Minim2gnus, Mazda 626 1.8 Dohc 16v 77kW '94 LUKKU

Discussion in 'Lugejate autod' started by minim2gnus, Jan 7, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. minim2gnus

    minim2gnus Active Member

    4,026
    3
    38
    Tervist foorumirahvas! Teen pillist igavusest teema siia foorumisse, et endal kunagi hea jälgida oleks, mis masinaga tehtud on. Tegemist siis Mazda 626 GE(Luukpära) 'ga. Edasi veab masinat 1.8 bensiini mootor, millel 16 klappi (16v) ja tavalisest 1.8i (66kW) 'st veidi rohkem kW.

    Esimese päeva kiired pildid:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ostetud sai auto ema sõbranna käest, kuna masin jäi tänu uue auto ostule seisma - seega masin seisis pea poolteist aastat ilma, et keegi seda puutunud oleks (Lõppesid üv ja kindlustus). Hiljuti sai käidud temapool ja uuritud masina kohta, et äkki soov ära müüa nüüdseks (Eelmine aasta veel müüa ei tahtnud sellise summa eest nagu pakkusin). Mõtles veidi ning lõime käed ja juba õhtuks oli masin minu hoovis. Käima läks "teisest starteri pöördest", loomulikult krokodillide pealt, mis üllatav peale poolteist aastat väljas seismist. Koduhoovi sai juba ise sõidetud (~6km), pidas ilusti vastu ja kõik oli normis. Sai siis sõbraga (Kasutaja Guidz16 siin foorumis) masin garage alla aetud ning terve õhtu möllatud. Aga sellest täpsemalt juba allpool.

    21.12.2014
    Masin sai koju toodud ja "tuunimisega" algust tehtud. Esiteks sai vaadatud üle kogu kapotialune. Ajaga, oli jubedaks muutunud jahtusvedelik, õli oli veidi kusagilt lekkinud, kuid siiski ülivähe alla max'i. Kõik muud õlid ja vedelikud said ülevaadatud ning vajadusel ka juurde lisatud (Pidurivedelik, roolivõimu õli jne). Siis sai puhastatud vana omaniku kraamist auto ka seest poolt ning lastud täis ka rehvid. Vahetatud said ka mõrased ja vaevu peal istuvad akuklemmid ning pandud peale uus aku. Edasi viis teekond külgees kruusakaid pidi - kusjuures, libistab ülihästi tänu üliheale käsipidurile ja 4x ketaspiduritele (Muidugi olid tol hetkel ka veel all M+S'id, mis ajapikku mõrasid täis läinud ning muutunud "kõvaks", seega pidamist polnud väga). Esimene õhtu lõppes normaalselt, korra libisesin poole autoga ka heinamaa peale, kuid kõik sujus rahulikult. Õhtulõpuks, öösel, sai ka testitud auto jahutamist jms, kuna oli vaja ikka autos tiksuda ja kerged napsud teha (2h kohapeal käimist). Ka järgmised päevad möödusid rallides, silma jäi ka mõrane generaatoririhm, mis vilises aina rohkem, pingutustest kasu polnud, kuid ega see rallimist seganud. Peale seda, sai veel 23.ndal rallitud suurema lumega ringi ja tuntud mõnu talvest. Läks veel paar päeva ja sõitsin just "rallist" kodupoole, vahetult enne seismajäämist, lõi temperatuuri lakke ja suretasin kiirelt auto. Seisis veidi ja panin uuesti käima, kõik toimis normaalselt, seega auto jäi seisma.

    27.12.2014
    Masin sai üle pikema aja jälle käivitatud, panin sooja ja kraapisin aknaid puhtaks, kuni ükshetk hakkasid pöörded hüppama, ei saanud aru, mis toimub. Masin sai aetud kiirelt garage alla ning avastasin, et generaatoririhm sajaks jupiks lennanud. Selge, ka veepump ei tööta, see seletab, miks eelmine sõit hoovi jõudes asja korraks keema lõi. Sai veidi puhastatud ja masin seisma pandud uut rihma ootama.

    01.01.2015
    Ostetud sai uus genekarihm, kuid peale ei viitsinud siis veel panna.

    04.01.2015
    Sai kätte võetud ja rihm vahetatud, pingutatud ning pähe antud 3h järjest, kulutatud meeletu kogus kütet ning kruiisitud 3 masinaga risti, tervitaks siinkohal Maironit (Golf III) ja Kevinit (BMW E36).

    [​IMG]

    05.01.2015
    Plaan oli korrata sama, mis eelmisel õhtul, aga veel rohkemate autodega (Loe: viie autoga). Alustasin varakult, et parandada ära või leida viga, miks esimesed kojamehed ei tööta. Kontrollitud said kõik kaitsmed, kuni lõpuks jäi üks imelik silma - vahetasin selle ning oppa, kojamehed olid töökorras, kuid ei saanud välja lülitada. Arvatavasti relee tuksis või lüliti ei tööta. Jätsin selle sinnapaika ning vaatasin üle, miks vasak lähituli pidevalt ära tahab kustuda lampi, tuli välja, et asi oli kontaktides ning sai ka see parandatud. Lõpuks häiris ikkagist, et autos pole normi muusikat ja sai kassetikas välja vahetatud Denveri 4x40w RMS CD-Maki vastu, millel taga Auxi ja RCA võimalus (Eraldi), ees usb ja mälukaart ning mängib ka MP3'e. Enne sõitma hakkamist, panin tähele, et üks tagumine rehv täiesti tühi, hakkasin täis laskma, kuid siis tuli välja, et rehv täiesti katki, ilmselt sellepärast kodusõidul niivõrd palju "ujuski". Vaatasin pagassi ning leidsin Bridgestone'i suveka koos veljega, sai see alla lititud koos sõbraga (Carl1452 siin foorumis) ning sõit võis alata. Tänu suvekale sai seekord kohatud 4 korda kraavipervesid enda teel (Kui mitte rohkem) ning sõidetud Carli Audiga kusagil metsas nii, et lõpuks leitsime ennast alguspunktist 15km eemalt Prangli kruusakalt, mis viis Maaritsa. Pidu oli tegelt norm ning enne kodusõitu sai ka teisepoole tagumine rehv otsad ja lasi õhu välja. Plaanis nüüd alla osta ring naelu, et pidamine oleks veelgi parem ning külgees saaks läbida kurve veelgi kiiremini, pagassi lendab mingi lahjem subbar alustuseks koos võimuga ning siis esimesel võimalusel auto enda nimele, teen ülevaatuse ja kindlustuse. Ja algab sõit linnateedel!

    Lisadest:
    4x kohtvalgustid uste sees
    4x el. aknad
    Originaal ilukilbid
    el. katuseluuk
    2x el. peeglid
    Kesklukk
    Blaupunkt kasset-makk
    4x kõlarid
    Käetugi ees
    Käetugi taga

    Vead:
    Esimene kojamehe mootor ei anna ühendust enamus ajast
    Juhiiste veidi katki
    Juhipoolsetel ustel all ääres kergem mõlk (Tagurdati madala postilaadse asja otsa)

    Vahetatud hiljuti ka kõik amordid!

    Autol all ka mingisugune "wannabe" WRC sportpütt, mis ÜV onudele ilmselt ei meeldi, kuid eks leiutab selleks ajaks midagi asjalikku. Rohkem hetkel kirjutada ei viitsi ning pilte ja videoid lisan "möllu" käigus. (OEH, tekst sai ikka väga pikk!)

    Väike video ka esimesest päevast, kui auto veel võõras oli:
    https://www.youtube.com/watch?v=pqOTNs1tItQ

    Tänud vanematele, Carlile, Kaidole ning muudele sõpradele, kes aidanud!
     
  2. Disaster

    Disaster New Member

    371
    0
    0
    Re: Minim2gnus, Mazda 626 1.8 Dohc 16v 77kW '94

    Kõvv
     
  3. Sergos

    Sergos Member

    919
    4
    18
    Re: Minim2gnus, Mazda 626 1.8 Dohc 16v 77kW '94

    Esiveolisega suht nadi külgees kulgeda.
     
  4. siim123

    siim123 Active Member

    1,740
    0
    36
    Re: Minim2gnus, Mazda 626 1.8 Dohc 16v 77kW '94

    Esivedu suht mõttetu kuid siiski edu.
     
  5. minim2gnus

    minim2gnus Active Member

    4,026
    3
    38
    Re: Minim2gnus, Mazda 626 1.8 Dohc 16v 77kW '94

    Nõustun, et taga ja nelikuga kordades huvitavam, aga tahtsin talveks midagi ja sain sellise hinnaga, et olen ise väga rahul :) Aga edu vaja, aitäh.
     
  6. BeAfro

    BeAfro Ürituste korraldaja Meeskonnaliige Ürituste korraldaja

    1,770
    12
    38
    Re: Minim2gnus, Mazda 626 1.8 Dohc 16v 77kW '94

    võiksid kuupäevad siis korda teha 8) :lol:
     
  7. minim2gnus

    minim2gnus Active Member

    4,026
    3
    38
    Re: Minim2gnus, Mazda 626 1.8 Dohc 16v 77kW '94

    Läks veits lappe jah :p
     
  8. minim2gnus

    minim2gnus Active Member

    4,026
    3
    38
    Re: Minim2gnus, Mazda 626 1.8 Dohc 16v 77kW '94

    Täna sai ülepika aja käima mindud ning mõeldud, et sõidaks veits, selline hea sulailm jms. Sain sõita umbes 3 meetrit ja kõhupeal kinni ma olingi :oops: :lol:

    Alustatud sai buumeri kõrvalt:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Kui nädalavahetusel aega leiab, üritab mõlgi ka uksest välja lüüa :)
     
  9. Sergos

    Sergos Member

    919
    4
    18
    Re: Minim2gnus, Mazda 626 1.8 Dohc 16v 77kW '94

    Miks seda seitsmest ei ehita? Oleks kõvasti etem kui see riisirakett 8) Ja kas auto esimene osa ongi heledamat värvi või pilt petab?
     
  10. Monstriboy

    Monstriboy Member

    834
    0
    16
    Re: Minim2gnus, Mazda 626 1.8 Dohc 16v 77kW '94

    Edu sulle neljarattalisega.
     
  11. minim2gnus

    minim2gnus Active Member

    4,026
    3
    38
    Re: Minim2gnus, Mazda 626 1.8 Dohc 16v 77kW '94

    Mis sellest 735i'st ikka ehitada, kui kõik valmis ;) Ja auto kõik ühte tooni, pilt petlik :)
     
  12. Sergos

    Sergos Member

    919
    4
    18
    Re: Minim2gnus, Mazda 626 1.8 Dohc 16v 77kW '94

    Õige auto pole kunagi valmis :lol:
     
  13. Madiz

    Madiz Active Member

    1,334
    1
    38
    Re: Minim2gnus, Mazda 626 1.8 Dohc 16v 77kW '94

    Varuosi vaja ka. 2.0 moto, siis anna teada, edu
     
  14. minim2gnus

    minim2gnus Active Member

    4,026
    3
    38
    Re: Minim2gnus, Mazda 626 1.8 Dohc 16v 77kW '94

    Vahepeal nüüd ainult seisnud, kuna rehvike katki:
    [​IMG]

    Täna sai käima pandud ning üritatud oma kohalt lahkuda, kuid mis kinni, see kinni... Siis sai Jeepiga ta välja lohistatud ning garage sõidetud. Põhimõtteliselt lühidalt:
    Sain uue tümmilaatse asja pagassi, homme proovin peale.

    Pikemalt:
    Sai kunagi algust tehtud kõllikasti ehitamisega, sest sõber kinkis sünnaks Kenwoodi 150w RMS (600w MAX) subbari. Uurisin netis erinevaid kasti arvutamis kalkulaatoreid ning siis juhuslikult leidsin Kenwoodi enda kodulehelt, et soovitavad kasti andmed. Valisin siis parima - ehk selle, mis peaks andma kõige rohkem tümakat ning asusin joonistama. Joonis valmis, sai üle antud isale, kes tööjuures "eerungis" kokku pani kasti 30mm MDF'ist ning tekitas külgedele kaks augukest ning taha ühe klemmide jaoks. Sisse lõikas ka elemendi koha jms. Peale läks ajutiselt hele krunt.
    Kast sai seest spets vatilaatse asjaga ära täidetud (Seinad), elemendi ääre alla läks spets tihend, mis oli kõlliga kaasas ning igalepoole mujale vahele läks samuti silikon. Kõik juhtmed said tinutatud ning kõik kullatud otstega.

    Alguses kast:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Lõpptulemus (Kunagi peale ehk see matilaadne asi ka):
    [​IMG]

    Autosse said spets juhtmed veetud, et asi maha ei põleks jms. Kõik polstrite ja liistude alt, kuskilt ripakile midagi ei jäänud. Homme saab võimu, siis ühendab pagassi massi ning kapoti alt + klemmi koos kaitsmega ja saab kuulata kergemat sorti plekiplärinat.
    [​IMG]

    Vahepeal sai niisama ka peenestatud, sest vanaemal äge ribapillist Focus, mida kompuutri taga hea sõbraga näppida ja veidi "boostida":
    [​IMG]

    Homme paneb arvatavasti tümmi ka mängima autosse. Tahtsin täna ka enda nimele teha paberivabas ARKis, vana omanik ja jutud olid siin. Hakkasin tegema ja lõi kirja, et läheksin lähimasse büroosse, sest ma alaealine ning vanema kirjalikku luba vaja selleks, et autot enda nimele võtta :| :-x Seega pean selle jama eest 48€ asemel 61€ välja käima + sõidu Tartu. :roll:

    Tümmi mõte polnudki midagi võimast ja ränk kvaliteeti, kuna masinast saab läbukaarik :lol:

    Seniks aga stay tuned!
     
  15. Sergos

    Sergos Member

    919
    4
    18
    Re: Minim2gnus, Mazda 626 1.8 Dohc 16v 77kW '94

    Kasti ikka akustilise villa ka panid? Kinnised kastid peaksid ju madalamat bassi tegema. See aga tuntub hoopis lahtine. Ja sellist pulli nagu seal selle focusega tegid saab bmwl nuppudest kah teha. Seda saab igal autol teha kui õige nupu leiad õige softiga. :lol: Lase sõbral aju ära remappida, keera kütet peale veidi :lol: Ei vaadanud täpselt aga mis võimuks tuleb? Lased makitagant lihtsalt otse?
    [​IMG]
     
  16. minim2gnus

    minim2gnus Active Member

    4,026
    3
    38
    Re: Minim2gnus, Mazda 626 1.8 Dohc 16v 77kW '94

    Kastis mingine spets vill, mis subbari kastidesse käib (Ostetud Noortehnikust), kast lahtine (Küljepeal mõlemal pool kaks 55nest toru. Pulli sai tehtud kompuutri taga jah, kuigi eile sõbra Audiga, littisime jääpeal viiendaga 240 spidosse :lol: Vanaema Focust tuunima ei hakka, hetkel vaja tollel EGR ära puhastada :)

    Võimuks tuli Pioneer GM-3000 (4-kanaliga võim, sillatav ja jutud). Täna sai kõik juhtmed lõpuni ühendatud ning kaitsmed vahele seatud, lisaks sai ostetud uued akuklemmid, pirnike ning lõhnakuusk 8) . Mingipäev vaja istutada kastikülge ka võim ning siis kõik 5+ 8) Ise tümmiga väga rahul, tahtsin mingit tutvustavat videot teha peale mitme tunnist "testi kuulamist", kuid siis mõtlesin, et paneks auto käima ka, et ei tõmbaks akut tühjaks, kuid mis tühi - ikka aku. Hetkel laadimas see ja kui kõik valmis, saab jälle huumorit teha. 150W RMSi kohta teeb päris korraliku heli 8) Võim ühendatud RCA kaudu makki ning sealt üks peenike juhe, et võim koguaeg sees ei tiksuks, vaid läheb sisse alles siis, kui makk sees :p
     
  17. minim2gnus

    minim2gnus Active Member

    4,026
    3
    38
    Re: Minim2gnus, Mazda 626 1.8 Dohc 16v 77kW '94

    Lampi autol hakanud mootoririhm häält tegema, kuigi see üsna uus ja täiesti normaalselt pingul, vaatab annab mingi hetk veits pähe, äkki kaob ära. Videot mussist unustasin teha, kuid saatsin Marten12'nele fb's lambise video, lisan selle ka siia, veidi aru saada ehk (Numbrimärgi plärin ei häiri end, tean isegi tuuninguid kahepoolseteibi ning makroflexiga) :p

    https://www.youtube.com/watch?v=rnn530a7RVg
     
  18. Madiz

    Madiz Active Member

    1,334
    1
    38
    Re: Minim2gnus, Mazda 626 1.8 Dohc 16v 77kW '94

    genekarihma mõtled vast ikka mitte mootoririhma (hammasrihma)
     
  19. minim2gnus

    minim2gnus Active Member

    4,026
    3
    38
    Re: Minim2gnus, Mazda 626 1.8 Dohc 16v 77kW '94

    Ei-ei-ei, tal eraldi rihmad. Üks on, mille just vahetasin (Geneka ja veepumba rihm) ning häält teeb see, mis veab mootorit vist(?) ringi :roll: Samas ka too rihm umbes 800km tagasi vahetatud :roll:
     
  20. Madiz

    Madiz Active Member

    1,334
    1
    38
    Re: Minim2gnus, Mazda 626 1.8 Dohc 16v 77kW '94

    okei, arvasin, et vilinat mõtled, et hammasrihm ju ei vilise vast :D
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Jaga seda lehte