Tühikäigu reguleerimisest...

Discussion in 'Õpetused' started by rallitaja, Sept 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rallitaja

    rallitaja New Member

    3,139
    0
    0
    Kuna mul sai siiber igasugustest soovitustest foorumis - keerata karburaatori juures seda, teist ja kolmandat kruvi, kirjutan siia väikese õpetava teksti, milleks need kruvid tegelikult mõeldud on. Peaks abiks olema igasuguste lihtsama ehitusega mootorite sättimisel. Ei väida sugugi et kõik öeldu ka tõele vastab, iga masina juures on erinevusi. Seega ei saanud ülikonkreetseks minna.

    Tühikäigu reguleerimise tarvis on enamiku karburaatorite puhul kaks kruvi. Üks neist on alati segusiibri tugikruvi ja teine on kas segukruvi või õhukruvi. Seega eristatakse kaht sorti tühikäigusüsteeme - õhukruviga süsteemid ja segukruviga süsteemid.
    Segusiibri tugikruvi paikneb enamjaolt külje pealt vaadates segusiibriga ühel joonel. Õhukruvi jääb siibrist õhufiltri poole, segukruvi sisselaskekollektori poole.
    Segusiibri tugikruviga saab reguleerida, kui palju on segusiiber tühikäigul avatud.
    Õhukruvi reguleerib õhu kogust, mis on vajalik tootmaks segu, mida tühikäigusüsteem mootorile ette peab andma. Kruvi sisse keeramisel muutub segu rikkamaks ja välja keeramisel lahjemaks.
    Segukruvi reguleerib segu kogust, mis on doseeritud tühikäigudüüsi ja õhukorrektori abil. Kruvi sisse keeramisel muutub segu lahjemaks, välja keeramisel rikkamaks.

    Reguleerimisest:
    Esmalt kontrolli täiesti suletud segusiibriga et gaasitrossil oleks umbes 1 mm mängimisruumi. Pea meeles et tühikäiku reguleeritakse täiesti töösoojal mootoril, mistõttu oleks sobilik teha seda pärast pikemat sõitu. Külma või poolsooja mootoriga reguleeritud tühikäigusätted ei pruugi sooja mootori puhul enam head olla.
    Säti segusiibri tugikruvi abil mootori tühikäigupöörded normaalsest veidi (umbes 200 rpm) kõrgemaks. Seejärel keera segukruvi või õhukruvi sisse või välja, kuni leiad asendi, kus mootor kõige stabiilsemalt töötab.
    Kui sellega ühel pool, keera segusiibri tugikruvi vastupäeva, kuniks õige tühikäigu pöörlemissagedus käes. Olemaks kindel selles et mootori töö on stabiilseim mis saavutada võimalik, võib seda veel kontrollida, keerates õhu- või segukruvi.

    Õige tühikäigudüüsi valimine:
    Keera aeglaselt gaasirulli, ära ületa 1/4 (loe: neljandikku) selle käigust. Kui pöörded tõusevad uimaselt või ebaühtlaselt, on düüs liiga väike. Kui aga on summutist kuulda tuhmi, summutatud heli ja näha märgatavalt rohkem suitsu, on düüs liiga suur. Samad nähtused võivad esineda ka väga vale kruvide reguleeringu puhul.

    Õpetuse kirjutanud Kristjan J. Ilma luba küsimata palun mitte mujale ümber kopeerida!
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Jaga seda lehte