 20 karikat. See aasta loodab samahästi ja pareminigi. Sõitnud olen muidu sapikatega alates 12. eluaastast ehk 6 aastat, see mu teine sapakas.
    Esimene:
    http://www.rallifotod.eu/album2/zaz934.jpg

    Plaanid:
    Amordid jäigemaks ja kere madalamaks
    Mootor korda, võimsamaks ja paremini käima
    Sidur korralikult vunksima
    Pidurid
    Kere jäigaks ja tugevaks
    Värvimine + rallidisain
    Lattrool vb
    Korralik sumpasüsteem teha
    Käiguhoovastik korda
    piduri- ja gabariittuled (uued nõuded)
    Originaal bensiinipaak (nõuded)

    Tehtud:
    Kollektor + karpa
    Klapid
    Iste
    Rool väiksem
    Värvimisi
    45hj silindripead
    kolvirõngad vahetatud 2 aastat tgasi
    Kombainiaku ees
    Laiendatud veljed (3cm ees, 5cm taga)
    Laagrid
    Soojapuhur 12v pealt




    Pilte rajalt:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Mingid random videod ka:
    http://www.youtube.com/watch?v=OpvicbwRa8I
    http://www.youtube.com/watch?v=GzaansCMcWY
    http://www.youtube.com/watch?v=IrjM3I0OQJQ ( peale sarjasõite, lõpp on hea :)

    Mingeid pilte ka siis, hiljem tuleb töökäigust rohkem pilte, paari päeva tagune seis selline:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. imbus

    imbus New Member

    93
    0
    0
    Re: Elvise Zaz 968 V4

    1.2 kohta kena minek küll, sierral oli ilusti sabas .. boonuseks muidugi see ka ,et mootor taga ja seega raskus seal ja ei tõmba sussi nii ringi nagu teistel tagaveolistel.
     
  3. FreeZeR

    FreeZeR Active Member

    1,136
    0
    36
    Re: Elvise Zaz 968 V4

    sierraga täpselt samad rehvid olid all ka, sierra sirgel ikka roomab eest ära, aga kuna sapikas 2 korda kergem, ss kurvides jõuab järgi. Sapakal jh, tagaots kraabib väga hästi edasi, aga mure on selles kuidas esiots pidama saada, väga paljudel see probleem. Mul uute rehvide, rataste lääpa keeramise ja suure kombainiakuga mure lahendatud :D Sierral jällegi oli 150kg pagassis :lol: See aasta peaks see mure ka ära lahenema, et läänekatele sirgel järgi ei jõua.

    Natuke arengut ja väike kuvand ka ps-iga tehtud. Ehk jõuab see nv värvimisvalmidusse ja isegi värvitud.
    [​IMG]
     
  4. FreeZeR

    FreeZeR Active Member

    1,136
    0
    36
    Re: Elvise Zaz 968 V4

    tagaots krunditud:

    [​IMG]
     
  5. FreeZeR

    FreeZeR Active Member

    1,136
    0
    36
    Re: Elvise Zaz 968 V4

    terve sapper üleni valge põhivärvi all, nüüd siis värvilahendus teha:

    [​IMG]
    [​IMG]

    laiendatud papud:
    [​IMG]
     
  6. FreeZeR

    FreeZeR Active Member

    1,136
    0
    36
    Re: Elvise Zaz 968 V4

    Neeeh, täitsa valma, nüüd vaja normaalseid kleepse sebida.

    [​IMG]

    [​IMG]


    Kõrval teine sapper ss, tuleb vb kolmas tiimisapakas ka:
    [​IMG]
     
  7. imbus

    imbus New Member

    93
    0
    0
    Re: Elvise Zaz 968 V4

    väga kena värvilahendus ...
    kus muidu tavaliselt jäärajal harjutad/sõidad?
    ise hakkan oma sierraga võrtsul rannakülas sõitma ..
     
  8. FreeZeR

    FreeZeR Active Member

    1,136
    0
    36
    Re: Elvise Zaz 968 V4

    Aga krt ise kipitan :D mõtlen, kas tõmmata hallile üles ka väikse vahega roheline triip.
    Pole ammu harjutanud nii, et lähme käruga ja sõidame kuskil. Tavaliselt tund enne võistlusi kohale, paarutad nii kaua kui rada kinni pannakse, autosid kunagi eriti testida ei jõua ja mõni asi lööb muidugi koha peal välja ja tuleb kähku ära likvideerida kui saab. Noh nüüd üks belarus ka olemas, sellega loodab endale raja ka teha see aasta, eelmine aasta juba midagi sai tehtud, aga see polnud kaua aega sõidetav.

    Muidu kui viitsib, eks tõenäoliselt papsiga see aasta ikka võtame mõne harjutamise päeva ka, kuna väike ilus plaan, kahekesi v kolmekesi tagaveos v ühissõidus kohad kinni panna :D selleks peavad paps ja vend järgi jõudma.
    Harjutada saaks igal rajal kus sõidame ma usun, kui ilm lubab ja rada lahti lükatud, kõikide rajakorraldajatega tutvused.

    Rajad, mis kuuluvad niiöelda liiga alla on:
    Kaiu
    Hõreda
    Ingliste
    Ohekatku
    Valtu
     
  9. NOS-

    NOS- Active Member

    1,024
    0
    36
    Re: Elvise Zaz 968 V4

    Täitsa asine :p
     
  10. FreeZeR

    FreeZeR Active Member

    1,136
    0
    36
    Re: Elvise Zaz 968 V4

    Väljaspoolt jah :D Nüüd tuleb sisemus ja see mis plekki kannab ka korda teha ja täiustada. Kuna praegust olukorda ei jõua ära kiruda. Esisild vaja alt ära võtta, et loginad ära kaotada, kui see eest ära saab ka roolikarbi kinni keevitatud ja tugevdatud, kuna see süsteem on ka lahti pooleldi, kuna sierra surus vastu jääkamakaid, millest oleks peaaegu esimest korda üle nipli saand sapika :D tööd on palju, ehk jõuab esimeseks võistluseks kõik ära, tõenäoliselt mootor ka laiali ja sisu natuke mahlasemaks.
     
  11. FreeZeR

    FreeZeR Active Member

    1,136
    0
    36
    Re: Elvise Zaz 968 V4

    Üks sügisene pilt ka, mis seisus oli enne keretöid, teiselt poolt pilt oleks parem olnd, kuna ilusti näha, kuidas tagaots allapoole murdund nagu :D
    [​IMG]

    Pole väga teha jõudnud, kui ainult kleepse lisada ja karpa maha võtnud ja lahti, paneb suurema düüsi veits ja karpa ilusti puhtaks ning uue tihendi.
    Samuti sai võetud genekas ära, mis koos ventikaga, kuna see oli mul pmst ühe poldiga kinni, ülejäänd kahel olid keermed maas.
    Teisel sapakal on mootor täiesti laiali, kepse käiatud, et siksi kolvid otsa sobiksid + tasakaalu. Nv-l first start teisel sapikal... , enda omal kõvasti tööd teha, ehk nv-l jõuab. Kaks rada juba sisse lükatud :D

    Samuti taastasin muidu ka vana veneaegse numbrimärgi ja panin külge:
    [​IMG]
     
  12. FreeZeR

    FreeZeR Active Member

    1,136
    0
    36
    Isa kõvasti oma sapakat teind ja tulemus on videos. Mootor läks esimesest pöördest käima, sõna otseses mõttes, nii kui keeras, kohe käis. Tegemist siis siksi kolvidega mootoriga, kepsud tasakaalu aetud ja käiatud. Kollektor samuti tehtud. Videol veel polnd sumpse peal ja telfi mikker ei võta kahjuks heli väga reaalselt. Väga äkiline tundub mootor, muljed on head. Eks varsti uus video ehk. Kuradi kadedaks teeb, hakkan endale ka teist mootorit kõrvale ehitama, kui mootor maas, siis jõle hea teha ja mootorivahetus on imelihtne.

    Vaata videot


    Enda oma väga teha pole jõudnud. Karpa laiali, millega on probleeme, kiirenduspump ei taha toimida, sai uus tihend v klapp pandud, aga ikka. Puhutud igatepidi läbi. Võib olla läheb järgmine webber peale. Samuti sai puhtaks koogitud ja pestud tsentrifugaalfilter, mis oli ikka mõlemal mootoril korralikult paska täis. Pildil siis ühest kohast tõmmatud lahti koorik, ümberringi oli korralik kiht peal.
    [​IMG]
     
  13. NOS-

    NOS- Active Member

    1,024
    0
    36
    Bläät oleks endal ka siuke hobipill oleks väga hea rallitada vahest :p
     
  14. xxm24

    xxm24 Moderaator Meeskonnaliige Moderaator

    956
    1
    18
    Tubli, et viitsimist on. Puuri peale ei ole mõelnud või puudub selle vajadus?
    Korralikud puurid suht kallid ka..
     
  15. FreeZeR

    FreeZeR Active Member

    1,136
    0
    36
    Viitsimist on nii palju, kui tahtejõudu külma garaaži sundida ennast :D Puur on kaheotsaga asi, meie panustame sellele, et ei ole vaja seda, kuna kaasneb suur lisaraskus. Sapaka võlu ongi see, et ta on imekerge. Lisakaal paneks jõudlusele ka põntsu. Teiselt-poolt teeks puur kere jäigaks ja tugevaks, et ei annaks järgi.
    Puuri ei pea ostma :D on olemas tuttav, kes korraliku keevitust teeks. Kui me üldse midagi teeme, siis turvakaar auto keskele, mis ühenduses mootoriruumi vinkeltorust tugevdustega. Siis kaalulisa oleks väga väike.
    Senimaani mul pole turvapuuri vaja olnud... ptuiptuiptui, 7 aastajooksul pole katuse peale veel sattund, samas vend sai maha kantud küll oma sapika peale 3ndat katuselkäiku. Krt üks sparco korviste seisab ka iidamast aadamast garaažis, aga mulle ei anta :D

    22ndal muidu esimene jääraja sõit mingine, seal saab pille testida. St, et nüüd peavad tulema pikad õhtupoolikud garaažis, kuna liiga palju teha.

    Edit by xxm24: Mõtlesin rohkem seda, et korraliku puuri ehitamine on ka üsna kallis.
     
  16. imbus

    imbus New Member

    93
    0
    0
    Mis rehve kasutad?
     
  17. FreeZeR

    FreeZeR Active Member

    1,136
    0
    36
    Continental contiice contact.
    http://www.upload.ee/image/2808269/FR0000.jpg

    Täna oli muidu proovivõistlus, järgmine nädal on õige sarjasõit juba. Enda oma valmis ei saand, istusin hommikust kuni 12 õhtuni garaažis ja seis on selline, et sidurit pole pmst, karpa vaja teha, süüde paigast, õli peksab välja, esisillas vaja 1-2 munakat vahetada, roolikarp keevitada.

    Isa omaga jõudsime rajale ja kuradima hästi läheb, aga seal ka teha. Pole harjundki kohe, et sapikas kolmandaga jõuab rahulikult peeneks astuda kui vajutada :D Sai essat aega näidatud tagaveolistes. Tegin teises voorus ka piruka, aga päästsin selle ilusti ära, kordagi seisma ei jäänd, vaid 360 hoopealt ära ja kohe edasi. Hoolimata sellest jäin ikka esimeseks, esimene aeg oli väga hea, teine aeg oleks veel tublisti parem olnud kui poleks pirukale vedanud. Aga jh, esimene sõitmine see aasta rajal, 3 harjutusringiga, olen rahul.
    [​IMG]
     
  18. soobapoiss

    soobapoiss Active Member

    1,231
    0
    36
    ülikõva zazerati sul :D vaat siis et liiga posti ei keera :D edu!
     
  19. FreeZeR

    FreeZeR Active Member

    1,136
    0
    36

    ainukesed asjad mis kallale võivad tulla on teised autod ja lumehanged mille najal võib kummuli auto saada :p poste õnneks pole,
    tänud !
     
  20. ap street

    ap street New Member

    24
    0
    0
    Õnneks nüüd hakkan taas suutma sulle vb konkurentsi pakkuma, hetkel veel paak aretada ja siksi mootor sapikal korralikult käima ajada. Loodame parimat, et sulle kiustet tekitada. :D
     

Jaga seda lehte