Peale lame kolv on mõeldud kasutamiseks Stage6 Racing-uga =) Ümar kolv on mõeldud Sport Prole, ilmselt müüja sai midagi valesti aru või ei osanud vaadata miskit. Ise-enesest vahva masin.
seda tean, et rakingul lame ja sprotil kumer kolb, olen mõlemaid silindreid peale pannud, ja mulgis kolvi järel käies seda ka mainisin, aga siis ei jaganud veel niipalju squishist jms, aga siis to müüja ütles et see ei mõjuta ja kuna pidasin teda targemaks siis selle ära ka ostsin. Iseenesest töötab normaalselt selle kolviga, aga jah, komp on ka madal, aint 7. Koguaeg nii olnud selle kolviga, samas kui teistel siin 11 ja peale isegi.
Vot, mul endal piaggio mootoril Sport Pro andis kompresiooniks natukene üle 12 kui sai kõik vajalik õigeks timmitud. Muidu kas ma olen millegist ilma jäänud või midagi valesti meeles aga minuarust oli sul polini forrace summutiks ju ? Või sa vahetasid/müüsid selle kikasele kogu terve masinaga ?
forrace ja mhr replica olid ühel teisel kutil peal, ei tule hetkel nimi meelde, aga ml on yasuni R koguaeg olnud ja on praegu ka ja ilmselt jääb ka see, kuna kevadel tahaks 125cc ligi võtta ja vaja selleks raha kokku hoida 8)
mõtlesin siis et kirjutan siia kah vähe mis vahepeal toimunud on jne, viimasest up-ist täpselt kuu aega möödas. Igatahes, juhtunud on niipalju et gondlid on minupoolt värviminekuks valmis, kõik mõrad, kinnitused jms on korda tehtud, hetkel on masin juppideks, puhastan kõik ära jne. Garaasis jäi silma kokkujooksnud kolb, uurisin seda vähe ja küsisin targematelt ka ja sain teada, et sellega peaks masina täitsa sõitma saama, niisiis proovin millalgi vana kolbi peale, vaatan palju kompressiooni välja annab ja eks siis otsustab kumb kolb sisse jääb. Sumpa mõlkidega ei teagi enam mida teha, vaatasin et teiselpool ka veel. :-x Kel kogemusi, andke nõu kuidas välja saada need, kui muudmoodi ei saa siis lõikan lahti ja pärast keevitab kokku tagasi. mõned pildid ka: kolb blokk pooleldi puhas sumpa mõlgid(vabandan, pole jõudnud kõike veel puhtaks teha) raam Häid jõule veel kõigile järgi ja ootame lund
keegi rääkis kunagi et sumpsi mõlkidest saab lahti, kui lased sumpsi vett täis ja paned miinuskraadidega kohta seisma , maj tea kas see on tõsi või keerab midagi perse .
Kui vesi jäätub,siis paisub ju. Metall külmaga teeb just vastupidist niiet ta kas toimib ning lööb mõlgid välja või siis lihtsalt lööb sumpa lõhki.
sumpa mõlkide jaoks olemas vastav rakis, kus hiljem tuleb vaid 4mm auk kinni keevitada. Veega saab plastpudelilt mõlgid välja. 8) Kuid üks võimalus siiski on, on ju katsetatud kaseeritud veega, kui see vedellämmastikku sukeldada, siis teeb pudel umbes sama paugu nagu torusiiliga aga torul või summutil ei tohi olla seljuhul avatud auke.
Mine kuskile värvitöökotta ja uuri , neil peaks ikka olema see KOkkpitt vms ma ei teagi kuidas seda nimetatakse aga sellega saab mõlgid välja tõmmata
Paar nädalat tagasi garaasist läbi käies jäi pilk rolleri peale pidama. Seisis teine seal seinaääres, kus ta juba peaaegu viimased 2 aastat on olnud, üsna nukralt. Lükkasin ta siis välja päikese kätte ja istusin korra peale. Koheselt tulid meelde kunagised suved mis masina nimel töötatud said, kõik kilomeetrid mida tagarattal mõõdetud sai, kõik õhtud garaasis, mis sujuvalt üle ööks läksid, ootusärevus esimese käivituse eel uue silindriga, peod kus käidud sai ja muud chillid mis kõik peetud sai. Samal hetkel sai peas selgeks, et selle masina ma nüüd korda teen, maksku mis maksab. Natuke eellugu ka. Oli aasta 2012. Nagu siin eelnevalt lugeda võib, jäi teema soiku umbes sealmaal kus olin ilusa pärla punase värvi suutnud ära rikkuda ning gondlid ootasid uuesti värviminekut. Gondlid said värvitud ning tahtsin proovida midagi uut, niisiis valisin uueks värviks matt musta. Kui gondlid kätte sain oli aga pettumus suur. Tulemus oli hoopis midagi muud kui ootasin. Loodetud täismatt musta asemel olid mul hoopis mingid rõvedad poolläikivad mustad junnid. Sellised ei liha ega kala värgid. See lõi juba tugevasti motivatsiooni maha. No egas midagi üle ei jäänud, uuesti enam värvi ka ei hakanud saatma ning ladusin masina kokku ära. Kuna vahepeal olin kätte saanud a1 kat. load ja soetanud omale juba ka suurema ratta, siis jäi masin garaasi seisma. Suve keskel ajasin masina jälle käima natukeseks, kuna suurema rattaga olid vahepeal jamad. Siis suutis üks sõber rolleriga teelt välja sõita ja vastu raudteerööbast. Huvitaval kombel suutis masinat isegi püsti hoida, seega kahjustada sai ainult põhjagondel, mis küljejala augu juurest mõranema hakkas. Sõitsin ise masinaga veel edasi ning paar päeva hiljem sain trahvi registreerimata mopi ja kindlustuse puudumise eest. Üritasin välja vabandada sellega, et arvasin et ei nõuta kuni 1. jaanuarini registreerimist, aga ei mänginud välja. Öeldi, et mingu ma võtku kohe arvele ja saatku neile registreerimistunnistuse koopia, et siis tuleb ilmselt miinimumtrahv(nii ka tuli). No läksingi siis mõni päev hiljem Paidesse arki masinaga. Arvelevõtuga probleeme ei tekkinud. Kui arkist koju hakkasin sõitma(ca 15 km), siis peale paari kilomeetrist sõitu lõi mootorisse tugeva vibra ja kohina sisse. Jätsin masina kohe seisma ning uudistasin natuke. Vänta lüües midagi imelikku ei tuvastanud. Mootor läks isegi käima, aga peale esimeste häälte kuulmist jätsin kohe uuesti seisma, sest see oli ikka jube mis sealt kostis. Hakkasin siis masinat koju lükkama. Krt 10 kilti ja suitsud olid ka just otsa saanud. Õnneks peale mõnda kilomeetrit sõitis sõbra isa Galaxyga mööda ja oli nõus masina taha kongi viskama ja mind koju ära tooma. See oli viimane piisk ning peale seda masin garaasi seisma jäigi. Uuesti hakkasin masinaga tegelema nüüd vist ca 3 nädalat tagasi, nagu üleval kirjutasin. Esmalt lükkasin välja päikese kätte ja vaatasin niisama masina üle, kust kohe midagi silma hakkab, mis ära teha tuleks. Seejärel hakkasin gondleid maha võtma, et saaks masina puki otsa seisma panna ning bloki alt ära võtta. Vajalikud gondlid eemaldatud, võtsin bloki alt ära ja hakkasin seda osandama. Kuna nüüd juba vanem ja mõistust peas rohkem, siis haamriga kallale ei läinud, vaid tegin algelise tõmmitsa, millega sai mängleva kergusega blokipooled lahutatud ning ka väntvõll ja laagrid bloki seest välja. Blokki lahti võttes tuli välja nii head kui halba. Hea oli see, et silinder ning kolb olid väga heas korras. Pididki olema, sest selle kolviga jäi läbisõit alla tuhande kilomeetri minu mäletamist mööda. Enne laialivõtmist mõõtsin veel kompressiooni ka ära, see oli minu mäletamistmööda sinna 11 kanti. Nüüd aga halvemast. Esialgu arvasin meeletu vibra ja kahina põhjuseks olevat väntvõllilaagreid. Lähemal uurimisel aga selgus, et süüdi oli hoopis kepsulaager. Nimelt oli kepsulaagris julgelt ca. 3-5mm loksu, niiet läks ikka väga hästi sellesmõttes. Oleks proovinud veel edasi sõita, oleks ilmselt kogu krempel laiali lennanud. Hetkel olengi kahevahel. Mul on olemas üks töötava SRR pealt tulnud 10k sõitnud stock vänt, millel on 2 aastaste külmkapis seismisega tulnud peale päris paras rooste. Dilemma siis selles, kas osta uus väntvõll või panna selle teisega masin tööle. Ise kaldun ikka pigem uue poole, kuna mul blokk ka porditud ning masin käis päris korralikult pöördesse, siis oleks endal hulga rahulikum magada, kui saaks ikka mingi tugevama vända sisse. Samas nüüd ikka ei taha enam üleliigseid kulutusi rolleri peale teha, kuna suurem sikkel ning lausa 2 autot olemas ja kõigi peale kulub raha. Aga sellest rohkemalt juba hiljem. Enivei, blokk laiali, siis pesin selle nii seest kui väljast puhtaks ja panin sooja katlaruumi kuivama. Hetkel rohkem teinud ei olegi. Edaspidiseks mingeid suuri plaane ei tee. Mingit kiiret projekti sellest kindlasti ei tule, sest hetkel koolis üsna kiired ajad, lisaks veel trennid ja nv-del vahepeal tööl kah, niiet rollerit ehitan siis kui aega ja jaksu on. Nokitsen tasapisi ikka masinat paremuse poole. Kunagi tahaks masina saada täpselt nii korda, nagu tehasest tulles a´la kõik tuled-viled-näidikud tööle jne. Asjad mis kohe meelde tulevad on temperatuuri ning kütuse näidik, need panid juba ammusest ajast villast, niiet nendega üritan millalgi midagi ette võtta. Lisaks veel tuleb välimuse kallal töötada: põhjagondli mõra ja 2 kinnitust ära lappida; esigondlil seestpoolt vist kolm või isegi neli kinnitust ära lappida, mis kukkumisega läksid; lenksugondlid üle käia ning üleüldse kõik gondlid omavahel korralikult istuma panna. Panen mõned pildid ka, muidu kisub kole üksluiseks. enamvähem sellisena ma ta garaasist välja lükkasin, päris algset pilti hetkel ei leidnud. Siin pildil juba osad gondlid eemaldatud. (tagatuled on tegelikult need suundadega lexused, mis muidu on kroom ümbrisega. Kui tagal ülepanin, siis ümbrised läksid ribadeks aga sisud jäid imekombel terveks, niiet praegu on lexus sisud originaal ümbriste sees. Üritan sinna millalgi läbipaistvad klaasid hankida.) Siin siis bloki poolitamine. Kellel midagi arusaamatuks jäi või tahab midagi teada siis küsige aga. (Muide see kild mis blokist väljas on, on mul täitsa olemas ja proovin selle lähiajal tagasi panna, kui kuskilt vedelmetalli leian.) sinisilm SRR vänt, mille kasutuselevõttu kaalusin aga suure tõenäosusega jääb ikkagi riiulisse Praeguseks kõik, sai paras romaan ikka kokku kirjutatud siin õhtutega. Uuendusi hakkan edaspidi lisama ka esimesse postitusse, on vast lihtsam jälgida. PS! pakkuge piaggiole väntvõlle!