Mure/küsimus siis selline et mul aeroxi ac plokk ja võtsin süüte värgelduse kõik ära ja teiseltpoolt võtsin rullikute asjad ka ära.Ehk siis teen ainukesed poldid lahti ja mootor tuleb väntvõlli koha juurest lahti? Ja teine küsimus siis selline et kui panen mootori pooled uuesti kokku siis kas peab ostma tihendi sinna või piisab hermetsist natuke?
Tõmmitsatega tuleb jah. Silku ning sisselaske peab ka muidugi eemaldama Koostades käib hermeetik vahele. Vaja on tavalisi suht väikseid 2 haaratsiga tõmmitsaid ning väikest abivahendit 25x40mm nelikanttorust millele on keskele üks suurem auk puuritud (sealt käib vända ots läbi). Otstesse teed sellele torule ka augud vastavalt sinna kus plokil keermed, et saaks selle toru ploki külge kinni tõmmata. Lisaks võib kasutada pitskruve. Nüüd tõmbadki tõmmitsa abiga plokipooled lahti. Koostakstades soovitaksin teha asja sellises järjekorras: Kõigepealt simmerid sisse (ploki sisemise pinnaga tasa!), seejärel soojendad ploki laagripesa ~100-120c 'ni fööniga ning sügavkülmast võetud laager kukub sinna lupsti sisse (simmeri võiks millegiga kinni katta soojendamise ajaks). Seejärel soojendad varika poolset laagrit ~100c'ni ning sügavkülmast võetud vänt kukub sinna ka ka ilusti sisse. Nüüd teed ploki hermeetikuga kokku. Soojendad magneeto poolset laagrit ning paneb ploki kokku. Siin ta suure tõenäosusega enam nii mängleva kergusega päris lõpuni kokku ei lähe. Tõmbad siis lõpu ühtlaselt poltidega mis plokki koos hoiavad või selle nelikanttoru abiga (keerad vända mutrit kinni, kui toru seal all on mis tõmbab ploki kokku). Kui kõik poldid kõvasti kinni on saanud peab vändal pinge maha võtma. Selleks pane torujupp magn poolsele plokile ning keera vända mutrit vastu toru. See tõmbab vänta magneeto poole mis tsentreerib ta ära. Tead, et asi on OK siis, kui vändal on kerge pikiloks (sama palju nagu laager seda võimaldab, kui seda sisse välja liigutada). Simmertitele/laagritele õli ka vahele eelnevalt. Miks mitte simmereid viimasena panna? Kui paigaldad simmeri hiljem võid selle kergelt vastu laagrit lükata. Kui simmer surub vastu laagrit tekitab see seal hõõrdumisel temp tõusu mistõttu jookseb laager kokku. Simmeri ning laagri vahele peab jääma 1-2mm ruumi. Hiljem kunagi teen ehk antud toru abivahendist foto, kui viitsin.
Tasub mainimist, et hermeetikut pannakse ühtlase joonena, seejärel lastakse 15min kuivata, et ta oleks pinnakuiv, siis surutakse blokipooled kokku niikaua kuni äärtest hakkab üle voolama silikooni ja sellega tuleb pidada meeles, et ka ploki sisse voolab silikooni, kui täiesti kokku suruda. Selle vältimiseks tuleb oodata keskmiselt 1h, et silikoon täiesti ära kuivaks ja seejärel kokku keerata blokipooled täielikult.
no ma ei tea kes sellist asja õpetas.mootori kaante vahele pannakse ikka näpuga rahulikult väga õhukene kiht silikooni ühele poolele ja siis karterid kokku ja ei tule kuskilt vahelt ühtegi silikooni välja.väljast pole üldse silikooni näha ja tihendab