Kermo144 - Yamaha Aerox S6R 2003 & Yamaha Aerox Allroad 2004

Discussion in 'Lugejate rollerid' started by kermo144, Apr 18, 2013.

  1. kermo144

    kermo144 Member

    336
    0
    16
    Tere foorumirahvas! Ühel päeval kuulsin, kuidas vend oli ostnud omale ühe toreda rolleri ning peale esimesi tiire sellega võitis see mu mõistuse ja ma pidin selle miskipärast ära ostma. Selleks rolleriks oli Yamaha Aerox. Mõned värsked pildid peale toomist:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Nagu näha, polnud just kõige paremas korras ning tohutult oli juppe puudu aga mina veel seda ei teadnud, ei teadnud vendki :lol:. Ega peale ostu ma kaua ei oodanudki, avasin RK ning tegin teema, kus ostsin juppe. Neid leidus siin õnneks päris palju ja kiiresti hakkasid kogunema gondlid, tuled ning teisedki detailid, mis olid puudu. Selge oli see, et välimuselt selliseks ma seda rollerit ei jätaks ning asusin suhteliselt kohe ka asja kallale. Sai siis lihvitud gondleid ja variokaant veidi ning proovitud, kuidas roller välja paistab enam-vähem komplektsena:

    [​IMG]
    [​IMG]

    Tundus juba päris Aeroxi nägu minu jaoks, kuna polnud vist see aeg oma silmaga kordagi sellist nime kandvat rollerit näinud :lol:, aga see selleks. Avastasin gondeid peale toppides, et raam oleks nagu kuidagi kahtlane ja kinnitused ei lähe paika. Selgus siis see kurb tõsiasi, et raam oli kõver. Selleks ajaks mõtlesin, et raha juba mingis koguses alla pandud, et rohkem nagu väga ei tahaks ja prooviks siis oma mõistuse ja jõuga raami sirgeks saada:

    [​IMG]

    Nagu näha, sai siis võetud appi koormarihm. See rihm aitas küll kuid mitte piisavalt. Järgmine katse:

    [​IMG]

    Ei aidanud ka see plaan miskit ning järgmiseks ostuks kujuneski uue raami ost. Ostsin siis raami koos lenksusüsteemi ja tagumiste suundadega. Käisin rongiga Põhja-Eestis järel sellel 8):

    [​IMG]

    Peale raami ostu sai roller tagasi kokku klopitud:

    [​IMG]

    Päris roots küll, aga selline ta siis oli. Aga nagu tavaliselt, leidub ikka midagi muud, mis probleemiks tekib. Mootoris oli imelik kolin sees, mida oli kuulda. Otsisin abi ka siit siis ja järgmine töö oli mootori lahti tegemine ning laagrite vahetamine. Vahetusse läks sõrmelaager ning väntvõllilaagrid. Sai kerge shoping tehtud Mulgimotoäris ning uued laagrid olidki olemas :p. Laagrid külma, plokk ahju ning toimus kokkupanemine. Paigaldamisest siis üks jäädvustus ja sellest, kui mootor laiali oli:

    [​IMG]
    [​IMG]

    Üks asi jäi siiski tegemata, mis oleks olnud ka soovituslik teha, kuid arvasin, et pole hullu. Seda siis selle tõttu, et soovisin odavalt läbi ajada. Nimelt oli see siis kolvivahetus, mis polnud just kõige paremas korras, kuid täiesti töötas ja kompressioon oli hea:

    [​IMG]

    Lasin siis oma roostetava summuti haljaks ning peale läks kuumuskindel värv, mida sai hiljem ahjus kuumutada (kasutusjuhend ütles, et nii jääb paremini püsima see värv ja tõsi see ka oli, sest ühel teisel rolleril tuli värv suht kiiresti maha, sest ei kuumutatud)

    [​IMG]
    [​IMG]

    Panin siis mootori kokku ära, lootes, et kõik mu mured seoses mootoriga on läinud:

    [​IMG]

    Kuid nii see siiski polnud, algul ei käinud hästi ning süüde oli vale (tuli reguleerida, kuna süüteplaat oli selleks kohandatud). Ja kolin, mida ma nii hirmsalt välja ajasin ja selle üle pead murdsin, ei olnud kuhugile kadunud.. Aga sai siis gondleid tehtud esinduses tutvuste ja heade suhete abil. Sai parandatud, pahteldatud, lihvitud, krunditud ning ka krunti lihvitud. Vana värvi alt leidsin gondlitel mitmeid kihte teisi värve. Need siis näitasid nende ajalugu, tundus et neid gondleid oleks värvitud nagu tujude järgi :lol:. Aga igagahes olid enamus detailid väga halva eeltööga ja spreivärvidega värvitud, et lausa paha hakkas. Lahtusti võttis kohe värvi mõnest kohast maha :lol:. Avastain ka ühe hea teadmise. See teadmine oli see, et klaasriie, mida siin paljud kasutavad gondlite parandamiseks, ei ole mõeldud selle jaoks. Natuke rohkem pinget saab, murdub lahti, eriti siis, kui pannake karestamata alale.. Mina õnneks pole sellega varem tegelenud, kuid üks detail oli nii parandatud varem. Loomulikult ma likvideerisin selle klaasriide ja parandasin selle detaili 8). Aga jah, teadmine siis neile, kes ei teadnud. Pildid siis:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Nagu näha piltidelt, Aerox on üks väga detailirohke roller paljude konarustega ning neid detaile polnud üldse tore lihvida (eriti krunti), ajas näpud lausa paiste :roll:. Aga töö vajas tegemist ja tehtud ta siis sai. Juuli kuus oli asi juba nii kaugel, et värvitud said ka gondlid ning tulemus pole minumeelest üldse paha. Pildid siis värvidest ning teistest ainetest, kui olin need ostnud + pildid ka gondlidest:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Viimane pilt demonstreeib, millised on mustad gondlid 8). Sellel ajal oli veel palju juppe puudu tehnilise poole pealt, pidurid, uus el. süsteem, rihvelmatid, iste koos boxiga, tagumine rehv, jms palju vidinad. Said needki ajapikku kõik ära ostetud. Lõpupoole hakkas tekkima probleeme teatud kasutajatega ja tuli isegi juppidele järgi minna Tartusse, et neid kätte saada, sest muidu ma poleks saanud mitte midagi. See näitas, et enam ei tasu nii sinisilmselt kõiki siin foorumis uskuda ning tegi mind hulga ettevaatlikumaks juppide ostmisel. Sügise poole sain uue kolvi ning sain ka sellele sobiva silindripea ning läks taaskord väikseks upgradeks. Ja siis... Ja siis... Lõpuks ometi kadus ära see kolin mootorist!! Kolinat põhjustas siis kulunud kolb, mis silindris kergelt loksus juba sees. Tuli üllatusena, kuna kompressioon ja kõik oli ilus ning liikus ladusalt :p. Peale laagrite vahetust põhimõtteliselt ei käivitanudki palju masinat, kuna oli kiire aeg ning polnud aega tegeleda sellega füüsiliselt. Mõni pilt siis kokku panemisest:

    [​IMG]
    [​IMG]

    Roller oli siis põhimõtteliselt koos ja sõitis kenasti, tegin veidikest sissesõitugi sellele vaikselt. Tuli talv. Aastalõpp lähenes kiiresti ning tuli minna arvele võtma. Sai siis käruga auto muretsetud ning roller koos venna Neosega kärule aetud. Viljandi ARKis mingeid probleeme ei tekkinud arvelevõtmisega, rollereid ei võetud isegi kärult maha 8), aga see oli ainult hea. Naasime koos roheliste numbrimärkidega. Vennaga olid samad numbrimärgid põhimõtteliselt, ainult üks number erines :p. Pildid siis enne arvelevõttu kodus:

    [​IMG]
    [​IMG]

    Otsustasin peale arvelevõtmist lenksusüteemi maha müüa ning nii see saigi maha müüdud ja praegu peaks see kuskil Hiiumaal olema. Sebisin siis DH lenksu ja puksi. Läks peale ning nüüd võib õelda selle rolleri kohta, et peaks olema siis valmis kah peale seda hullu rahmeldamist ning raharaiskamist :lol:. Klõpsud siis:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Selline ta siis praegusel hetkel on ja sellise setiga:

    TEHNILINE POOL:
    -Stage 6 Racing 70cc koos uue Airsal T6 Racing kolvi, rõngaste ja silindripeaga.
    -Malossi RHQ väntvõll koos uute C4 laagritega ja uue sõrmelaagriga.
    -Tecnigas RS2 summuti.
    -Polini Speed Control koos uute 6g rullikutega.
    -19mm Arreche karpa, uus 85 düüs (95 düüs ka olemas).
    -Malossi Red sponge.
    -Malossi carbon klapid.
    -Uus Malossi Fly sidur koos valge survevedru ja valged sidurivedrud.
    -Stock rihm (kõige parem).
    -Blokk porditud.
    -Tagumine rehv praktiliselt uus.
    -Juhtmestik on täielikult korrastatud ning ka hästi.
    -NGK küünal + NGK Racing küünlapiip ja -juhe.
    -Uus kütusefilter.

    VÄLIMUS:
    -Buzzeti küljelalg.
    -Riffelmatid.
    -Reguleeritav tagumine amort.
    -Blokk ja veljed mustad (kunagi pulbervärvitud).
    -Domino gripid, mis suhteliselt mugavad ja gaasiga saab kergelt mängida.
    -Uus Stage 6 tooreklapp.
    -SRT8 DH lenks ja carbon lenksupuks.
    -Uus värvikiht gondlitel, jalal ning variokaanel.
    -Carbon suunatule klaasid.
    -TNT õhusuunaja.
    -Toonitud tagumine tuli ja suunatuled.

    Põhjus, miks alles nüüd teema tegin on selles, et teadsin, et sellega läheb aega ja ei viitsinud mingit mõttetut teemat teha, kust oleks palju vingumist aja pärast näinud ning kunagi ei tea, mis elus juhtuda võib. Võib-olla polekski üldse ära lõpetanud seda, nagu paljud siin teevad. Pole mõtet osta rollerit ja teha sellest projekti, kui ei ole sellist püsivust. Aga alati pole asi selles, on ka muid tegureid, mida ma siin välja tooma parem ei hakka. Igatahes tegin mina selle lõpuni. Polnud tegelt väga tore ettevõtmine, kui vaadata seda summat, mis kulus (pole mõtet küsida, palju kulus, ei vasta parem sellele). NB! Kuna aega tegemisest möödas ka nüüdseks, siis osad järjekorrad võivad valed olla siin teemas, aga ehk saate aimu ikka, mis toimus. Aga üks korralik pill Viljandimaal juures nüüd. Mõned pildid veel kohalikust modellist, kellel meeldis rolleriläheduses poosetada:

    [​IMG]
    [​IMG]

    Viimasel pildil on talle angel-eye'sid ees ikka noh 8). Lootsin küll, et rohkem ma rolleritega ei tegele.. Kuid mu järgmine projekt:

    [​IMG]

    Kui arvasid, et tõesti seda teen, siis ütlen, et nali :lol:. See Freedo 5 kuulus mulle ammustel aegadel ja enam ei tegele sellistega 8). Tegelt on siis selline raibe seekord:

    [​IMG]

    Kes tunneb ära selle rolleri, kes ei tunne.. Kuid oodata on midagi suurt kui kõik hästi läheb, seda ma luban 8). Igatahes siis..

    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .

    Nii, nüüdseks on aega möödunud eelmise rolleri valmimisest ja äsja sai valmis ka teine mu projekt. Tegemist siis nagu ikka Yamaha Aerox'iga, nagu ühelt eelnevalt pildilt näha. Aga asjajuurde siis. Sai ostetud jaanuari kuus kasutaja Mufff- üks ilge ront Aerox odava raha eest. Kuulutus siin: viewtopic.php?f=41&t=90104. Loomulikult ma ei ostnud seda selle raha eest, mis kuulutuses kirjas :lol: ja seda veel, et juppe oli rohkem puudu selleks ajaks, kui mina ära ostsin selle. Sain siis rolleri kätte ja tegin kohe ka mõned klõpsud:

    [​IMG]
    [​IMG]

    Oojaa, Leovunts-ilge-keevitus-porr summti, lõhkiste keermetega plokk, ribadeks gondlid, eriti põsegondel, mis oli pallinööriga kinni :lol: :lol:. Kahtlesin sügavalt, et see mootor töötab, kuid millalgi proovides sain tööle selle kah. Mootor oli ülimalt kahtlane minu jaoks ja ma vahetasin selle teise Neose mootori vastu, mis oli nagu uus ning ülimalt korralik. Kes küll sedasi vahetas? Sain oma vennaga kaubale 8). Hakkasin siis vaikselt juppe sebima: starteri detailid, gripid, lukud, õlipaak, CDI, el. süsteem, ODF rihvelmatid, pidurid, istmed + istmebox, tuled, raamidetailid, suurel määral gondleid, lenks koos puksiga, Yamaha Jog nupukonsool mille ehitasin peale, mustad variopoldid, rattapolt jne. Ühel päeval ma siis jõudsin juba nii kaugele, et viisin oma kolahunniku, mida plaanisin üle värvida kohta, kus ma sain nendega palju tegeleda. Plaanis oli värvida variokaas, õhusuunaja, lenks koos puksiga, mõlemad veljed ning gondlid ära värvida. Nii ka õnnestus. Pooled gondlid läksid ühte värvi ja teine pool koos ülejäänud kraamiga teist värvi. Sisemised gondlid kõrgläikega mustad ning välimiste tooni võtsin garaažis seisva suvalise Mercedese järgi, kuna tundus kena toon 8). Töö sai siis tehtud korralikult, gondlid said ilusti lapitud ja värvitud üle. Tagumistele gondlitele oli alustatud lõigetega mõlemal ja otsustasin needki lõpuni viia. Veljed ja muud metallist detailid lasin liivapritsiga vanast kooruvast värvist puhtaks ja kõigele läks peale krunt nagu ikka. Kui teha siis ikka korralikult teha :p. Liivapritsi tõttu vahetasin ära ka esiratta laagrid tutikate vastu ja said ostetud uued ventiilid koos selle kummist ümbrisega (ei tea nimetust :roll:). Vedasin siis gondlid koju ära ning tegin kohe ka klõpsud:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Nii, gondlid olid siis kodus ja hakkasin vaikselt siis masinat kokku panema. Kuna lenks keeras nii imelikult otsustasin lahti võtta ja vaadata, mis seisus laagrid on. Võiks õelda, et need olid üpris halvas seisus, kuna olid liiva täis alumised ning üldse ei puutunud laagrikaussigi, vaid olid vist moepärast seal :lol:. Sai siis mindud Mulgimotosse taas ning laagrid ära ostetud nii üles kui alla. Sai ostetud ka kütusefilter ning Stage 6 kütuse ja õhuvoolikud. Sinisele rollerile ostsin samal ajal uued rullid.

    [​IMG]

    Tegelesin siis kokkupanemisega vahepeal:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Mootorisse panin sisse Malossi carbon klapilehed, punase surveka ning ainsad vedrud, mis leidsin olid sinised :lol: , panin siis need. Liigub enam-vähem stock rolleri kohta väga nobedalt ja õkonoomne ka pealekauba :p. Käivitub esimesest paugust. Mootoril algselt oli puudulik õlitussüsteem kuid selle ostsin ka peale ja täiesti töötab, pole vaja enam tüütut segamist teha. Nüüd viimastel päevadel olen tegelenud ohtralt masina kokkuladumise ja sättimisega ja täna jõudsin siis nii kaugele, et sain masina kokku ära panna ja pildid teha sellest. Klõpsud siis:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Minumeelest tuli samuti päris hea tulemus lõppude lõpuks välja, arvan, et isegi kenam, kui teine roller on 8). Muidu ei olnud seegi roller mingi lust ja lillepidu vaid sai järjekordselt vatti nähtud sellega ja odavaks see ei läinud. Endale isiklikult meeldivad need kohad, kus on lõiked sees taga. Hall roller pärineb muidu aastast 2004, on 50cc ning pole praegu paraku arvel veel. Raamil on dokumendid olemas, seega see ei tohiks tulla probleemiks ka 8). Masina sett muidu on selline:

    TEHNILINE POOL:
    -50cc stock mootor. Käib tihkelt ning lokse pole.
    -Malossi Carbon klapid.
    -Dellorto 12mm, 78 düüs.
    -Stockist kergem sidur koos punase survevedru ja siniste sidurivedrudega.
    -Tehasepoolne summuti, mis parem kui stock.
    -12" Neose veljed koos laiade rehvidega, millel väga sügav muster.
    -Stage 6 kütuse ja õhuvoolik.
    -Uus kütusefilter.
    -Uued esiratta ja lenksu laagrid.
    -Korrastatud elektrisüsteem.

    VÄLIMUS:
    -SR50R gripid, mis väga mugavad.
    -Carbon iste.
    -Carbon tagaistuja käepidemed.
    -Uuelähedased tuled.
    -Buzzeti küljejalg.
    -Tagumised suunatuled toonitud.
    -Värskelt värvitud must-hall värvitoon.
    -ODF rihvelmatid.
    -TNT õhusuunaja.
    -Stage 6 õlitopsikaas.
    -Uued mustad variopoldid.
    -LED parktuled.
    -YSS amort.

    Tuli selle Aeroxi kohta teemakene suht nõrgake küll, kuna pildid, mida tegemise aeg sai teha, läksid mingitel põhjustel kaduma, aga loodan, et ülevaade asjadest ja tegudest on olemas. Piltidel paraku masinad pole puhtad päris :oops:. Põhjus, miks rollerile lisasin nime "Allroad" on see, et all väiksemad veljed maastikukummidega. Nüüd siis kahe korraliku rolleri omanik, soliidne värk 8). Kommentaarid taaskord oodatud :p
     
  2. SunShine

    SunShine New Member

    2,303
    0
    0
    Re: Kermo144 - Yamaha Aerox S6R 2003 - VALMIS

    Eiei , midagi ei sa öelda kõik on kena , aga miks ta sul ac , miks lc ei tee ? , muidu kõik ilus ja moos ja timm ! ;)
     
  3. TUUR

    TUUR Moderaator Meeskonnaliige Moderaator

    1,137
    9
    38
  4. vladusik

    vladusik Active Member

    2,358
    4
    38
    Re: Kermo144 - Yamaha Aerox S6R 2003 - VALMIS

    Samad sõnad! :p
    Edu sulle ja panen märgi maha! 8)
     
  5. GustavE

    GustavE New Member

    988
    0
    0
    Re: Kermo144 - Yamaha Aerox S6R 2003 - VALMIS

    suure-jaanist pärit v? :D:D:D edu kena lõpptulemus
     
  6. kevinopa

    kevinopa New Member

    1,310
    0
    0
    Re: Kermo144 - Yamaha Aerox S6R 2003 - VALMIS

    täitsa kenake,kuid natukene vingumist ka :lol: nimelt oleks halekena kui oleks bcd extreme undertale ja tuledel kerge toon peal,usun et annaks palju juurde välimusele :D
     
  7. NOS-

    NOS- Active Member

    1,024
    0
    36
    Re: Kermo144 - Yamaha Aerox S6R 2003 - VALMIS

    Kena kass, kena roller ka :p
     
  8. kermo144

    kermo144 Member

    336
    0
    16
    Re: Kermo144 - Yamaha Aerox S6R 2003 - VALMIS

    Tänud 8), tore vaadata tegelt, et ikka head kirjutatakse :p. Muidu AC sellepärast, et rahadega kitsas ja käib see praegu küll :p. Tohohhh, ma teadsin, et see kuskilt Hiiumaalt pärit (vanas istmeboxis oli mingi silt "Hiiumaa karikas", aga et ta kunagi sellise mootoriga oli :eek:. See muidu jah Suure-Jaanist pärit muidu, vend vedas jala 20km seda koju :lol:, enne seda tuli vist see Tartust või kuskilt sealt kandist. Muidu jaa, võiks olla küll kerge tuuning under, aga ma usun, et selle sama tooni segamine, mis mustadele gondlitele peale lastud sai, on suht võimatu, kuna sai palju komponente pandud sinna ja täpselt ei mäleta, mida :roll: aga muidu toonimise annaks ära korraldada täiesti. Osta kass ära, väga metsik on aint :lol:
     
  9. joss13

    joss13 New Member

    2,817
    0
    0
    Re: Kermo144 - Yamaha Aerox S6R 2003 - VALMIS

    Wow, poleks oodanudki, et nii palju väärt lugemist enda eest leian. :p Väga hea töö ja edu edaspidiseks! Mingi aeg võiksid vähe parema aparaadiga pildid ka teha.
     
  10. kermo144

    kermo144 Member

    336
    0
    16
    Re: Kermo144 - Yamaha Aerox S6R 2003 - VALMIS

    Tänud 8), mis teha, kui meeldib nokitseda ja pikki tekste kirjutada :p. Endal oli ka see plaan :p. Uurin seda asja, kas saaks parema kaamera, et pildistada.
     
  11. anddrizhh

    anddrizhh New Member

    460
    1
    0
    Re: Kermo144 - Yamaha Aerox S6R 2003 - VALMIS

    väga hea tööga oled hakkama saand ! :D
     
  12. kermo144

    kermo144 Member

    336
    0
    16
    Re: Kermo144 - Yamaha Aerox S6R 2003 - VALMIS

    Heh :p, tänud 8). Roller muidu müügis ka: viewtopic.php?f=41&t=94571. Seega kel huvi, tõmmaku ligi :p
     
  13. Stay_Here

    Stay_Here New Member

    933
    0
    0
    Re: Kermo144 - Yamaha Aerox S6R 2003 - VALMIS

    huvitav lugemine oli,tubli töö,edu ! 8)
     
  14. kermo144

    kermo144 Member

    336
    0
    16
    Re: Kermo144 - Yamaha Aerox S6R 2003 - VALMIS

    8) 8), edu ikka vaja, aitäh :p
     
  15. Marko.

    Marko. Active Member

    1,797
    0
    36
    Re: Kermo144 - Yamaha Aerox S6R 2003 - VALMIS

    väga kena rox. tooni esi ja tagu tuld vähe ja siis exelent :p
    kass on sõbralik roxi maskott 8)
     
  16. kermo144

    kermo144 Member

    336
    0
    16
    Re: Kermo144 - Yamaha Aerox S6R 2003 - VALMIS

    Tänud 8). Kui keegi vahepeal ära ei osta, siis teen asja ära kah, praegu tsipa kiire aeg sellega tegelemiseks. Roxiga see kass võib jah sõbralik olla kuid inimestega ta väga sõbralik pole. Hammustab vahest täiesti lambika koha peal :lol:
     
  17. kermo144

    kermo144 Member

    336
    0
    16
    Re: Kermo144 - Yamaha Aerox S6R 2003 - VALMIS - Uued pildid!

    Sai siis täna tagumine tuli ära toonitud ja mõned coolimad klõpsud tehtud 8)

    EDIT: Masin sai nüüd paar päeva tagasi kerge hoolduse ning nüüd täiega pöördes :p
     
  18. kermo144

    kermo144 Member

    336
    0
    16
    Re: Kermo144 - Yamaha Aerox S6R 2003 & Yamaha Aerox Allroad

    Nii, teema on paisunud nüüd kah 8), head lugemist :p
     
  19. GustavE

    GustavE New Member

    988
    0
    0
    Re: Kermo144 - Yamaha Aerox S6R 2003 & Yamaha Aerox Allroad

    Neose veljed ei meeldi aga muidu ilus tulemus
     
  20. kermo144

    kermo144 Member

    336
    0
    16
    Re: Kermo144 - Yamaha Aerox S6R 2003 & Yamaha Aerox Allroad

    Tänud. Usun, et sa pole ainus, kes Neose velgedest nii arvab, kuid ma siiski jätsin need alla 8)
     

Jaga seda lehte