Eesti alustav firma Veloelektron tutvustas Tallinna Vabaduse väljakul elektrimotorolleri Exo Bike prototüüpe. Ühehobujõulise mootoriga ülikompaktseid elektriliikureid kavatseb firma juba tuleval aastal Hollandisse ja Taani müüma hakata. «Maailmas on see kontseptsioon unikaalne,» ütles üks firma asutajatest, Jarmo Tuisk. «Kui muu maailma suured tootjad võtavad olemasoleva rolleri või jalgratta ja hakkavad sinna elektriajamit külge kombineerima, siis meie alustasime disaini südames: panime aku ja rattad põrandale ja hakkasime konstrueerima.» Exo Bike on tagasihoidlike mõõtmete, kandilise väliskuju ja pisikeste 8-tolliste ratastega elektriliikur. Kasutusel olev uusim akutüüp, liitium-raud-fosfaataku, mahutab energiat umbes 80km läbimiseks. Kiirus on liikluseeskirjade tõttu tarkvaraliselt piiratud 45km/h, kuid ühe hobuse jõuga mootor suudaks palju enamat. Proovisõidule ilmunud ajakirjanikel ja tehnikaspetsialistidel lõid elektrirollerile istudes silmad särama kui lapsel jõulupuu all. «Väga mõnus! Äge! Tahan ka!» kiitsid Vabaduse väljakul ringi tiirutanud. Sõidutunne on tõesti imeline: kerge pööre «gaasikäepidemest» paneb rolleri hääletult edasi veerema. Kompaktse kuju ja pisikeste rataste tõttu erineb juhitavus suurest motorollerist või jalgrattast, aga selle saab selgeks mõne ringiga. Esitleti kaht mudelit: rahulikumat linnasõidurollerit Chiara, millega võiks poes piima järel käia ja äkilisema mineku ning agressiivsema väljanägemisega spordipilli Neutrino. Viimane oli nii jõuline, et tõstis esiratta natuke äkilisema randmepöörde peale taeva poole. Elektrihobust on odav pidada: 100 kilomeetri läbimiseks kulub vaid 1 kilovatt-tund, ülisäästlik isegi praeguste energiahindade juures. Eesti ostjal võtab hinge kinni hoopis planeeritav hind: peaaegu 40 000 krooni. Seetõttu näeb firma oma sihtturgudena eeskätt Taanit ja Hollandit, kus elektrirataste turusegment jõudsalt kasvab, inimeste ostujõud suurem ja rattakultuur enam arenenud. Selline pisike elektriroller on mugav kortermaja elanikule, kes võib seda liftiga sõidutada ja elutoas parkida. Käe otsas teda trepist üles ei vea, prototüübid kaalusid 40 kg (millest 17 kg aku). Konstruktorid töötavad selle kallal, et kaalu vähemalt 35 kg kärpida. Enamasti koosneb elektriroller sissetoodud osadest, doonoriteks on olnud jalgrattad ja motorollerid. Kogu tehnikat hoiab koos Eestis valmistatud alumiiniumist kandekere. Tootma hakatakse neid Eestis, aktsiaseltsis Favor. «Võiks ju küsida, et miks mitte Hiinas,» rääkis Veloelektroni investor ja juhatuse liige Almar Proos Favorist. «Aga väikeseeria tootmine on ka Hiinas kallim, lisaks toimub kogu arendus ikkagi Eestis. Pealgi on Eesti tööstusel välismaal hea maine: no mitte just Šveitsi tase, aga tugev Skandinaavia ikka.» Firma alustas tegevust eelmise aasta oktoobris, kongrueerimistöö algas novembris. Praeguse testaasta jooksul kavatsetakse prototüübist tootmisküpsed mudelid arendada, et elektriratsudega 2011. aastal Euroopa turule vurada, eesmärgiks paarsada isendit valmis teha ja maha müüa. Vaata allpool videot. http://www.youtube.com/watch?v=1IX9Gxs1 ... r_embedded /// Mis ise arvate ? Minu arust tuleviku masinad ja liikus paremini kui hiinakad mida tänavatel näha. : d
normaalne pill ainult et pakun et selle 100km aku kestvusega liialdas ta küll ikka veitsa üle kui ise hiljem mainis et üle päeva või üle kahe päeva peab laadima.Palju sa ikka päevas seal linnavahel sõidad...
Poes piimajärel käimiseks ja ns a punktist b punkti jõudmiseks sitaks seff ja vinge aparaat imo. Ise pooldan sellist kahe käega.
Taolise junniga olen ma sõitnud , akupeab 35 km umbes iga väiksemgi auguke võib saatuslikuks saada sellele masinale :roll: ise ei poolda neid väikseid mõtetuid sõidukeid , kui juba rolleriga autojuhid sind ei pane tähele siis sellisega ammugi mitte , ning kõnniteel ei tohi sellega nagunii sõita, isegi jalgrattaga võib tegelt seaduse järgi aind jalgratta või autoteel sõita... aga noh paljugi mis ei tohi. 2300 eurot sellisele asjale raisata laus lollus , 2300 krooni oleks inimlik isegi kui ikka omal jalad all ja käed otsas , siis ostaks juba jalgratta sellise sõiduki asemel
Eino , linnad arenevad jne . Puhta tuleviku masin . Ja Tallinnas oleks väikestel tänavatel sellega jube hea sõita .
Kõrvaltänavad on minuteada ka Tallinnas auklikud, ning nende pisikeste ratastega pead slaalomit sõitma. Kuid tore, et Eestis ka mingit tehnikat jälle toodetakse, mida välismaale võimalik müüa on.