Valmistajakiirus ongi 45 km/h ja seda ei tohi ületada muidu masinat lihtsalt ei loeta enam mopeedide ja rollerite kategooria alla.
Mida sa ropendad selleasemel, et üleval oleval lingil kohtuotsus läbi lugeda. Nagu puupeadega räägiks Justnimelt analoogne juhtum, mis praegugi. Arva ära, kes kohtus võitis? :wink: Ülla-ülla! Tarkpead taskus...hakkasingi juba ette kujutama, et olen loll :lol:
No kas Teile hakkab koitma? Eesti liiklusseadus nõuab, et VALMISTAJA KIIRUS ehk tehas peab garanteerima, et sõiduk ei läheks üle 45km/h. Selleks ongi piirajad, nende eemaldamisel lähevad nad 70 ja +kn/h. Pealegi riigiteatajas: Mootorratas on külghaagisega või külghaagiseta kaherattaline mootorsõiduk, mille sisepõlemismootori töömaht on üle 50 cm3 või valmistajakiirus on üle 45 km/h. Seega võib sul olla 50ccm mootorratas!!!!! Mopeed on kahe- või kolmerattaline sõiduk, mille sisepõlemismootori töömaht ei ületa 50 cm 3 ja valmistajakiirus ei ületa 45 km/h. https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12988858 Kutt võitis kohtu tänu sellele, et seal ei jagata asjast sellist matsu, tuleb lihtsalt selle kallal natuke mõelda, pealegi ei teostatud ekspertiisi! Kasutaja aprill27, mina ei soovita kohtusse pöörduda, kuna eelnev juhtum toimus 2004. aastal! Ma ei oletolleaegse mõistega ei ole nii kursis. Nüüdseks on aeg edasi läinud ja need liiklusseaduse punktid on tehtud endale ilusti selgeks! Sinu võidu võimalus oleks minimaalne (kui sul veab ja satud sellise otsa, kes asjast midagi ei jaga).
Pole vaja mulle siia kopida tekste, et mis on mopeed ja mis mootorratas. Tean neid isegi. Ekspertiisi EI teostatud ju ka praeguse juhtumi korral. Seega politsei ei saa väita, et tegemist on mootorrataga pelgalt valmistajakiiruse ületamise pärast. Kordan ja jäängi kordama, et valmistajakiiruse 45km/h ületamine ei tee mopeedist mootorratast! Küll aga ümberehitamise läbi. Muidugi on 50cm3 mootorrattaid. Näiteks meil illegaalselt ringivuravad 2 taktilised Zid-id. Tehaseandmetes 49cm3 ja VALMISTAJAKIIRUS 50km/h. 2004 aasta kehtinud liiklusseadus kehtib ka tänapäeval. Oled vist advokaatidest ja kohtunikest targem? On sul vastupidiseid kohtulahendeid pakkuda?
EI ole küll vastavaid koole lõpetanud, kuid selle juhtumi võidaks kindlasti! Saad aru, tollal lihtsalt ei osatudki midagi teha, üldse ime, et maha võeti. Ise sõidan ringi liikluses juba 2000/2001 aastast! (olin siis minig 12.aastane). Kordagi ei peetud kinni ega midagi, siis polnudki õieti rollereid. Nüüd asi karmim ja inimesed rohkem kursi ennast viinud. Selle väitega võidaksingi, et liigub tehase seadistusega lubatust rohkem! Kui tõesti tehase paberid näitavad, et asi ei tohiks liikuda üle 45km/h ja ekspertiis näitab, et midgi muudetud/eemaldatud ei ole, siis on see tehase enda süü (ainuke võimalus trahvist välja vingerdada tarbijakaitseameti abiga). Seega on edasimüüa nn määrinud pähe mopeedi, mis tegelikult peaks olema mootorratas! Vot.
Valmistajakiiruse all mõistetakse sõidukile valmistaja poolt määratud suurimat sõidukiirust. Liikluseeskirja § 126 kohaselt ei või sõidukiirus ületada valmistajakiirust. Seega ei ole tehas, müüja või teab kes süüdi, et seda ületasid. Alla mäge, tagant tuul, imekerge juht jne. tegurite abil on võimalik seda ületada niikuinii. Naljakas, kui nii koheselt mootorrattaks tituleeritakse. Ja õnneks ei tituleerita ka, kui ise ei lase endale pähe istuda. Oleksid oma võidus ikka kindel? Nimetasid eespool kohtukulle 2004a ebapädevateks. Juhtum aastast 2002 ja ei ütleks, et kohtukullid ebaprofessionaalselt tegutsesid. Kiirelt tuli välja, et mopeed ZID ei olegi mopeed vaid mootorratas ja hiljem üldsegi pole mootorsõiduk, kuna puudub ka tüübikinnitus. http://www.riigiteataja.ee/ert/ert.jsp? ... &id=601902
No ise väidad ka veel nii aga ikkagi ajad oma jonni TEHAS JA MÜÜA PEABKI TAGAMA, ET SEE EI SAAKS ÜLETATUD!!!!!!! Nad ei või sulle müüa 90km/h välja mineva 49ccm sõiduki mopeedi pähe!
Oot, mis jonni ma ajan? Mina väidan, et siin kurtnud poisil on vägagi suured lootused see asi vaidlustada ja ka võita, sina aga vastupidi. Jonnist on asi kaugel. Ei kullake, tehas seda siiski ei taga. Müüja veelvähem. Tehas ütleb, et valmistajakiirus on 45km/h, see on suurim lubatud kiirus millega võib antud mopeediga sõita. See on juba sinu probleem, kui kiiremini sõitsid ja vamistajakiirust ületasid. Küll aga üritatakse seda piirajatega võimalikult 45km/h lähedal hoida. Näiteks mõnel vanemal nõukaaegsel veoautol on tehasepoolt suurim lubatud kiirus 70km/h. Isegi vastav märk peab autol taga olema. Auto on võimeline küll seda kiirust ületama, aga seda teha EI tohi. Kas ikka väidad, et 45km/h valmistajakiiruse ületamine teeb mopeedist automaatselt mootorratta? Näiteks sõites mäest alla ja ületadest ettenähtud valmistajakiirust? Kuidas sulle midagi ajunupu vahele ei jõua, sellest ma aru ei saa. Mäest alla või ükskõik millisel teisel põhjusel võid(tegelikult ei tohi :wink: ) sa kasvõi 100km/h ´fööni´ lasta. See EI tee sinu mopeedist veel mootorratast! Ja ma arvasin, et hommik on õhtust targem
Siin on nüüd tõene jutt Ning politseist õeldi.Et aastal 2008 loetakse mopeedi mis ületab 45km/h mootorattaks!! Otsuses leiti, et hoolimata sellest, et kõnealuse sõiduki mootori töömaht on 49 cm3 ja valmistajakiirus 45 km/h, ei saa seda pidada mopeediks, vaid tegemist on mootorsõidukiga. Sõiduk, mille tegelik kiirus ületab oluliselt valmistajatehase kiiruse
Seadusi EI ole ju muudetud. Kus on kirjas, et nüüd äkitsi loetakse valmistajakiiruse ületamisel mopeedi automaatselt mootorrattaks? Mis seadusepügala alusel? Nii lihtsalt nüüd ka ei saa, keegi arvab kuskil politseis, et sel aastal teeme niimoodi hoopis. Seadused võetakse vastu riigikogus. Mina läheks sirgelt kohtusse! Ma soovitan sul tungivalt Indrek Sirgiga konsulteerida. Konsultatsiooni eest kirvehinda ei küsita, kui sedagi.
Kaua sa seda korrutada mõtled? Kuskil EI ole sõnasõnalt kirjas, et ei tohi. On kirjas, et valmistajakiirus ei ületa 45km/h. Sõitja ei tohi seda ületada. Asi on sõnastuses ja seadustest võib igasugu asju välja lugeda ja väänata. Samuti ei tohi ka teatud teised sõidukid, aga ikkagi lähevad. Mis nüüd saab? Sõitja ise EI tohi seda valmistajakiirust ületada. Eelnevalt ju kirjutasin ,et kui mäest alla läheb(füüsikaseaduste vastu ju ei saa) mis siis saab? Drag, räägi mis siis saab? Kuulan huviga. Väike kopeering siia 2008 mai kuu jutsust: Vastab Põhja Politseiprefektuuri liiklusjärelevalve talituse komissar Riho Tänak: Kiiruse mõõtmise seadmed on põhimõtteliselt nii Eesti kui ka Soome politseis ühesugused ja ühesuguse tööpõhimõttega. Nende meilgi kasutusel olevate seadmetega on võimalik mõõta nii rolleri, mopeedi kui ka mootorratta kiirust. Selle tulemuse põhjal ei saa me aga öelda, kas see on tehase valmistajakiirus või selle ületamine. Iga mopeed ja roller omab ju oma tehnilist spetsifikatsiooni ja valmistajatehas on neile oma piirangud ette näinud. Kuid seda, kas rollerit või mopeedi on nii palju muudetud, et ühest tüübist on saanud teine, saavad Eestis tuvastada vaid oma ala eksperdid. Seega – kui politseil on selline kahtlus – saadetakse sõiduvahend täiendavasse ekspertiisi. Mingi korralagedus politseis või. Üks ütleb, et mootorratas ja teine jälle, et kindlaks teevad selle ekspertiisid.
Tead, tule urust välja inimene. EI lähe sul ükski sõiduk üle valmistaja kiiruse! (Yamaha, Benelli, Aprilia, Scania, Volvo) Rekkadel valmistaja kiirus 90km/h (PIIRATUD, kuigi võimeline enamaks) ja ei lähe ta sul mäest alla, seepärast ongi välja mõeldud selline vidin nagu PIIRAJA! Samamoodi ostan endale 25kw piiranguga R1, kuid ekspertiisi viies on ta 139kw (mina piirajaid eemaldanud ega midagi ei ole, ega asjast suurt ei jagagi), siis on vastutajaks edasimüüa ja tehas! Ainuke pääsetee trahvist on, kui selle supermoto või mis ta oligi tehase paberid lubavad max kiiruseks (valmistajakiirus) 45km/h. Tehase piirajad/vidinad küljes, siis saab trahvida edasimüüat/tehast, kuna tegu on kauba pettusega, kuna müüdi mopeedi pähe, kuigi on tegu mootorrattaga. Kui sina aga eemaldasid piirajad, siis vastutaja oled sina!See et ta sul läheb 80km/h välja aga sõidad 45km/h ei tee temast mopeedi! Saa aru Eestis on selline seadus, ega ma siis eda välja ei mõtle! Ära aja siin mulli lõhki, kui ise täpselt asjadest ei tea.
Hahha okei , kõik õige, aga mine tähe 114 tee mõne tsinsuga proovisõit mis 49cc ja spido kerib põhja haledalt, ja läheb üle 60-ne seal pole piirajatest haisugi, vähmemalt minul oma esimese rolleriga seda polnud .
Jajahh DDF, sina tead seadusi läbi ja lõhki, isegi juristidest ja kohtunikest oled targem :lol: Ma saan aru, et tiinekatel PEAB alati õigus olema Kisate siin, et roller ei tohi ja on täpselt piiratud 45km/h sõitma ga milleks on välja mõeldud liikluseeskirja § 126 p 1. Juht ei tohi sõita kiiremini valmistajakiirusest. Justnimelt sellepärast, et mopeedid on võimelised valmistajakiirust ületama. Soovitus sulle, uuri veel targematelt juristidelt ja usu, politsei ei saa automaatselt valmistajakiirust ületavat mopeedi tituleerida mootorrattaks. Uuri, ja siis räägime edasi.
Uuritud, ja mis sul nende tiinekatega on, ei saa ru :roll: Teil endal paistabl mingi probleem olevat, kui kogu aeg mainitakse aina tiinekad ja tiinekad (kripeldab midagi või)... Ma sellest east juba ammu välja kulla noormees :lol: Ma juba rääkisin, et vastavat kooli ei ole lõpetanud, kuid kui asi nii, siis vb tõesti mõnes kohas ole ju siis targem. Väidad siis, et Sina oled mingi ekspert või? TO Onestep: Tegelikult ta ei tohi minna, kui ta on mopeed, ma räägin ju, et riisikad lähevad pea kõik üle!
Kus on kirjas, et ei tohi minna. On kirjas, et valmistajakiirus ei ületa 45km/h. See tähendab valmistajatehase poolt antud norm/max kiirust, mida sõitja ei tohi ületada. Selliste sõnaväänamistega kohtus tegeletaksegi. Riisikad lähevad üle. Ja siis. Kõik tehasedokumendid ja tüübikinnitused kinnitavad, et tegemist on siiski valmistajakiirusega 45km/h mopeediga.
tra lõpetage ära nagu väike tita oled sa Haug vms, arutage PS-is seda edasi, jutt on ikka politsei tegevusest mitte kiiruse ületamistest