Kuidas 2T mootor töötab.

Discussion in 'Õpetused' started by speed fighter, Dets 17, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. speed fighter

    speed fighter New Member

    905
    0
    0
    Olen enam kui kindel, et paljud seda teavad, aga 2 taktilistel alustajatel soovitan lugeda.

    Küünla plahvatuse hetkel, on silindris olev kütus ja õhk kokku surutud. Ja kui küünal annab sädeme, siis segu plahvatab. Plahvatus surub kolvi allapoole liikuma. Kui kolv allapoole liigub, surutakse kütuse ja õhu segu karterisse kokku. Kui kolv liigub keskasendisse, on väljalaske aken vaba. Silindris olev surve surutakse summuti kaudu silindrist välja.

    View attachment f_2takti_3d8dm_90c5ce5a.gif

    Kui kolv jälle liigub, avaneb sisselaske kanal, kolvi liikumine tekitab kütuse ja õhu segule surve. Selletõttu surutakse uus segu uuesti silindrisse, surudes allesjäänud gaasid summutist välja ja täites silindri uue kütteseguga.

    Nüüd hakab kolv liikuma uuesti küünla poole, et tekitada uus survelöök. Kui kütuse ja õhu segu on jälle kokku surutud, on tekitatud karterisse vaakum. See vaakum avab klapid ja imeb karburaatorist õhu,kütuse ja õli. Kui kolv hakab oma lööki lõpetama, liigub see uuesti küünla suunas, et korrata sama tsükklit. Kui silindris kompressiooni pole, siis vaakum on nõrk, või üldse puudub, see tähendab, et mootor lihtsalt ei käi. Kuna ei suudeta kütet ja õhku karbussist imeda.
     
  2. K-1

    K-1 Member

    291
    0
    16
    Re: Mootori tööpõhimõte

    Lisaks omaltpoolt veel infot ja illustreerivaid pilte 2T mootori kohta.

    2T mootor:
    [​IMG]

    Säde:

    [​IMG]

    Kütuse sisselase:

    [​IMG]

    2Tmootori eelised 4T ees:

    * 2T mootoritel ei ole klappe - see lihtsustab nende ehitust ja alandab mootori kaalu.
    * 2T mootoritel on töötakt iga pöörde kohta, 4T mootoritel on töötakt iga teise pöörde kohta - seega suudab 2T mootor sama ajaga toota 2 korda sama palju jöudu kui 4T mootor.
    * 2T mootor suudab töötada iga kalde all, mis on tähtis näiteks ringrajal ja trikitades. Stardard 4T mootoril tekib kalde all töötades probleem ölitusega ja selle probleemi körvaldamine lisab kövasti kaalu ja keerukust mootorile.

    Need eelised teevad 2T mootori tootmise kergemaks, lihtsamaks ja odavamaks. 2T mootoritel on potensiaali pakkuda kaks korda rohkem vöimsust sama töömahu juures, sest nad teevad kaks korda rohkem töötakte pöörde kohta. Kerge kaal ja topeltvöimsus annab 2T mootorile väga hea vöimsuse-kaalu suhte vörreldes paljude 4T mootoritega.
    2T mootoreid ei kohta autodel, sest neil on ka päris mitu arvestatavat puudust.

    2T mootori puudused 4T ees:

    * 2T mootorid ei ole pooltki sama vastupidavad kui 4T mootorid. Spetsiaalse ölitussüsteemi puudumine tähendab seda, et 2T mootori jupid kuluvad kövasti kiiremini kui 4T mootoril.
    * 2T öli on kallis kraam ja seda läheb vaja umbes 1 liiter öli iga 40 liitri bensiini peale ehk siis vahekorras 1:40. Seega kasutades kvaliteetset täissünteetilist öli tuleks auto täispaagi bensiini hinnale otsa veel u. 300-400.- kroonine väljaminek.
    * 2T mootorid ei kasuta kogu kütust efektiivselt ära, seega saab sama raha eest vähem söita.
    * 2T mootorid toodavad väga palju saastet - lausa nii palju, et töenäoliselt varsti keelatakse need üldse ära.

    Saaste tuleb kahest asjast - esiteks öli pölemisest, mis teeb köik 2T mootorid vähemal/rohkemal määral tossavaks. Kövasti kulunud 2T mootor suudab eritab väga suurtes kogustes ölist, musta tossu.
    Teine pöhjus ei ole nii silmatorkav - seda on näha järgneval pildil:
    [​IMG]

    Iga kord, kui kütusesegu silindrisse voolab, lekib osa sellest läbi väljalaske pordi summutisse - seetöttu on tihti näha 2T mootori summuti otsast ölist segu tilkumas. See lekkiv jama on keskkonnale väga väga paha.

    Tänu nendele puudustele kasutatakse 2T mootoreid ainult sellistes aparaatides, mida väga sageli ei kasutata ning mis vajavad töötades seda suurepärast vöimsuse-kaalu suhet.

    Igastahes tänud tähelepanu eest ja köike parimat!
    K-1
     
  3. rallitaja

    rallitaja New Member

    3,139
    0
    0
    Väike ääremärkus. K-1 antud pilte ei maksa 100% tõena võtta, kuna tegelikult on kütus hoopis selles ruumis, kus väntvõll ja väljaspool seda eraldi ruumi pole.
    -Juhuks, kui lugeja ise välja ei nuputa.
     
  4. K-1

    K-1 Member

    291
    0
    16
    Tösi ta on - kui segu ei jöuaks väntvöllini siis ei kestaks ka mootor eriti palju pikemalt kui mönekümmend sekundit, sest nagu mu eelnevast tekstist vöib lugeda toimub 2T mootorites ölitus just kütuseseguga koos ja ilma ölituseta väntvöll ja selle laagrid praevad ennast ära küllaltki kiiresti.
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Jaga seda lehte