Et siis palju võiks kuluda raha, et Cpi aragoni enam vähem full 70cc tuuning teha? Oleks huvitav teada, palju suvel töötama peab! :lol:
Põhi asjad: Silku : Polini 70cc Sport €109.04 Väntvõll : Doppler endurance €94.05 Karpa : 19mm 1000 krooni Sumpa : Yasuni R või Shot €190.04 Variaator : Malossi multivar €63.04 Kokku: 7890Krooni siis veel muidugi väntvõlli laagrid ja värgid mingi 1000 krooni eest. Hea oleks veel airscoop ka. Scooter attackist vaatasin hinnad, nende juppidega peak suht hästi liikuma saama 8)
Aga kuidas te nagu oma masinad korralikult timmi saate? Sest seal ikka parajalt vaja veel asju ju vahetada, ning kui ise ei taipa niipalju mida siis teha?
timmi ajamisega ei oleks probleeme kui peale pandud jupid kokku sobiksid. tavaliselt võetakse jupid hinna, välimuse vms järgi. jäetakse kõrvale kõige tähtsam-juppide sobivus üksteisega. kui teil on silinder mille portide ajastus on selline et 10000rpm jõud lõppeb(ajastus muutub valeks, piisavalt kütet ei jõua põlemiskambrisse) ja sumbuti mille jõud(powerband) algab alles 10500rpm siis sellist asja on võimatu timmi ajada. selliseid näiteid on palju, võetakse kõige-kõigem sumps(võimsus üle 10000rpm) ja kesine silinder. kui tahate max võimsust siis ostke sama firma tooted, need on mõeldud üksteisega töötama kõige paremini. seljuhul on ka timmi ajamine lihtne, vastavad rullid, vedrud et just nendel pööretel kus võimust on sidur haakuks ja masin liiguks. 70ccm tuleks väntvõll kindlasti välja vahetada-asemele tuleks midagi tugevat ja vähemalt sama massiga mis originaal. 70ccm annab väänet mida väntvõll peab kannatama. pöörded ei ole sellel nii olulised. tegelikult mida väiksemad pöörded seda kauem sul see asjandus kestab ausalt öeldes pole ma pakutavate sumpside ja silkude valikuga kursis. ise võtaks mingi keskmise võimsusega silku. kindalsti mitte alumiiniumist, sest need juba tahavad rohkem pöördeid ja hoolt. sumps kindlasti sama firma oma mis silkugi. kuk võtad nõrgema, madalate pöörete silku, siis piisab 17,5mm karpast kah. korralikult timmis masin üle 5l/100km ei tohiks mitte mingi valemiga võtta. tavaliselt kui mõnel tuunitul masinal on küttekulu 7-8l/100km siis on seal midagi kapitaalselt sitasti tehtud, vale toru otsas, või liiga suur karpa(seadistus vale) jne. pool kütet lendab aurudena summutist välja. seepärast just ongi tähtis õige silinder ja summuti. veel kokkuhoiust. kui taha odavalt saada siis jäta esialgu varikas vahetamata. ka originaalvarikas on üldjuhul mingig võimsusvaruga. piisab uutest vedrudest, et sidur haakuks õigetel pööretel. isegi klappe pole mõtet vahetada, niikaua kui nad avanevad-sulguvad ilusti on kõik korras, võimsus sinna taha küll kinni ei jää. mingi 5k saab kindlasti pisut vähem võimsa kuid vastupidava 70ccm mootori. hästi kokku sobivad nõrgemad jupid annavad rohkem võimsust, kui üks hea ja kallis jupp...
Väga õige jutt. Paljud mu tuttavad tulevad hädaga et ei saa masinat korralikult timmi. Siin põhjus põhjalikult välja selgitatud.
Kui 70 cc teha, siis esimene asi mille ma ära vahetaks oleks KLAPID või vähemalt KLAPILEHED, sest originaal klapilehed lendavad 70 cc all kohe ribadeks. Kui tahta full 70 cc-mist siis kulud oleks sellised(need jupid paneks selle silkuga) SILINDER - Malossi sport 142,83 eur SUMMUTI - Ise paneks Yasuni R-i, selle silkuga peaks väga hästi edasi paugutama. 150,00eur KLAPID - Malossi vl 12 koos carbon klapilehtedega. Ka malossi spordi seeriast, peaks selle silkuga kõige paremini töötama. 46,60eur VÄNTVÕLL - Malossi spordi seeriast(kuigi ma jätaks vahetamatta, paneks c4 laagrid ja peaks vastu küll pidama) 166,37 + laagrid KARPA - Dellorto 17.5mm, ma paneks manuaal toorega(Phbn oli vist) 57,73eur KÜÜNAL - Ngk RACING(tavalised ei pruugi vastu pidada 70 cc puhul) ~110 kr umbes. VARIO - Malossi multivar 61,77eur SIDUR - Malossi delta clutch 72,92eur SIDURI TRUMMEL - Malossi clutch bell 18,23eur RIHM - Malossi special belt(kevlar belt on kõige juustum rihm üldse) 16,71eur JAHUTUSTALDRIK - Malossi tugevdatud jahutustaldrik. 21,70eur KOONUS - Malossi E5 18,82eur Kokku: 12180.2 krooni. See on siis täis/full 70 cc, kõik jupid välja vahetatud mootoris. Kõik jupid valisin Malossi spordi seeriast, teoreetiliselt peaks nende juppidega kõige paremini edasi käima. PS! Neid kõiki juppe peaks olema CPI-le, listi tegin minarelli hindade järgi.
cpil keewayl ple m6tet väntvõlli vahetada, mingite malossi, polini sportide all, laagrid võib 2ra vahetada, kuna cpi v2ntvõll on ysna tugev, endal s6r hetkel juba ( teine 70 cc), sõbral oli mhr racing