Mõtlesin et siin on ikka minust targemad ja küsin abi ja nõu. Nii siis... Mul on stock 4t ja ma mõtlesin et ostan multivari peale, kas on mõtekas või üldse ei ole mõtet sellel. Kui ei siis soovitage midagi, tahaks selleks aastaks rolli kiiremaks saada (ärge silkusi ega kalleimaid asju pakkuge, raha vähe )
Palju see multivar nüüd silkust odavam on ? http://217.146.67.89/index.php?page=sho ... Itemid=227 Lihtsalt teadmiseks, et kiirus = jõud ruudus ehk selleks, et saada kaks korda parem kiirendus või suurem kiirus on vaja cirka 4 korda rohkem jõudu antud pöörete momendil. Variaatoris on selline teema selle ehituse omapärast tulenevalt, et kui kiirust lisad kaotad kiirenduses ja vastupidi seega tasub teada, et variaatorid on tehases seadistatud optimaalsele tasemele. Nii kui isegi oled ehk juba aru saanud, siis ilma jõudu lisamatta ei ole võimalik saada kiirendust ja kiirust samal ajal, tavaseades variaator annab üldjuhul rohkem kiirendus lisa jõuga kui kiirust. Kuid jällegi variaatori ehitusest tulenevalt jõudu lisades on kiirendus parem ja kuna kiirendus akumuleerub kineetilise energiana siis saavutad ka lõppkiiruse kiiremini. Variaatoris jaguneb jõu lisamisel asi umbes nii: Mootori ülekantud jõud variaatoris 100 ühikut + [Lisatud jõud 35 ühikut(~umbes 72cc silindrist saadav jõud 4T puhul)] = 125 ühikut. Algne jõud 100 ühikut jaguneb cirka 75 ü. kiirendus, 10 ü. mehaaniline & hõõrde(ülekanne) tegur ning ülejäänud 15 ü. kiirus. Kuna variaatoris teadupärast on suuresti tsentrifugaalne jõud siis selle eripärast tulenevalt ei jagune lisajõud samaväärselt, antud näite puhul midagi sarnaselt: 35 ühikut algse 100 ühiku jõu baasil 20 ü. kiirendus, 5 ü. ülekande tegur ning 10 ü. kiirus. Ja arvutades nüüd protsentuaalselt, et näha millist mõju avaldab jõud variaatorile ja mida kujutab endast kiirendusel tekkiv kineetiline energia. 100 / 125 = 0,8 (75 + 20) x 0,8 = 76 (10 + 5) x 0,8 = 12 (15 + 10) x 0,8 = 20 - - - - - - - - - - = 108 Nagu näeme algsest mootori jõust siis 8% on enam vähem tegelik jõudluse kasv. Kuid pole põhjust imestada, nagu sai mainitud siis igasugune kineetiliselt energiast tingitud kiirus või kiirendus vajab umbes 4x rohkem jõudu, et 2x suureneda siis võime arvutada; 4 x 8 = 32 ehk 32% tõusis mootori jõud 72cc silkuga. NB: Kõik arvud on võetud internetist ja tegelik tulemus oleneb siiski konkreetsest masinast kuid crika peaks tulemused olema kõik samad !
okei, veits arusaamatu tekst oli aga... eks sain ikka targemaks küll, aga kas see silku hoorab rohkem mootoriosi kui variaator? Pole väga palju raha et muid juppe pärast osta asenduseks Äitah nõuande eest!
See 72cc silindri komplekt annab nii vähe kiirendust juurde. Sõber pani 75cc peale ja kiirenduse kasv oli ikka väga väike. Kuskilt olen lugenud, et need klapid võivad ka sellele silindrile väikseks jääda. Muidugi kui raha on, siis parem varjant osta ka veel uus silindri pea, mis on mõeldud suurema kubatuuriga silindrile, või siis vana ära portida.
Ega ma arvan et ma ei saa silkut osta kuna vanemad ei luba või mida iganes, on äkki kellegil veel heasi ideid või soovitusi?
Müü see asi maha ja pane see multivari raha otsa ja ytle vanaemale, et sul sünnipäev ja vanaema annab ka natukene ja siis osta endale mingi 2t ja kiirem.
Ainuke asi kuhu 4t oleks kasulik investeerida oleks vüimsam silku , ülejäänu on raha raiskamine , tean sest olen ´kõike varjante ise proovinud.