Uue liiklusseadusega tuleks siis roller arvele võtta ning tuuningut peaks olema minimaalselt. Küsimus selline, et kui mul on nt. Led tagatuli, riffel plaadid jms tuuningut välimuse kohapealt kas siis on arvelevõtmine problemaatiline või ei ?
kui sul tulel need euro märgistused vms on peal siis ei ole midagi ju. Ülevaatust ka ei tule. Ilmselt hakatakse lihtsalt rohkem kontrollima vbl neid kes ületavad mopeedi seadusliku piirkiirust milleks on 45km/h. Arvele võtmisel vastutad ise oma masina eest, palju tal tuuningut on jne. (Tegelikult ei tohi üldse mingit mootori tuuningut olla)
riffel plaate küll keegi ei keela panna, aga tagatule osas, et kui see ise ehitatud siis ei tohi kui poest ostetud ja e märgistus peal siis tohib
liiklusseaduses on öeldud,et üle 45 km/h ei tohi sõita ja tehnilise seisukorra eest vastutab omanik ise. Tähendab,et kui midagi rolleri juures muudad,siis teed seda omal vastutusel. Ehk,kui vahele jääd oma tuuninguga siis maksad trahvi täiega. Teine asi mida ülikerge mõõta on detsibellid (müra),see on igal rolleril kirjas lipikul kus on VIN kood. Näiteks 83db 4000 rpm. ja tõesta siis oma koonuka või racing sumpaga,et see ju ei lärma vaid hääled on head. Samas teada on,et eesti politsei oma kohust täidab, kui neilt midagi nõutakse,siis ei jäeta midagi kahesilma vahele. Sellest on ka seletatav miks Sveitsist tulevad rollerid on eranditult originaal sumpadega ja praktiliselt mingit tuuningut ei sisalda,lihtsalt tuunimiseks raha ei jätku, kui hakkad trahve maksma.
ARK ei tee tehnilist ülevaatust vaid kontrollib VIN koodi, tulede märgistusi ja võib-olla mõõdab ka pikkused-kõrgused-laiused.
Pmst kui mul toonitud tuled ja see mingi spets märgisuts peal siis on korras jap? Aga kuulsin ühe targema käest et teevad siiki esmase ülevaatuse ehk siis tuled, suunad, E märgistused, müra mõõtmine ja vingugaasi mõõtmine jne.
Attention: The CE-mark only applies to the rear light; as soon as you also connect the integrated indicators, it becomes void! - kui ühendan suunad ka tulele, ei ole enam legaalne ?
No mida sa ajad, jäta nüüd järgi!? ARK ei tegele tehnilise ülevaatusega. Mis kuradi vingugaasi juttu sa ajad? Vingugaasi sisaldust ei mõõdeta motikatelgi. See targem ajas sulaselget lolli juttu.
Alates 01.07.2012.a registreeritavad mopeedid peavad omama Euroopa Liidu ühtsed kogusõiduki tüübikinnitust (olema sertifitseeritud) nagu on kehtestatud majandus- ja kommunikatsiooniministri tüübikinnituse määrusega (§ 78 lg 5). Ühtlasi peavad alates 01.07.2012.a registreeritavate mopeedide tehnonõuded vastama (nt tuled, müra, heitmed) Euroopa Liidus kehtestatud nõuetele (olema sertifitseeritud). Müra ja gaaside heitmed mõõdetakse ära nagu uues liiklusseaduses kirjas.
mul selline paha asi, et see plekk kus vin ja db peal on, on sealt nahhui kadunud Et mis siis tehakse ?
Keegi teab mõnda vaikset sportsummutit? Mul see Tecnigas Next -r lõugab all nii et jube, db'st läbi ma ei saa kindlalt.
Kus on kirjas, et mõõdetakse? Ei mõõdeta! Lihtsalt peab olema ette näidata sertifikaat, kus heitenormid kirjas. Mul tsiklipassis ka heitenormid kirjas, aga mitte kuskil ülevaatusel tsiklitel heitenorme ei mõõdeta. Müra ka vaid juhul, kui ülevaataja kõrvu tõepoolest kõrvulukustav lärm kostub. Sa ei saa oma junni(need mis toodetud 2004 -st ülespoole) lihtsalt muidu arvele, kui sertifikaat ei vasta EU nõuetele. Lihtne.