GY6 1P39FMA ("hiinaka") kubatuuri suurendamine

Discussion in 'Tuuning' started by Injection, Aug 2, 2015.

  1. Injection

    Injection New Member

    3
    0
    1
    Tere!

    Sain hiljuti YG1P39FMA koodiga GY6 mootorit omava sõiduki omanikuks ("hiinakas" 50cc). Olen veidike asja uurinud ja mootori tootjapoolsel lehel kui ka varuosade kataloogides, foorumites kolades jäi mulje, et antud "hiinakal" võiks olla mahu tõstmine üpriski lihtne kuna sama seeria mootorit on tehtud väga erinevate kubatuuridega paljudele erinevatele masinatele.

    Antud juhul tegin teema, et saada nõu kogemustega "hiinaka" omanikelt, järgiaitajatelt.

    Minu senise arusaama järgi on mootoreid YINGANG tootevalikus 1P seerias kubatuurilt erinevaid 5, mis ka sarnased välja näevad (YINGANG mootorite kataloog):
    YG1P39FMA (50 cm3) 1.YG - YINGANG 2. P - Horisontaalmootor 3. 1 - 1-silindriline 4. 39 - Silindri diameeter 39 mm 5. F - Loomulik õhkjahutus 6. M - Mootorrata kasutuseks 7. A - Modifikatsioon
    YG1P47FMD (70 cm3)
    YG1P47FMF (90 cm3)
    YG1P50FMG (100 cm3)
    YG1P52FMH (110 cm3)

    [​IMG]

    Leidsin, et saadaval on nii silindrikomplekte kui ka vastavaid komplektseid silindripäid erineva kubatuuriga. Tekib aga küsimus kas ülejäänud osa mootorist ongi reaalselt sama või on neil muud osad nagu näiteks väntvõll või miski veel erinevad.

    Ja peaküsimus: Mis on suurim kubatuur, milleni saab 50cc mootori lihtsa vaevaga tõsta? 70? 90? 100? 110?
    Ja lisaküsimus: Mida on selleks tarvis vahetada?

    Pikk jutt, s**t jutt. Olen avatud infole, loodan, et teema pole väga korduv, kui aga nii, siis palun viidata asisele teemale, esmalt ühtki sobivat ei kohanud.


    Asjalike vastuseid oodates

    Raul
     
  2. Z0ne

    Z0ne Ürituste korraldaja Meeskonnaliige Super Moderaator Ürituste korraldaja

    6,380
    1
    38
    Pole küll päris "see" mootor, millest siin foorumist lõputult on räägitud, kuid kahtlen et need hiinlased midagi uut oma peaga välja on suutnud mõelda, seega üldine disain sama.
    Esimese asjana ütleks kohe ära, et 50cc, 70cc ja 90-100-110 mootorite vahe ei ole mitte ainult kolvi diameetris, vaid ka kolvi käigus - ehk siis teine väntvõll, see arvatavasti ka eeldab teist karterit, ehk kokkuvõttes teist mootorit.
    Parem oleks uurida sellele mootorile juba nn tuuningsilindreid, mis kindlalt istuks ka asjale peale, mitte minna ehku peale välja et kas mahub teine väntvõll sisse ja silinder peale või mitte.
     
  3. Injection

    Injection New Member

    3
    0
    1
    Tänud vastamast, Z0ne!

    Minu arusaama järgi 1p39FMA/FMB on siin foorumis aktuaalsema mootori QMB (tuntud ka kui Honda GY6 kloon) veli, mille peamine erinevus see, et ta on 4-käiguline mopeedile/tsiklile mõeldud mootor, mitte variaatoriga.

    Vaadates CN-parts kataloogis ringi on seal 70cc silindrikomplekti all kirjeldus:
    See aga tõstatabki mõned küsimused, et kui 50 cc mootorile peaks sobima 70 cc silinder koos peaga 50cc väntvõlli otsa, siis kas:
    1. sama väntvõlli kasutades saab suurendada veelgi kubatuuri ilma väntvõlli vahetamata nii, et mootori eluiga drastiliselt ei kannata?
    2. kui esimese küsimuse vastuseks on "Ei!", kas leidub teist väntvõlli, mis mahuks originaalsesse mootoriplokki, et saaks kasutada suuremat silindrikomplekti?
    3. kui ei sobi teist väntvõlli, kas sobib mõni "big bore kit", mis tõstaks kubatuuri ütleme no nii 100cc-ni nii, et mootor ka vastu peab?
    4. kas tõesti kõik hiina päritolu mootorite kubatuuri suurendamised tehakse vaid tuntud firmade tuunigosadega?
    5. ehk saaks viidet mõnele sobivale komplektile?

    Ehku peale minna ei kavatsegi. Seepärast pöördusingi eeldatavalt kõige kogenuma kogukonnaga foorumi kasutajate poole, et saada informatsiooni, mis aitaks mul, kergelt tänapäevase rolleri/moopeedi tehnika kaugel inimesel, teha õigeid otsuseid.

    Kõige selle juures ei eeldagi ma, et vaid silindrit ja kolbi vahetades oleksin mäel. Ilmselgelt kubatuuri muudutedes peab ka toide käsikäes muutma jne-jne.

    Üldiselt peamine põhjus, miks uurin mootori töömahu suurendamise võimalusi, on saada kirendust juurde. Lihtsalt teadagi ülimalt tüütu on venida ja mõõta kiirendust kalendriga. Ja mis aga võiks olla selleks parem lahendus antud väeti mootori juures, kui mahu suurendamine.

    As has been said: "There's no replacement for displacement"
     
  4. Z0ne

    Z0ne Ürituste korraldaja Meeskonnaliige Super Moderaator Ürituste korraldaja

    6,380
    1
    38
    Nii 50cc kui 70cc mootorid kasutavad sama väntvõlli, 90cc väntvõll on pikema käiguga juba. Seega saab ümber ehitada 50cc mootori nö tehase 70cc'ks ning väntvõll peab ka kindlalt vastu. Edasi pole muud valikut kui vahetada välja väntvõll kui minna suurema kubatuuri peale(nii 70cc kui 90cc kasutavad 47 diameetriga kolvi, vahe on käigus)
    Kahtlen, et QMB mootorile mõeldud silindrid istuvad ilma ümberehituseta peale FMA mootorile, ning tundub et FMA saab ainult ümber ehitada FMB'ks (70cc'ks). Edasi on küsimärk kas kõik muu sobib juba suurema väntvõlli külge, kas silinder istub bloki külge, ning kas asi ka rahaliselt tasub end ära.
    Ma ise uuriks mis raha maksab mõni suurema kubatuuriga mootor, mis sinna vahele istuks. Vähem jamamist, ning võib kokkuvõttes odavam tulla.
     

Jaga seda lehte