ega jamh , endal pidevalt rekkameestega probleeme ,ükskord oli hea et ma sinna rataste alla ei jäänd ise sõitsin parempoolses reas ja ta läks mul nii ligidalt mööda et rolleri peegli ja rekka vahe oli max 10-15cm polnd rohkem ruumi teeäärde ka tõmmata kuna oli kõrge teeserv , siis jooksis küll elu silmeest läbi kuna se on ikka jõhker kuidas need autojuhid teevad mõnikord , isegi paljud teevad tavalise sõiduautoga ka ni .. ja mõned eiravad ültse rollereid ng neid polekski jällegi tuua näide kui sõitsin kodu poole ja sis keerati mul täiega ette mingi fordi autobussiga .. se ajas nii närvi . :roll: kuid eespool öeldus lause oli vägaõige tõesti on vägaraske rolleritega ellu jääda sp ei ronigi kuhugi maanteedele üritan võimalikult palju sõita mööda kõrvalteid. Aga jamh , lugege kindlalt se juhend läbi algajad juhid ..se tõesti vägahea õpetus , respect
siis sellel juhul peategi ostma korraliku rolleri ja selle nii ära tuunima et teist enam mööda ei suudeta sõita 8)
phmts keeratakse ette kuna teatakse, et roller sõidab nö 45km/h ja arvestavad sellega aga mõni sõidab tegelt 90km/h aga noh see selleks. Mul endal linnas isegi ette keeratud, kuradi 30ala oli mingi pensionär sõitis minust nagu postist mööda :d täiesti haige . ja siis on mul mingi idioot ees nussind piduritega, ise olin jumala kaugel temast aga ma ei tea mis tal oli pidurdas j2rsku ees kiirendas ja nii mitukorda -.-
kirute siin rekkasid .. mul omal sellised seigad olnud.. nimelt parkides kohale . ja jaades istuma peale oodates inimest, siis uks tont tahtis parkimis kohale sisse soidata .. aga sai pidama ja parkis eemale .. siis tuli ja utles veel mull et mis sa siin laialt istud nii sama .. deem siis ma motlesin et kas sina ostsid load !! jargmine siis nii et parkisin siis ilusti kenasti ara ja kujutate ette mingi tont pargib ennast minu taha.. ja siis marsib ruttu autost valja .. ja passib et akki ma lahen minema jne .kas ta pidi siis minu taha just parkima .. . egas ma ka ulbe astusin veel eemale ka .ajasin sobraga ja oega veel juttu ka ,,,. ml suht suva mida nad motlevad .. tegelt ma motlen et voiks ikka linna valitsusele ettepaneku teha et rolleritele oleks oma parkimis ala... oleks tore ju .. saaks nii monegi naljahamba katte ..
heh päris huvitavaid asju võib siin lugeda kokku aga jh rekkajuhid hirmutavad vahepeal tõesti ära kasvõi sellega kui nad sul perses sõidavad käin igapäev linna kooli maalt 25km ja sis rekad sõidavad vahepeal 15km taga ja sis kui mõõda lõpuks läevad sis kh ulme ligidalt ja hakkava ees toppama sis 1 mingise rohelise maasturiga on kh vinge vana käivad kh kusagilt maalt linna tõõle ja sis sõidavad iga hommiku minust mõõda ja sis mõõdavad kiirust mul ja nsm lehvitavad ükskord ronis isegi aknast välja poole kerega aga jh kõige sitem on kui autojuhid innapeal jebima hakkavad ees pidurdama lambist, eriti veel päikse paistelise ilmaga :-x aga pm teemasse kh natuke et jh kui ikka sõidad enamvähem normaalse kiirusga ja suunda näitad ilusti kui näiteks vahele tahad saada sis ikka lastakse üldjuhul
Igapäevaselt olen autojuht liikluses, kuid sain sõbralt nädalaks rolleri laenuks. Selline lahe vana Vespa. Autojuhina ma rollerijuhte omast arust nagu ei ahista ja suhtun piisava respektiga, kuna ammustel aegadel olin ise usin mopeedi kasutaja ja mäletan veel mis mulle autojuhtide juures ei meeldi. Aga nädalast ajast Tallinna kesklinna liikluses erinevatel aegadel kujunes mingi oma arvamus ja tekkisid tähelepanekud. See Vespa on piisavalt hea kiirendusega, et üldiseltjalgu mitte jääda ning see on minumeelest väga oluline moment. Ohutuse tagamiseks pead olema võimeline liiklusvooga kaasa minema. Lugesin eelnevalt ka liiklusseadust. Seal on ühe olulise punktina see muudatus, et rolleriga võib sõita jalgrattateedel. See on tipptundidel eriti oluline moment. Saab rahulikult ja ohutult autoderivist mööda ning kasutada saab ulmelisi metsaradasid, et vältida kilomeetrite pikkuseid ringe. (ida ja lääne tallinna vaheline liiklus) Sellegi poolest tunnetasid päris mitmete autojuhtide (rohkemate kui autoroolis olles) kas just halvustavat, aga üleolevat suhtumist kindlasti. Praktiliselt alati kiirendasin valgusfoori tagant ette (kui olin valgusfoori taga esimene). Põhiliselt selleks, et jalgu mitte jääda. Kuid üsna mitmetele käis selline asi valusalt ego pihta ning nad pidid ilmtingimata minust ja minu rollerist mööda saama. Kas siis teadlikult kiirust märkimisväärselt ületades (pea alati sõitsin 60km/h gpsi järgi) või siis ohtlikke manöövreid tehes - mööda saades keerati ette ja pidurdati järsult et järgneva valgusfoori taha seisma saada, lõigates sedasi minu pidurdusteekonda palju lühemaks. Ning mingipärast olid sellised egoga tüübid enamuses vahtralehed, kuigi liikluses moodustavad nad vähemuse. Ilmselgelt tegutseti mõtlematult ning mingi hetke emotsiooni ajel. Kuid jah, tihedas tipptunni liikluses on rolleril omad eelised ning kohustulik peab olema võime kiirendada kaasa koos ülejäänudliiklusvooga. Lisaks peab olema külma närvi, et mitte ärrituda mõne manöövri pärast ningenda õiguseid liikluses peab samuti teadma ja kasutama kindlakäeliselt. Kui sa ikka ei taha, et parajasti keegi sust mööda sõidab, kuna sa pead seda ohtlikuks, siis sõida rahulikult keset teed. Auto ja roller ei pea korraga ühele sõidurajale mahtuma.
Lisaksin oma poolt paar nippi. Väikestel ringteedel käitu nagu vasakult tulijal on eesõigus, isegi kui ta pole veel ringile või sinu juurde jõudnud. (Edit: Mõtle seda nii, et vasakult tulija ei näe sind, ei tea et sa seal üldse oleksid, ning kui näeks sind, siis ta ei plaani mitte midagi teha et sinuga mitte kokku põrgata) Paremakäe reeglitega ristmikel, isegi kui sul on õigus, tasub hoogu maha võtta. Kui tuleb välja et ikkagi vasakult tulija ei jää ootama, on suurem võimalus et saad pidama. Vihmaga ning märja teekattega ürita vältida teemärgistustel sõitmist, veelgi enam nendel järsku kiirendust või pidurdust. Märjana on need tihti sama libedad kui jää.
Tuletan meelde, et meil on juba päris mitu aastat uus seadus kehtimas, kus on päris palju muudatusi. Ka sellest ajast, kui see välja tuli. https://www.riigiteataja.ee/akt/117032011021 Kui kõike ei viitsi lugeda, jäta välja punktid, mida sul kindlasti vaja ei ole või mis on common sense. Mida rohkem loed, seda rohkem tead oma õigusi ja kohustusi. Mõned tähelepanekud, mida paljud ei tea: -Poe parklas kehtib parema käe reegel, kui liiklusmärk ei nõua teisiti. Peast tean öelda, et Lasnamäe Maksimarketi/Bauhofi ja Rocca Al Mare parklas on "anna teed" märgid. -Seisvast autost tohib mööduda jalgratta ja mopeediga paremalt, kui auto ei ole andnud märku paremale keeramiseks - kui ukse lahti teeb, jääb tema süüdi. Sina lihtsalt arvesta, et iga auto võib ukse lahti teha ja sina saad rohkem haiget. -Juht peab hoidma ohutut piki- ja külgvahet - kui tahab asjatult mööda trügida ja sa kogemata lajutad küünarnukke nii, et peegliga pihta läheb ja siis võid hakata jope keemilist pesu nõudma. -Seisev sõiduk ei saa süüdi olla (v.a. kui ta on põhjuseta keset teed, pimedas märgistamata või halva nähtavusega kohas). Siinkohal on jälle trügimine teemas - kui sina seisma jääd ja teine pihta nühib, on tema süüdi. Sellises olukorras on vaja tõestust, et sa ei liikunud. -Kollase tulega tohib ristmikule sõida, kui pidurdamine tähendaks ristmikul või ülekäigurajal seisma jäämist. Rolleriga ära seda punkti politseile ütle - rolleri pidurdusteekond 45km/h pealt on u. 10m (meie saime 9m mõlema piduriga, 20m ainult tagumise piduriga, 15m esipiduriga). TÜV nõue ütleb 30 või 35m. Kui autoga seda tahad kasutada, pidurda enne ristmikku, et videosse su pidurituled jääks. -Helkurit peab kandma pimeda ajal IGALPOOL (asulas ja asulavälisel teel) Kõike seda saab ja võib ära kasutada, kui veendud enda ohutuses ja liiklusseaduse nõuete täitmises. Kindalsti soovitan kõigil osta kaitsmetega riietus ja mingisugunegi kaamera, millega vajadusel õnnetusi registreerida. KUI LOED SEADUSE HOOLEGA LÄBI ja tahad politseiga vaielda ja õigust nõuda, siis VEENDU oma sõiduki vastavuses seaduse nõuetega - kui kasvõi üks pirn läbi, siis saad maksimaalse. Politseile ei meeldi vaidlust kaotada. Ära unusta, et ka politseinik on inimene ja temaga ei pea tüli norima omaenda vigade pärast. Mida viisakam oled, seda parem tuju tal on ja ei noki iga asja pärast. Seaduse punktidele saab ka viisakalt vihjata ja viidata.
Kui auto tagurdab oma nö pesast välja parkimiskohal, kas siis tuleb ka arvestada paremakäe reegliga? Ala, ta tagurdab mulle sisse, mina liigun otse, kuid minul on parem käsi kinni (st, just sealtpoolt auto tagurdab)
Tagurdaja peab ALATI teed andma. Ükskõik kellele või millele ja ükskõik kummast suunast. Teinekord võib poeparklas jäädagi ootama, kuni inimesed hanereas mööda jalutavad. Kahe tagurdaja puhul on juba keerulisem. Siis peaks loogiliselt lähtuma jällegi parema käe reeglist. Seaduses on selles kohas väike auk. § 17. Tee andmise üldised kohustused (5) Mitterööbassõiduki juht peab andma teed: 6) tagurdades kõigile liiklejaile § 35. Juhi kohustused jalakäija, tasakaaluliikuri juhi ja jalgratturi ohutuse tagamisel (2) Lisaks käesoleva seaduse § 17 lõikes 5 sätestatule peab juht andma teed jalakäijale: 1) tagurdades;