Surveaste, cc ?

Discussion in 'Help!' started by Matrix, Apr 1, 2014.

  1. Matrix

    Matrix Member

    228
    0
    16
    Tere targad. :)

    Räägitakse et kui silindri pead madalamaks lihvin siis tõstan surveastet ja mootor muutub võimsamaks..
    Järelikult siis teen silindri mahu ju väiksemaks ja mootor muutub võimsamaks ?
    miks siis ostetakse peale suurem silinder ntx 50cc asemel 70cc ? Kuidas saab silindri mahu vähendamine mootorit võimsamaks teha ?
     
  2. antsuke

    antsuke Member

    176
    0
    16
    kolvi käigu maht ei muutu, 70 kuubikulisel on silindri diameeter suurem ja kolvi käik põhimõtteliselt sama, seega maht on suurem ikkagi
     
  3. TUUR

    TUUR Moderaator Meeskonnaliige Moderaator

    1,137
    9
    38
    Mm, kust alustada. Teeme kiirelt ja lihtsalt. Mida enam õhku mida väiksemasse ruumi kokku suruda, seda kõvema paugu sealt kütuse süütamisel saab.
    Kui suruda 50 cm3 õhu ja 70 cm3 õhku sama suurde ruumi kokku, siis see 70ccm õhku on peale surumist tihedam (ja mida kõike veel), seal kütuse süütamisel toimub üldiselt võttes kiirem, jõulisem ja kuumem põleng. Kõike õigesti tehes saab kompressiooni tõstmisega mootori võimsust tõsta, kaasnevad aga ka ohud.

    Ehk siis üks asi on kindel, mida rohkem õhku suudad hästi pisikesse kohta kokku suruda, sinna õhu sisse veel kütuse ära mahutadaseda rängema põlengu saavutad. Ühel hetkel muutub põleng nii järsuks, et seda on väga keeruline taltsutada ja omakasuks pöörata.

    50 ja 70 kuupsentimeetrit on töömahud, ehk kui palju on alustuseks üldse võimalik silindrisse ainet paigutada.
    siis kolb surub selle koguse omakorda põlemiskambrisse. Kaane tasa-lihvimisega väheneb selle viimase ruum.

    Rolleril on seda lihtsam teha silindri alla õhema tihendi paigutamisega.
     

Jaga seda lehte