tõsta ei saa kuna siis ASS jääks kolb akende tasapinnast madalamale E: rallitaja jõudis ette ju :roll:
Ma oleks ehk mõelnud mingit paksu metallist tihendit, silindri ja silindripea vahele, agano, kui nii on õigem, siis on õigem. Küünla alla lähevad mingid seibid siis?
Ma mõtlesin ka, et silinder tuleb kolviga tasapinda tõsta, sp küsisin mis materjalist tihend tuleb :roll: Aga kui kolb hakkab vastu küünalt käima, siis on geomeetrilise mõtlemisega küll midagi pahasti.
Kuna väntvõll on 43mm käiguga ja silinder on 40mm siis tuleb silinder sättida kõrgusele mis on kõige optimaalsem. Kui paneksin silindri täiesti alla,siis läheks töötakt pikaks ja gaasijaotus hiliseks,seega jõud oleks madalatel pööretel. Samas,kui silindri alla panna paks tihend ja silinder üles tõsta, muutuks gaasijaotus liigvaraseks ja mootor töötaks väga kõrgetel pööretel ja madalatel pööretel poleks jõudu. Sellepärast tuleb silindri paika saamiseks kasutada kraadiketast. Kuna kolvi käik on pikem,siis hakkab kolb silindrist veidi välja käima ja silindripeale on vaja põlemiskamber lõigata sügavamale nii,et kolvi ja silindripea vahe jääks 0,5-0,65mm (squish). Edasi on vaja paika saada põlemiskambri maht ,mahu suurusest sõltub surveaste. Mahtu saab mõõta õliga,mida lastakse süstlast põlemiskambrisse,saadud kogus jagatakse töömahuga Näiteks highend standard silindrite gaasijaotus pannakse paika squish vahega, mis on reeglina kirjas silindri passis. Selleks on silindriga on kaasas aumiiniumist erineva paksusega tihendid millega saab seda reguleerida. Kuna minul oli ebastanadartne olukord,siis tuli asja lahendada teisiti,algatuseks panin paika silindri ja sealt lähtuvalt juba squish'i jne... Edasine plaan on mootoriga järgmine. Kuna malm rõngad MHR silkus vastu ei pidanud,siis tavakolbi seal kasutada ei saa. Teisalt on kohe teine jama,kui tellida originaal kolb,siis seal on rõngas jällegi liiga üleval ja see hakkaks silindrist välja käima. Seega MHR silku kasutamine ei tule kõnealla. Edasised katsed jätkuvad originaal silindriga. Järgmine nädal peaks kätte saama 12 sõrmega CPI kolvi,siis tegeleb asjaga edasi
Ei saa kajuks,malm rõngad on 1,5mm paksud ,aga terasrõngas 1,0mm. Pole hullu,proovib originaal silindriga asja lahendada
täna mõtlesin ise kh selle peale. Kas nii ei saaks teha, et viid mhril näiteks rõnga alla poole ? aga siis läheb see jaotuse värk sassi seal jne raudselt. :roll:
kui nt kolb on malm kolvirõngaste jaoks mõeldud ja paned teras rõngad, siis hakkavad nad valesti paisutama üksteist ja kottijookmine on kerge tulema
Sain täna kätte Duell.fi kataloogist tellitud Naraku 12mm sõrmega kolvi,hind 21€ ,minuarust väga normaalne kolb selle raha eest. Peale läheb originaal silinder, muutsin veidi ka väljalaske akna kuju, see peaks silindrit veidi võimsamaks tegema. Väljalaske ava jätsin endiselt ovaalseks nagu see on tehasest,ainult õige pisut suurendasin. Igatahes homme tahaks Betale selle silku peale panna ja kusagilt puhta teelõigu leida,et asi ära katsetada.
Seda küll,aga minul siin on endiselt täielik jääaeg. Katsetamiseks pean rolleri autopeale panema ja viima kohta kus tee puhas.
Nii, Panin mootori kokku ära ja võin öelda,et selle originaal silindriga saab asja oluliselt kergema vaevaga käima. Nimelt originaal silinder on veidi kõrgem kui malossi ja teiste tuuning firmade silindrid,seega silindri alla pole pakse tihendeid tarvis. Sättisin silindri sellisele kõrgusele,et väljalaske akna avanemiskraad jäi 93,2*(Malossiga MHR silkuga oli see 91,5*) ja silindri alla läks ainult üks alumiinium tihend, paksusega 0,3mm. Silindripea panin sama mis sai tehtud MHR silkule ja surveaste sellega hetkel 14,5:1 mis peaks olema sport klassi silkule üsna kohane. Proovisõit: Kuna kõik on rolleri küljes sama peale väntvõlli siis oli väga hea tunnetada vahet mis muutus. Muidugi muutus see mida oodata oli, väändemoment paranes väga oluliselt ja koheselt tahtis mootor raskemaid rulle, kuna hakkas muidu tühja käima. Kohalt kiirendades kerib gaasiga ratta maast lahti vabalt,tagale saamine pole mingi probleem. Samas, mingeid uimamisi ega auke pole,töötab täiesti ühtlaselt. Kahju ,et dünopink maha müüdi ,oleks väga huvitav näha olnud mis siis tegelikult toimus. Hetkel mootori list: Silinder originaal (väljalaske akna kuju muudetud) Väntvõll Italkit ,käik 43mm ehk 3,8mm pikem kui originaalil Dellorto 17,5 Süüde Polini Summuti Tecnigas Trek Vario Top Perfomance Muide,ainuke vario millega pole mingeid käiguvahetusi. Ülejäänu on originaal