Enne annan teada, et soovin informatsiooni derbi senda D50B0 mootorite kohta. Uue sport uue sportsilindri soetust on ju vaja ka paremat ja vastupidavamat väntvõlli. Nimelt kui olen vaadanud välismaalt nüüd erinevate firmade väntvõlle just sellele mootorile, siis olen leidnud mõõdud, mis võivad naaatuke segadust tekitada ostul. Nimel on alati juurde märgitud saksakeels sõna "HUB" e inglisekeeles "stroke" mille mõõtmed on 40mm, 45mm, 48mm jne. Mida need mõõdud täpsemalt näitavad ja mis on kõige lähedasem stock võllile ilma, et peaks midagi puurima ja viilima. Üldsegi, mis mõõtmeid ma veel peaks vaatama enne, nii silindril kui ka väntvõllil kui midagi ostma hakkan? Plaanis on soetada natuke kõvem 50cc silinder. Mida te soovitate?
Need mõõdud näitavad vist kepsu pikkust.Kui pikem keps siis kolb läbib pikem teekonna.Kui ma kirjutasin midagi valesti siis palun parandage!
Kas siis peaks ka vaatama mingied silindri mõtte? Midagi sellist ei või juhtuda, et hakkab järsu silindri "lage" peksma?
Pikema kepsuga väntvõlliga asub kolv kaugemal mootoriblokist, peab kasutama vahejuppi mis tõstab silindrit - karterite kompressioon on madalam ning rohkem kütust mahub karteritesse. Mitte ükski neist ei anna erilist midagi juurde ilma karterite või silindri töötluseta. Stroke on aga väntvõlli käik, mis tõesti muudab seda kui kaugele edasi-tagasi kolv hakkab käima. See aga muudab silindri portide ajastust, mis võib anda kõvasti juurde, juhul kui sa tead mida sa teed. Mina ise soovitaks jääda stock käigu(stroke) ja kepsu pikkuse(conrod lenght) juurde, vähem jamamist nii.