numrimärgist lased arkis kleepsu teha ja paned undertaili külge, või nt tagaamordikülge vajalikku kinnitusega, tagaporikaid pole ju pooltel enam.
Ma küll panen nüü 70cc peale ja tuunin ära,kuna kui aus olla võin öelda et keegi seda kontrollima ei tule :lol: :lol: :lol:
uue seadusega on nii argist: "Mopeed on kahe- või kolmerattaline mootorsõiduk, mille valmistajakiirus on üle 25, kuid mitte üle 45 kilomeetri tunnis ja mille töömaht sädesüütega sisepõlemismootori korral ei ületa 50 kuupsentimeetrit või muu sisepõlemismootori korral suurim kasulik võimsus ei ületa nelja kilovatti või mille suurim püsi-nimivõimsus elektrimootori korral on üle 0,25 kilovatti, kuid ei ületa nelja kilovatti." Kuidas siis see "roller" auto saab roller olla kui selle mootor on 440cc
üle 50cc ei tohi ikkagi olla ju loe lause teist poolt ka. seal on selge sõnaga öeödud et ei tohi kumbagi ületada- ei kubatuuri ega võimsust ega mõlemat korraga ammugi mitte. peace
Mille sisepõlemise mootor ei ületa 50cc või kui ületab siis ei tohi olla üle nelja kilovatti. (nii saan aru) Aga kui see ei ole tõsi siis seleta kuidas on rollerauto roller kui selle mootor on 440cc (4kilovatti)
Rahu-rahu, tohib ületada küll 50cc juhul kui ei ole tegu sädesüütega. Kaherattalise mopeedi puhul, milledel eranditult on bensiini mootorid, ei ole rohkem piiranguid kui 45 km/h ja 50cc. Teiseks ei ole tegu roller autoga, seaduses tegelikult ei ole roller kategooria vaid on mopeed, roller on vaid teatud välimuse alla kategoriseeritud mopeedi liik. Mopeed on endiselt sädesüüte puhul piiratud 50cc või muu mootori puhul 4kw erivõimsuse ning 45 km/h kiirusega. Teadupärast on lubatud mopeedi kategooria alla ka vastava mootoriga 4 ratalised sõidukid mille tühimass ei ületa 350kg. Sellest tulenevalt on Eestis müügile tulevad mikroautod 2 silindriliste diiselmootoritega ning tehase poolt 45 km/h piirkiirusega kategoriseeritavad mopeediks.
krdi kaval seadus jhm ja vaata, kui äge auk on seaduses leitud sest diisel ei plahvata sädemega nagu bensiin vaid rõhu all hoopis suht kaval auto peaks mainima sel juhul
Tegelikult bensiin pigem põleb erinevalt diislist, see on ka põhjus miks sädesüüde on mehaanilise piiranguga, kuna sellest on oluliselt lihtsam sama kubatuuri juures forsseerida rohkem jõudu välja. Seaduses sellist auku ei ole jäetud, pigem ongi see jäetud võimaluseks kasutada ka muu kütteliigiga mootoreid, piirates vaid suurimat kasulikku võimsust, diisli puhul samas räägib kasuks suurem rotaarne väändemoment, see kombineeritult variaatoriga jätabki võimaluse teha väga ökonoomne masin sellise kubatuuri juures.
ise valmistun niipalju et panen võrri sõitma, kuna ülevaatust ei tule siis läheb omalvastutusel sõit , kindlustuse teen ikka ära, load olemas juba mitmeid aastaid seega sellega probleemi pole. 70cc jääb ning ka E- tähisega Sportsummuti, kui kunagi rahajuurde tekib ostan motoforce-i piiraja peale igaksjuhuks ja sellega siis kõik.
irw na mida te pablate sellepärast ega kui linnas sõidad ja ment kinni peab siis ta ei saaa arugi ,et sul 70cc silku peal jumst pohhui sellest seadusest.
ARKis on öeldud et aastast 2012 tuleb ka ülevaatus kõikidele mopeedidele.(nt. tuled, müra, heitgaasid jne. Kas kusgil on mingi selline seaduse värk et suunatuled peavad olema rolleril?
Loodan, et R1200 välja ei anna, et nata kõvem silku kui 49cc peal on :lol: Puldist piirajad peale ja 5+ Kui mendid huiama hakkavad,et miks piiraja peal ja võta ära jne, ütlen, et järgin seadust ja sõidan 45km/h
Ma võtan masin arvele võimalikult hilja! Ja tõesti ega need mendid küll aru ei saa kui suur silku mul peal on, sest silku ümber ju plastik kaitse hui ment näeb sealt mis silku on!
Välimuse järgi saab ainult teadja aru.Kui MHR kirjad peal juu on vähe kõvem silku,kui lubatud. Mul sumpa peal juba kirjas,et RACING PRODUCT, aga ma lasen E-märgi peale graveerida.
vedelik jahutusega saab jhm aru, aga õhkjahutusega sittagi nad aru saavad, kui just plastikuid ümbert ära ei võta