Kuna foorum on täis igast muresid mis on seotud karbussiga ning rahvas ei oska probleeme ise tihtipeale lahendada mõtlesin teha teema mis õpetab algeliselt karpat timmima Alustame siis karbussi peal olevatest kruvidest Neid on kõige tavalisemal rolleri karbussil 2 tükki Üks asub karbussi keskosas ning teine kohe õhufiltri ava läheduses(ÜLDJUHUL) 1.See mis asub karbussi keskel on vabakäigu pöörete kruvi.Mida sissepoole keerad seda , seda kõrgemad on vabakäigul pöörded.Mida väljapoole seda madalamad.Kui sul roller kipub kohapeal tõksudes välja surema on vaja just pöörete kruvi sissepoole keerata PILT: http://i631.photobucket.com/albums/uu31 ... c/1-11.jpg (See sama kruvi millel on plastik junn otsas.Üldjuhul on see selle kruvi küljes et saaks näppudega vabakäigu pöördeid timmida) 2.See kruvi mis asub õhufiltri ava juures(ÜLDJUHUL!! mõnedel mudelitel asub see ka teises kohas.Pead ise natuke karpat uurima ning peaksid aru saama kumb kruvi on pöörete kumb segu oma) on segu kruvi.Segukruviga saab reguleerida väiksel määral segu.Sellest kruvist on hea timmida roller käima korralikult kohapeal ning väikestel pööretel. Kui roller poob kohe kui gaasi anda siis on järelikult segu liiga lahja ehk masin saab liiga vähe kütust peale.Siis tuleb segukruvi keerata sissepoole.Ehk mida seespool segukruvi on seda rikkam on segu.ÜLDJUHUL kui masin poob siis seda EI saa segukruvi timmimisega paika kuna see mõjutab väga vähe... Kui masin puterdab nii kui gaasi anda siis on järelikult segu liiga rikas ehk mootor ei jõua pealesaavat kütust ära põletada.Selleljuhul tuleb segukruvi välja keerata.ÜLDJUHUL samuti ei piisa segukruvi kruttimisest. PILT: http://img.diytrade.com/cdimg/839093/83 ... urator.jpg Segukruvi on see alumine.Segukruvi ning pööretekruvi vahel on kõige lihtsam vahet teha nii et pöörete kruvi on üldjuhul võimalik kruttida näpputega kuid segu kruvi mitte Igakord segukruvi timmimisest ei piisa kuid see ei tähenda , et on vaja kohe tormata ostma uut düüsi. Karpal saab muuta ka nõela astet. Selleks tuleb eemaldada karpa pealt gaasi siiber ning samuti selle küljest gaasi tross.Siis kui siiber on sinukäes näed ,et selle sees on selline nii nimetatud nõel.Lükka nõel siibrist välja (Selle peal on ka stopper.VAATA ET SA SEDA ÄRA EI KAOTA!!) Siis kui nõel sinu käes näed et selle peal on omakorda stopper.Seda saad sa liigutada erinevates vahedes nõela peal ehk astmetesse.Mida madalamale astmele sa stopperi paned seda rohkem saab masin kütust peale.Ehk mida madalam on nõela aste seda rikkam segu.Mida kõrgem , seda vaesem segu. Kui nõelaastme ning segukruvi timmimisega ei saa masinat korralikult tööle on vastavalt vaja osta uus düüs.Düüsi vahetamiseks pead karbussil keerama alt põhja ära.Siis vaatab sulle kohe düüs otsa.Düüs on karpa keskel olev kuldne auguga kruvi(SUUREM).Kui poob ehk saab liiga vähe peale siis on vaja suuremat düüsi.Umb 5-10 ühikut suurem.Düüsi suurus on kirjutatud düüsi peale.Ehk kui sul oli enne nt 65 ning poos oleks mõistlik osta 70-75 düüs (See on proovimise asi!) Kui puterdab oleks vaja osta väiksem düüs.Samuti umb 5-10 ühikut olenevalt kui hull olukord on. Õpetust täpsemalt kuidas düüsi vahetada leiad siit viewtopic.php?f=47&t=14679 Kui puterdab oleks vaja osta väiksem düüs.Samuti umb 5-10 ühikut olenevalt kui hull olukord on. KUI... SA EI OLE VAREM KOKKUPUUTUNUD KARPA TIMMIMISEGA SIIS SA OMALE MINGIT 5+ TIMMIS ASJA LOOMULIKULT EI SAA.KÜLL SAAD AGA MASINA NORMAALSEMALT TÖÖLE! NING SIINSED PROFFESIONAALSED KARPA timmijad võiksid enne paukuma hakkamist saata ps-i kus toovad välja mis siin õpetuses valet on. Head suve
Re: Kuidas karburaatorit timmida sulle on karpa regull siiski raketiteadus kuna see õpetus lausa karjub paranduste järgi mida mina kahjuks teha ei viitsi, niisiis, mõttetu möla millest vähe abi.
Re: Kuidas karburaatorit timmida Uuh! No minu liikuri Keihin-il kohe kindlasti ei asu segukruvi õhu sissevõtuava juures vaid just vastupidi, sisselaske pool. Ja pole mina segukruvi kruttimisega asja niiöelda pooma saanud. Segukruvi kruttimine rohkem tühikäigu paikatimmimise teema. Või mis? Ja kindlasti ei ole segukruvi keeramise tulemused alati ühtemoodi. Pean silmas sisse-rikkaks ja välja-lahjaks. On ka vastupidi lahendusi.
Re: Kuidas karburaatorit timmida Loe ka ikka, mida sa kirjutad. Mida kõrgemal on nõela stopper, seda madalamal on nõel ja vastupidi
Re: Kuidas karburaatorit timmida ossa kurat nii küll karburaatorit paiga ei saa häälestatud.. SUUR MÄRGE! ALGAJATEL KARBURAATORIT MITTE NÄPPIDA!!! kes see pärast jõuab seda sitta ära klattida.. edit: tegelikult järele mõeldes ei ole ALGAJATEL üldse oma masinat vaja näppida...
Re: Kuidas karburaatorit timmida Umm kui ma poleks umb 5 masinal karbussi timmi saanud siis ma vb hoiaks tõesti moka maas AGA saada mulle ps ning too välja punktid MIS ON VALED ning mis ei aita vastavalt punktidele.Lugesin üle ning nõela astmega oli tõesti teistpidi läinud.NO SORRY parandasin ära.Ma ei seletagi siin kuidas mingit high end roxi timmi saada vaid kuidas saada ALGELISELT karpa timmi nii et masina oleks sõidetav. Ning pettasaanu... Pole mina veel kohanud ühtegi rollut millel sissepoole läheks segu vaesemaks.VB tõesti on olemas aga noh pole näinud. Ning mul on eluline näide tuua katana-ga mis ei töötanud absull ning sellega polnud sõidetav (Gaasi andes hakkas koheselt puterdama)...Sai hakatud vähehaaval segukruvi välja keerama ning mis ime...Asi hakkas normaalselt tööle.
Re: Kuidas karburaatorit timmida Et siis antud fotol oleval hiinaka karbussil on vabakäigu pöörete kruvi mustast juhtmaisolatsioonist veidi vasakul? Milline segukruvi on/kuhu fotol jääb?
Re: Kuidas karburaatorit timmida segukruvi on see kruvi mis on all pool kohe sellest juhtmest vasakul pool.
Re: Kuidas karburaatorit timmida Tule taevas appi Muutsin teema pealkirja.Ning kui on midagi väita siis saada ps ning too välja punktid mis on valed
Alustame sellega et sa praegu ajasid mingist lambist teksti ning lõpetame sellega , et saada ps kus sa tood välja lause mis on väär. Ma ei ole mingi tülinorija kutt...Kinnita oma fakte ning vaatab edasi Ning ainukesed asjad mis on ÜLDJUHUL on kruvide asukohad ning nende väljanägemised Arvata on et ma ei hakka tegema 50 erinevast mudelist listi kus millelgil kruvi asub.Õpetuse mõte ei olegi välja selgitada kus kruvid asuvad vaid seda mis migni kruvi teeb ning mida sellega timmida saab Kellegil probleeme on olge lahked saatke pilt ja ma seletan ära mis mingi kruvi teeb
mingit üldjuhtu ei ole. maailmas on must miljard erinevauid karbusse. mõnel pole ei segu ega õhukruvi, mõnel pole nõelagi, mõnel isegi mitte ujukit, mõnel on sitaks segukruvisid ja düüse üldse pole... segukruvi on siibrist eespool ja õhukruvi siibrist tagapool, kruvid on olenevalt tootjast ja/või mudelist kas vasakul või paremal. kõigepealt tuleks ujukiga karpa puhul veenduda et nõelklapp peab ja ujuki tase on õige ning tihendid ei leki. alustama peaks õige peadüüsi leidmisest, mille käigus näpitakse ka nõelad ja kruvid paika. peadüüs on täisgaasil, mida rollumehed nagunii palju kasutavad, kriitilise tähtsusega. 5-10 ühikut on peadüüsi jaoks jube suur samm, proovida võiks 2-3 ühikuliste vahedega. segu-õhu kruvide keeramisest olen ma rääkinud, otsi aint üles. membraan tüüpi karpadel on tihti 2 kruvi, kiirete ja aeglaste pöörete jaoks millest reguleeritakse segu, mõnel on neid kruvisid isegi 3 või 4 kokku et saada täpsemat tulemust. kogu regull käib nendega ja mingeid düüse ega asju pole. siis on veel nö elementaarkarburaatorid, mis koosnevad suht vähestest asjadest, nagu ujuk, düüs ja siiber, mõnel on siibri tugikruvi ka, mõnel isegi segu oma mis reageerib pea igale asendile. muuseas kui mootor poob kinni - siis on asi perses ja pole enam midagi timmida. kui lahja seguga sõita siis see juhtubki, aga gaasi keeramisele järgnev reaktsioon on pigem mootori jõuetus/seiskumine. lahja segu pealt käiv mootor läheb sittakanti pöördesse ka, või ei lähe üldse. minu suhtumine nendesse mootoriteemalistesse õpetustesse on tegelikult üldse selline, et lollid võivad hakata liiga agaralt timmima ja pärast on siin sittakanti teemasid et roller ei lähe käima, roller ei lähe tööle, summutist tuleb tossu ja roller käivitub ainult topkaga. go figure. või palu see teema sõbral model kustutada, sest mina seda küll ei tee, las olla, kõik loevad ja teevad oma järeldused, kes peab keda lolliks kes targaks kes läheb qingqi segukruve keerama.
Oh jah @ see teema. Kui täpselt ei tea, siis umbes pole mõtet õpetada ju ka, või mis. Igatahes Dellorto karpadel läheb segukruvi sissepoole keerates segu lahjemaks. Kontrollisin enda teadmisi, et valeinfot ei levitaks ja no näed: http://www.ducatimeccanica.com/dellorto ... o_3_4.html Täpsemalt välja tuues: on screwing in the mixture screw, idle fuel delivery decreases and vice-versa. Samamoodi käib see ka Mikuni karpadel ja minuteada ka Arrechedel.
Selline küsimus et... Minu piaggo mootori karpal on mingi plastmass kopsik peal mis on ühendatud kahe juhtmega ..mis see on ..õliandur ? :d http://static2.nagi.ee/i/p/555/78/138946697b87f9_l.jpg see must karp seal nagu Tahtsin osta endale seda..aga vaatasin et sellel pole seda "karpi" http://www.cn-parts.ee/index.php?page=s ... 89&lang=en
aga kui masin kohapealt liigub hästi ära kui mootor on külm ja sooja mootoriga 10 sekki ootama et liikuma hakkaks ? segu rikas ?