Põrguvärk Beta Ark 86cc Big Bore

Discussion in 'Lugejate rollerid' started by Põrguvärk, Mai 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Põrguvärk

    Põrguvärk Administraator Meeskonnaliige Administraator

    1,683
    0
    36
    Panen teema uuesti üles.


    Roller ise suht räbal ja päevi näinud,aga mitte lootusettu. Plastikud on kõik olemas ja enamvähem terved ,kuigi lihvitud on mingi eriti jämeda paberiga ja vaeva saab olema,et neid korda saada,aga midagi võimatut pole. Tehniline seisukord on selline,et kõik tundub olema omadega PIIKS ja kommentaarid on selle kohapealt liigsed. Lähipäevil hakkan lahti võtma siis paistab mis sealt nagu tegelikult vastu vaatab.

    Plaanis on teha sellest krossiroller,aga see ei tähenda,et välimuselt peaks asi olema mingi rotikas. Tuleb uus värvilahendus ja mootor saab samuti uue sisu. Mis mootorisse täpselt tuleb pole veel päris selge, seega ei hakka mingit listi esialgu koosatama.
    Kunagi oli see roller selline
    [​IMG]
    Pilt ka masinast milline on hetkeseis.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Mootorist avanes järgmine vaatepilt...
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Külgmised ülevoolukanalid sobitatud silindriga ja külge aretatud Piaggio klapisüsteem,mis on tegelikult parem,kui Minarellil,sest klapiraam on kummiga kaetud ja pehme,mis omakorda säästab klappe ja sulgub paremini.
    Teoreetiliselt peaks olema parem,kui klapid on piki pöörlemissuunda. Ristipidise süsteemiga hakkab väntvõlliga kaasaskäiv õhuvool ühte kapipoolt sulgema ja teistpoolt hoiab kauem lahti.

    Pilte ka tehtud tööst.
    [​IMG]
    [​IMG]
    algselt on klapid nii
    [​IMG]
    nüüd niipidi
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Sadul sai samuti endale uue kuue.

    [​IMG]

    Camexist sai ostetud Malossi MHR multivar ja Tun'r lenks
    [​IMG]


    [​IMG]

    Külge aretatud Piaggio tagumised taldrikud
    [​IMG]


    Tagapiduri trossi asendan hüdraulilise süsteemiga. Teoreetiliselt peaks see tegema tagapiduri kergemaks ja paremaks. Asi on katsetamise järgus ja lõpptulemusest on veel vara rääkida.
    See on VW Golf tagumine pidurisilinder mis hakkab liigutama piduri hooba. Töötab see silinder nii,et kui käega pidurit panna,siis silinder hakkab tõukama ja pidurid rakenduvad.Kuna mul on trummelpiduriga plokk ja ma tahan,et pidurilingid lenksupeal oleksid ühesugused,siis jõudsin sellise lahenduseni. Kokkuvõttes on ees ja taga õlipidurid ja pole mingit trossi jama.
    http://www.upload.ee/image/274123/IMGP0120.JPG[/img


    Kuna Betale pole kusagilt originaal esiamorte saada,siis panin aprilia SR amordid. Muidugi 1:1 need ei istu,aga panna oli võimalik. Esiratas jäi algselt 2mm ühelepoole ja pidurisuport samuti ei istunud. Seoses sellega tegin väikse freesimistöö.

    [img]http://www.upload.ee/image/277006/IMGP0121.JPG
    [​IMG]
    [​IMG]


    muidugi,kui keegi kusagil müüb Beta originaal amorte ,siis olen nendest endiselt huvitatud


    Tellitud on järgmised asjad:

    [​IMG]
    Malossi Big bore 86cc

    [​IMG]
    Malossi 44mm käiguga väntvõll

    [​IMG]
    Malossi Big bore sumpa

    [​IMG]
    Stage6 PWK 26mm karpa

    [​IMG]
    Stage6 klapid (8 klapiga mis peaks tagama parema kütuse voolavuse)

    [​IMG]
    Hebo DH lenks (28,6mm kinnitusega)

    [​IMG]
    Hebo DH puks 28,6/22,0

    [​IMG]
    Süüteküünal NGK B-E10.5


    Võibolla jäi mõni väiksem asi mainimata,aga sellest siis juba edaspidi.


    Sellised asjad on siis vahepeal kohale jõudnud ja reaalselt olemas

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Täna jõudsid tellitud Big Bore jupid lõpuks minuni. Eriti suured tänud muidugi Camexile ja Kaidole!

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Võrdlesin kahte silindrit, Malossi MHR Racing ja Big Bore. Tegin väikse pildimaterjali ka ,et asi oleks selgem

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Täna panin külgmised ülevoolud karteritega sobima. Nüüd on veel jäänud boostport sobitada,siis peaks karteritega ühelpool olema

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Mootoriplokk sai veelkord üle käidud kuna hakkas juba veidi tuhmuma. Katsetasin ka alumiiniumi puhastus-poleerimis pastat. See pasta töötab ülihästi eelnevalt poleeritud pindadel ja väga kergesti taastab algse läike.

    [​IMG]


    Täna lisandus veel Hebo DH mida ma olen juba eelmise aasta lõpust vaadanud ja tahtnud osta. Vahepeal said kahjuks laost otsa ,nüüd siis õnnestus lõpuks kätte saada. Tegemist on väga kvaliteetse ja kõva asjaga! Lenksu kinnitus on 28,6mm (tavaline 22mm) puks muidugi on ka väga suur ja massiivne,aga selleest on see väga tugev. Näiteks alumine kinnituspolt on 10mm ja lisaks sellele on veel kahelpool 6mm fiksaatorpoldid mida saab keerata 4mm sisekuuskant võtmega. Lenksu kogulaius on 65cm ja Beta originaal lenks on 68cm seega laiuste erinevus on väga minimaalne.
    Lenksu ja puksi kogumaksumus umbes 1400 krooni,aga olen asjaga väga rahul.
    Veel sain kätte Malossi MHR Team2 summuti (see mõeldud küll rohkem Aeroxile),aga pildi panen siia üles,et oleks näha võrdlusmoment BB sumpaga.

    Tänud muidugi Kaidole kes asjad kohale tellis.

    [​IMG]
    [​IMG]


    Täna ehitasin praktiliselt terve päeva sisselaske kollektorit. Nimelt tekkis idee,et panna karpa hoops ettepoole vaatama,sest siis saab teha korraliku õhupuhasti rolleri keskossa kus kunagi asus rolleril aku. See mõte tekkis sellepärast,et satuks vähem igasugu mustust mootorisse.

    Täna oleks ka mootori kokku pannud,aga tuli välja järjerkordne üllatus millega polnud kursis. Nimelt on BB väntvõll oma diameetrilt 3mm jämedam kui stock ja nüüd on vaja karterites veidi ruumi teha.
    Teadmiseks neile kes kunagi plaanivad BB komplekti endale soetada,et tegelikult ei sobi mitte üks asi 1:1 karteritesse. Silindriava tuleb suurendada ,et silinder peale istuks ja väntvõlli koda tuleb samuti lõigata 3mm suuremaks.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Leiutasin mingi lõikeriista millega saab kartereid seestpoolt suuremaks teha. Asi töötab kondijõul ja on piisavalt täpne,et sellist tööd teha.
    Väike pildimaterjal ka töö käigust.


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Mootor nüüd koos. Praktika näitas,et mootori kokkupanekule koos igasuguste portimiste,väntvõlliava suuremaks lõikamise ja overange vario paigaldusega kulub umbes 1,5 tööpäeva ,ehk umbkaudu 12 töötundi. Piaggio sisselaske klappide külge aretus koos igasugu vaheplaatide ja kollektori tegemisega võtab aega umbkaudu 6tundi. Kui see aeg nagu rahasse ümber panna, lisandub kogu kupatusele juurde päris soliidne summa. Poleerimist pole siia arvestatud,kuna seda tegin nagu huvipärast.

    Kahju,et pole tervikpilti mootorist milline see algselt välja nägi,aga võrdlusks siis...
    [​IMG]

    ja mootor nüüd
    [​IMG]
    [​IMG]


    Täna lisandus veel üks tähtis vidin. Nimelt on tegu Malossi sport süüte CDI-ga. Selle salapärase karbikese eripäraks on see,et see suudab vastavalt mootori pööretele liigutada süütenurka. See peaks tegema mootori veelgi paindlikumaks ja lisab ka võimsust pööretel.

    Asi näeb siis välja selline:
    [​IMG]


    Täna panin mootori raamivahele ja sättisin elementaarsed asjad külge ,et saaks esimese käivituse ära teha ja kuulda kuidas hääled on.
    Mootor käivitus teisest vändalöögist ja jäi kohe ilusti käima,düüsid tahaksid muidugi veits sättimist,aga kohapeal käimist see ei seganud.
    Igatahes on asi väga närvilise käitumisega,pöörde rebib ikka väga räigelt. Muidugi mis eriti meeldib,et madalatel pööretel tundub suhetliselt jõuline olema ja pöörde minekuga mingit mökutamist pole.

    Fotokal displei andis otsad,näitab pilti negatiivis,aga muidu pilti teeb. Nädalavahetusel proovib väikse videojupi ka teha,siis saab kogu maailm kaeda ;)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    [youtube]bWzQ0gPPBXk[/youtube]



    Käib kerge häälestus.
    [​IMG]



    [​IMG]

    Mingi videojupp sai ka tehtud. Kahjuks kaameral sai aku tühjaks,aga aimu saab.

    [youtube]Gpp3MI0PJ5w[/youtube]



    Täna tegelesin õhupuhasti ehitusega. Karpa ja õhupuhasti vahele kasutasin mingit auto lõdvikut mis on väga kergesti painduv. Filtrikorpuse tegin 0,8mm plekist ja värvisin üle. Filterelement on Twin air ja algselt mõeldud Yamaha 80cc krossikale.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]



    lõpptulemus näeb välja selline
    [​IMG]




    [​IMG]
    [​IMG]




    Nüüd võib öelda,et roller on valmis. Esimene tuleproov õnnestus ka 100%

    http://www.motomaania.ee/index.php/2010 ... more-10894




    videojupp....
    http://www.youtube.com/watch?v=CCh02Vi-hbA




    Motoexotical oli see ratastega raam natuke nutune,kui selle näpuga näidates sai lisatud,et tegu Eesti kiireima 50 baasil ehitatud rolleriga. Viljandi võidusõit tõestas seda,et jutul on tõepõhi all.

    Viimases Motomaania numbris veidike juttu Betast.

    [​IMG]



    Selline näeb roller välja hetkel...
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]



    Projekti kogumaksumus:

    Beta Ark 3500eek + järelkäimine Rohuküla sadamas 700eek 4200
    Beta Ark 6000eek + järelkäimine 400eek 6000
    Malossi BB silindrikomplekt 5681
    Malossi BB väntvõll 44mm käiguga 8462
    Malossi BB summuti 6183
    Karpa S6 PWK 26mm 1608
    Klapid S6 Tassinari 870
    Väntvõlli laagrid SKF C4 200
    Simmerling tihendid (yamaha originaalid) 200
    Süüde Malossi MHR 5887
    Sidur S6 R/T 1210
    Sidurikell Malossi MHR 767
    Polini overrange tagumised taldrikud koos rihmaga 2700
    Malossi MHR Multivar 1585
    Variokaas TNT Croom 1121
    Kicksatarteri vänt TNT 280
    Veepumba kaas koos pumbaga TNT Croom 1396
    Hebo DH lenks 693
    Hebo DH puks 693
    S6 gaas 531
    Gripid 210
    Sadula nahatamine 600
    Temp/tahhomeeter 1192
    Heitgaaside temp.näidik 1505
    Rehvid Pirelli EVO 21/22 1450
    Esipiduriklotsid 150
    Variorullid 190
    Survevedru kollane 160
    Düüsid 3 komlekti 659
    Kokku: 56383

    Siia pole lisatud mitte ühtegi töötundi....

    Beta uuendused 2012a.

    Põhiline muutus on vedrustus,ette sai pandud Malossi (Paioli) esiamordi pulgad. Tegu igati seadistatavate amortidega,hüdraulika töötab super hästi.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. StreetBuzz

    StreetBuzz New Member

    1,843
    0
    0
    Mis otstarbeks sul see relv siis nüüd on ?
    Aga huviga jälgisin kui tegid ja sai nii mõnegi õpetuse 8)
     
  3. Põrguvärk

    Põrguvärk Administraator Meeskonnaliige Administraator

    1,683
    0
    36
    Hetkel on roller lahti võetud,aga lähiajal panen uuesti kokku ja sellest saab trennikas.
     
  4. StreetBuzz

    StreetBuzz New Member

    1,843
    0
    0
    Trennikas siis võimsam kui võistlusmasin ? :p
     
  5. Maun0

    Maun0 Member

    988
    0
    16
    on ikka aega ja viitsimist ehitada :lol: kuid miks ka mitte.
    kõik 5+ , nii välimus kui mootor 8)
    märk
     
  6. Põrguvärk

    Põrguvärk Administraator Meeskonnaliige Administraator

    1,683
    0
    36
    No see võimsuse vahe on tegelikult väike, BB on ainult 2hp võimsam kui 70cc Team2, aga väänet on rohkem küll. Beta muidugi on raskem ka,niiet kokkuvõttes peaks olema suht võrdne Yamaha Jog'iga.
     
  7. Saaremasin

    Saaremasin Active Member

    3,440
    0
    36
    Vaatasin neid su hindu ning avastasin,et väntvõll maksis rohkem,kui roller ise!:D
     
  8. Põrguvärk

    Põrguvärk Administraator Meeskonnaliige Administraator

    1,683
    0
    36
    Malossi väntvõllid on muidugi täielik tipp , nii materjalide ,kui balanseeringu poolest ei ole vastast, sellepärast ka vastav hind.
     
  9. stamper

    stamper Active Member

    1,083
    0
    36
    Päris kopsakas summa jeps, aga kas see kollane auto kütuse filter võib panna, kunagi ajas keegi et ei ole sobilik rollerile, või see pask jutt?
     
  10. Põrguvärk

    Põrguvärk Administraator Meeskonnaliige Administraator

    1,683
    0
    36
    See kütusefilter oli küljes ajutiselt, nüüdseks on see asendatud sõelfiltriga.
     
  11. matrixx

    matrixx New Member

    253
    0
    0
    kust sellise esivelje said ? :roll:
     
  12. Põrguvärk

    Põrguvärk Administraator Meeskonnaliige Administraator

    1,683
    0
    36
    Mingi aeg toodeti selliste velgedega Betasid. Niiet see on täiesti originaal.
     
  13. Brabus

    Brabus Active Member

    2,433
    0
    36
    veits mõttetu ehitamine kui nüüd võistelda ka sellega pmst ei saa , anoh vähemalt keegi raatsis,viitsis ja julges sellist asja teha
     
  14. tennu

    tennu Active Member

    1,561
    0
    36
    Vaatasin ka seda teemat ja sain nii mõnegi tarkusetera. Muidugi kahju, et seda pilli enam rajal ei näe.
     
  15. Põrguvärk

    Põrguvärk Administraator Meeskonnaliige Administraator

    1,683
    0
    36
    Pole hullu,selle rolleriga on niisamagi äge vahest mõni tiir teha.

    Muidugi on variant kuidas asi 70cc klassi saada. Nimelt tuleb panna peale silinder mille kolvimõõt on 45mm.
    Üks Italia väikefirma toodab sellist silindrit, infi leiab siit: http://www.motorevolution.it/prodotti.html
     
  16. xxm24

    xxm24 Moderaator Meeskonnaliige Moderaator

    956
    1
    18
    Muidu kõik ilus ja hea, aga võiksid esimesele lehele uuendustele kuupäevasi ka juurde kirjutada. :p
     
  17. Tarjo

    Tarjo Active Member

    1,118
    0
    36
    Kas mingit video materjali pole, kus saaks aimu kuidas masin liigub? Vaatasin esimest postitust, aga sealt ei leidnud.
     
  18. Põrguvärk

    Põrguvärk Administraator Meeskonnaliige Administraator

    1,683
    0
    36
    Mul pole kuupäevi kusagilt tuletada,lihtsal põhjusel,et mingi ajugeenjus otsustas kunagi kogu teema kustutada. Hea oli,et paraleelselt tegin teemat ka ühes teises foorumis,aga palju läks sellegipoolest kaduma.
    Liikumisest pole nagu extra videot tehtud,aga leidsin Yotube'st videojupi esimestetst võistlustest,kus üks võistleja saab just ringiga ,siis tuleb jupp tühja maad ja teine koht on kollane SR... Vot selline ülekaal.
    http://www.youtube.com/watch?v=O066cJqy ... re=related
     
  19. rrrauno

    rrrauno New Member

    486
    0
    0
    üks kõvemaid projekte,mis kunagi eestis tehtud! 8)
     
  20. xxm24

    xxm24 Moderaator Meeskonnaliige Moderaator

    956
    1
    18
    Offtopic küll aga imelik mõelda, et selle kollase SR-i mootor on ringiga minu jõudnud ja vedeleb nüüd jupidena oodates uusi omanike.
    Kahju, et siukesed rollerid niimoodi lõpetavad. :lol:
    Teemasse ka siis, ma ei mõelnud, et sa neid kuskilt tuletama hakkad vaid edaspidiselt, kui peaks veel ültse selle masinaga midagi toimuma. :p
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Jaga seda lehte