Re: Rolleri, arvele võtmisest natukene. Alates esimesest juulist 2011 ilma kindlustuse ja numbrita sõita ei tohi!
Re: Rolleri, arvele võtmisest natukene. Inimesed ei oska või ei soovi lugeda....teen siis copy paste: Juhiluba ei nõuta: AM-kategooria mootorsõiduki (mopeed) juhtimisõigust või piiratud juhtimisõigust ei nõuta isikult, kes on sündinud enne 1993. aasta 1. jaanuari. AM-kategooria mootorsõiduki juhtimisõigust ei nõuta kuni 2013. aasta 1. jaanuarini ka isikutelt, kes olid käesoleva seaduse jõustumisel 16–17-aastased. Mopeedi juhtimisõiguse saamiseks peavad isikud, kes olid käesoleva seaduse jõustumisel 16–17–aastased, sooritama üksnes teooriaeksami. Mopeedi ja mopeediga võrdsustatud sõiduki juhtimiseks ei nõuta juhiluba ka isikult, kelle alaline elukoht ei ole Eestis. Mopeed ja mopeediga võrdsustatud sõiduk ei pea olema registreeritud, kui mopeedijuhi alaline elukoht ei ole Eestis (eeltoodud regulatsioon tuleneb Viini 1968.a. teeliikluse konventsioonist). Kindlustus Kuna uue liiklusseaduse kohaselt on mopeed mootorsõiduk, siis alates 01.07.2011 laieneb mopeedidele ka kohustuslik liikluskindlustus. Liiklus • Sõiduteega lõikumise kohale mööda jalgrattateed lähenev mopeedijuht peab vähendama kiirust ja ületama sõidutee jalakäija tavakiirusega. • Mopeedijuht peab jalgrattateel sõites andma teed trammi- või bussipeatuses seisvale ühissõidukile minevale või sellelt tulevale jalakäijale. • Mopeedijuht võib mööduda seisvast või aeglaselt liikuvast sõidukist paremalt, kui selleks on piisavalt ruumi ja selle sõiduki juht ei ole andnud märku parempöördeks. Lubatud kiirus • Mopeedijuht ei tohi sõita kiiremini kui 45 kilomeetrit tunnis, pisimopeedijuht kiiremini kui 25 kilomeetrit tunnis (§32lg3). Registreerimine • Enne käesoleva seaduse jõustumist kasutusel olnud mopeedid, välja arvatud pisimopeedid, peavad olema registreeritud ühe aasta jooksul käesoleva seaduse jõustumisest arvates, st hiljemalt 01.07.2012 (§ 264 lg6). • Kasutusel olnud mopeedid, millel puuduvad sõiduki maaletoomise ja tollivormistuse lõpetamist tõendavad dokumendid ja/või sõiduki seaduslikku omandamist ja valdamist tõendav dokument, registreeritakse omaniku kirjaliku kinnituse alusel sõiduki seadusliku omandamise kohta, kui nimetatud dokumentide taastamine ei ole võimalik (§264 lg 5). Mopeedi registreerimise eest tasutakse riigilõivu 9,58 eurot. Mopeedi registreerimismärgi väljastamise eest tasutakse riigilõivu 6,39 eurot. Tehnonõuded • Kuigi uue liiklusseaduse kohaselt on mopeedid mootorsõidukid, vabastatakse mopeedid perioodilistest tehnonõuetele vastavuse kontrollist (ülevaatusest). Mopeedi vastavuse kehtestatud tehnonõuetele peab tagama mopeedi omanik või vastutav kasutaja (§ 72 lg 1 ja § 73 lg 1). • Tehnonõuded mopeedile ning nõuded nende varustusele kehtestatakse majandus- ja kommunikatsiooniministri määrusega (§ 73 lg 11). Ülemineku perioodi jooksul, st ühe aasta jooksul käesoleva seaduse jõustumisest arvates (hiljemalt 01.07.2012) registreeritud mopeedidele kehtivad määruses leebemad nõuded, mis arvestavad ka vanemate mopeedide tootjapoolsete tehniliste tingimustega. • Alates 01.07.2012.a registreeritavad mopeedid peavad omama Euroopa Liidu ühtsed kogusõiduki tüübikinnitust (olema sertifitseeritud) nagu on kehtestatud majandus- ja kommunikatsiooniministri tüübikinnituse määrusega (§ 78 lg 5). Ühtlasi peavad alates 01.07.2012.a registreeritavate mopeedide tehnonõuded vastama (nt tuled, müra, heitmed) Euroopa Liidus kehtestatud nõuetele (olema sertifitseeritud). • Mopeedijuht ja mopeedil sõitja peavad kasutama (E-reeglile nr 22 vastavat) motokiivrit Ise lähen nädala jooksul registreerima. Edu kõigile!
Re: Rolleri, arvele võtmisest natukene. aga et see kiiver peab vastama e22 nõuetele vms mul on silt e3 küljes kiiver maksis 204 euri nüüd perses ei võigi kanda kuigi tegelikult hui hakkab keegi seda vaatma ja ütlema midagi.
Re: Rolleri, arvele võtmisest natukene. mul on e silt vabsee lendas minema kiivrilt :lol: :lol: sõitu nad kuradile teine kiiver on mingi eluvana , seal silt alles 8)
Re: Rolleri, arvele võtmisest natukene. Mind teeb natukene murelikuks nende rollerite omanike olukord, kellel on 2taktilised...kui võtta arvesse, et heitgaasid ja müra...siis äkki nagu Trabanti saatus... või mis ?
Re: Rolleri, arvele võtmisest natukene. Mul on homme minna plaanis arvele võtta. Eks siis muljetan siia.
Re: Rolleri, arvele võtmisest natukene. neid heitgaase ei mõõda keegi seal jolleritel ja orgiginaalis on nad ka vaiksed. lihtsalt igal teisel on aftermarket sumps ja "koonukas", sellepärast nad lärmavad. Tuleks seadus et sumpa ja õhufiltri valjemaks tegemine on trahvitav, oleks tänavad vabsee kuss. saastenormide jaoks on uutel originaalsumpsidel ikka igasugused katalüsaator-huijorkad sees juba ammu.
Re: Rolleri, arvele võtmisest natukene. Tere kaasvõitlejad. Jagasin matsu ära...rollerit ei pea registreerima, ehk on seedimise aega, kuni 01.07.2012, aga ilma kindlustuseta alates tänasest sõita ei tohi, nii et registreerimata sa kindlustust ei saa... Järeldus, kui ei ole registreeritud, ei saa kindlustust ja ei saa sõita, ei tohi! Nii kogemus registreerimise, arvele võtmisega ja kindlustusega. Käisin Tallinnas. Mida oskan soovitada, kohale peaks minema väga vara, et olla esimeste seas, mina olin 12s. kaasa võtta sularaha ~100euri ( nii palju ei lähe, kuid kindlustuse summa on erinev ). Kõigepalt tehno ülevaatus: kaasas peavad olema rolleri tehnilised andmed, ostu müügi leping ( eelmise omanikuga ) kui on ja ostu müügi kviitung kui on: Need otsige ülesse netist ja printige välja, muidu ei saa registreerida, ei saa ju kirjutada: roller, kaks ratast, punane Midagi sellist: Kymco People S Kategooria parameetrid: Mootor Mootori tootja Kymco Mootori mudel/mark 139QMB Karburaatori tootja - Karburaatori mõõt (mm) - Kiirenduspumbaga Ei Töömaht 49,5cm3 Jahutus Õhk Silindri läbimõõt 40mm Kolvi käik 41,4mm Võimsus (Kw/Rpm) 2,7kw/7500rpm Maksimaalne kiirus 45km/h Süüde CDI Käivitus El. starter, kickstarter Käigukast CVT Ülekanne Variaator Hammasratas ees - Hammasratas taga - Kütus Bensiin Kategooria parameetrid: Mõõtmed ja kaal Raam Teras Pikkus/Laius/Kõrgus 2010/720/1300mm Teljevahe 1360mm Istmekõrgus 800mm Kõrgus maast - Bensiini paak 6,8l Kaal 102kg Kandevõime 150kg Kategooria parameetrid: Rattad, vedrustus ja pidurid Esimene amort/kahvel Upside down fork Tagumine amort Tavaline Esimene velg 16" Tagumine velg 16" Esimene rehv 100/80-16 M/C 50P Tagumine rehv 120/80-16 M/C 60P Pidurid ees Ketas 260mm Pidurid taga Trummel 130mm Nende alusel saab arvele võtta, muidu saadetakse... Vaadati VIN koodi raamil ja mul sumpa juures veel eraldi number ( hõbedane ) see pidi nende sõnul kõige tähtsam olema. Peale seda läksin järjekorda seisma, et registrisse kanda, see läheb kiirelt kui olete varakult kohal, peale seda kindlustus ja ongi roller seaduse kuulekas sõiduk. Minul läks kogu see jamps üks tund, Tallinnas lahtioleku ajad 8.45-17.00 kui ma sealt ära sõitsin siis olid juba vääääga korralikud järjekorrad, ja tehnoülevaatus on elav järjekord, registreermisele lähed aga numbri alusel mille vastuvõtulauast saad. Üks asi tuli veel meelde, numbri aluse sain mina kindlustusest osta. Ei tea miks aga rollerite/mopeedide numbrid on rohelisel taustal Nii et siis kaasa id kaart/pass, kõikvõimalikud rolleri dokumendid ja tehniline paber andmetega. ET kui Tallinnas näete numbrit 566B, võite käppa visata Edu!
GM6969 ütles seda ka, et kindlustuse summa erinev ja et 100eurot tegelt ära ei lähe, lihtsalt, et natuke varu oleks.
minul läks kindlustus 32euri +reg ja arvele... Kui ma nüüd õigesti mäletan, siis rolleri uue nimega: Mopeedi kindlustus oli 7-50euri, olenevalt riskiastmest, ehk kui kogenud sa oled ja kui vana sa oled. Kuid jah 100 kaasa, igaks juhuks, see selline mängimise ruumiga raha, et uuesti jooksma ei peaks
GM6969, väga asjalik postitus!! Aga tunnen huvi mida veel uuriti ülevaatusel? Kas ainult VIN koodi või kontrolliti tehno seisundit ja kiirust ka? - On kellegil kogemust nt sportsumpaga rolleri või piirajateta Sr'i või mõne muu 2 taktise registreerimisega mis üle 45 läheb? Teadupärast antakse ju osadele sportsummutitele kaasa EU certifikaat, kus tõendatakse et asi on piiratud ja kõlbab linnas sõitmiseks.
Tere, soovin rollerit arvele võtta. Mis mudel ja mark? Ei tea, miski hiinakas Ok, lähme siis vaatame Vaatas eest raamipealt vin koodi ja siis sumpa juures oli kah miski plaadike mingisuguste andmetega. Siis läks ja klõpsis oma arvutis, kuni leidiski vastava masina parameetrid ülesse. Mingeid dokumente mul rolleri kohta ei olnud. Kirjutasin avalduse, et roller on seaduslikul teel omandatud sel aastal ja sel kohas ja oligi kõik. Sinine vorm tuli ka täita veel. Masina tehnilist poolt küll keegi ei vaadanud. Isegi tulesid ja pidureid mitte. Ja poole aasta kindlustus oli mul 12 euri :lol:
kui mul on eelmisel aastal ostetud roller ja sertifikaat on alles, siis nad tahavad ka rollerit üle vaadata?